Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

"Strips zijn te Duur."

Prijs van Strips  

166 leden hebben gestemd

1. 1. Hoe ervaart u de prijs van strips ?

• Veel te duur
      27
    • Nogal prijzig
      103
    • De prijs is correct
      28
    • Het zou gerust wat meer mogen kosten
      6
    • Spotgoedkoop
      2

Recommended Posts

Het zou beter zijn als er minder titels zouden verschijnen tegen lagere prijzen.

Dat zou betekenen dat er vrijwel alleen nog maar veilige doorsneestrips uitgegeven zouden worden, omdat die het grootste publiek bereiken. Iets nieuws of bijzonders zou je dan nog maar zelden kunnen lezen. Is dat wat je als stripliefhebber wil?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mij hinderen vooral de afmetingen.

Strips worden voortdurend hoger.

De reguliere reeks van Robbedoes en Kwabbernoot is 29,5 cm hoog, maar de speciale reeks met diverse auteurs is 31.5 cm, en ik heb Hermanns van 32 cm.

Die hoge strips nemen te veel plaats in, en doordat ze de neiging hebben om te groeien, moet ik om de haverklap mijn bibliotheek reorganiseren. Het is altijd een gepuzzel om ze een degelijke plaats te geven.

Dat vond ik zo leuk aan die manga's: toen ik er 100 had, zag je ze nauwelijks staan.

Maar met meer dan 1000 strips zijn die hoge formaten een ramp.

Ik denk er echt aan om voortaan meetlinten mee te nemen naar de winkel.

Hoger dan 30 cm mag een strip niet zijn. En hoger is ook niet nodig.

En gebonden uitgaven alleen als er op z'n minst drie albums in één band zitten. Een gebonden strip van 44 platen kost 3x zo veel plaats als dezelfde strip in slappe kaft. Daarom ben ik eigenlijk gestopt met de Franse Yoko Tsuno's: 25 strips op de plaats van 75 is van het goede te veel.

Bij leesboeken doet zich hetzelfde probleem voor: daar zou 21 cm echt het maximum moeten zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mij hinderen vooral de afmetingen.

Strips worden voortdurend hoger.

De reguliere reeks van Robbedoes en Kwabbernoot is 29,5 cm hoog, maar de speciale reeks met diverse auteurs is 31.5 cm, en ik heb Hermanns van 32 cm.

Die hoge strips nemen te veel plaats in, en doordat ze de neiging hebben om te groeien, moet ik om de haverklap mijn bibliotheek reorganiseren. Het is altijd een gepuzzel om ze een degelijke plaats te geven.

Dat vond ik zo leuk aan die manga's: toen ik er 100 had, zag je ze nauwelijks staan.

Maar met meer dan 1000 strips zijn die hoge formaten een ramp.

Ik denk er echt aan om voortaan meetlinten mee te nemen naar de winkel.

Hoger dan 30 cm mag een strip niet zijn. En hoger is ook niet nodig.

En gebonden uitgaven alleen als er op z'n minst drie albums in één band zitten. Een gebonden strip van 44 platen kost 3x zo veel plaats als dezelfde strip in slappe kaft. Daarom ben ik eigenlijk gestopt met de Franse Yoko Tsuno's: 25 strips op de plaats van 75 is van het goede te veel.

Bij leesboeken doet zich hetzelfde probleem voor: daar zou 21 cm echt het maximum moeten zijn.

Hier ben ik het persoonlijk niet echt mee eens, die grotere formaten geven de mogelijkheid om het tekenwerk ook in al zijn glorie te aanschouwen (toegegeven, dat is niet altijd in het voordeel van de strip) maar dat is uiteindelijk een keuze

van de uitgeverij, ik ben er persoonlijk erg blij mee omdat ik het prettiger vind lezen.

Praktisch is het niet, dat ben ik wel geheel met je eens.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Daar ben ik het niet mee eens, omdat die strips vaak werden getekend voor die kleinere formaten. Ik heb het niet over de verkleinde formaten die ook wel eens verschijnen, zoals die paperback van Arq 1-6, of de Rik Ringers-pockets.

Het is niet omdat het stripformaat groter is, dat het tekenwerk beter tot uiting kan komen. Het is getekend op een bepaald formaat om op een bepaald formaat te worden uitgegeven.

Tekeningen op grotere formaten zien kan wel eens aardig zijn, maar dan is het beter om plaatjes of fragmenten ervan op te blazen voor bijv. artbooks over strips. En die artbooks hoeven daarvoor ook niet op een groot formaat te worden uitgegeven.

Die grotere formaten zijn volgens mij alleen maar een manier om van een boek meer geld te kunnen vragen. Artistiek heeft het geen meerwaarde.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Daar ben ik het niet mee eens, omdat die strips vaak werden getekend voor die kleinere formaten. Ik heb het niet over de verkleinde formaten die ook wel eens verschijnen, zoals die paperback van Arq 1-6, of de Rik Ringers-pockets.

Het is niet omdat het stripformaat groter is, dat het tekenwerk beter tot uiting kan komen. Het is getekend op een bepaald formaat om op een bepaald formaat te worden uitgegeven.

Tekeningen op grotere formaten zien kan wel eens aardig zijn, maar dan is het beter om plaatjes of fragmenten ervan op te blazen voor bijv. artbooks over strips. En die artbooks hoeven daarvoor ook niet op een groot formaat te worden uitgegeven.

Die grotere formaten zijn volgens mij alleen maar een manier om van een boek meer geld te kunnen vragen. Artistiek heeft het geen meerwaarde.

Let's agree to disagree :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Richt anders een commissie op. Eentje die zich kan bezighouden met standaarden in te voeren voor stripalbumformaten, diktes, kleurgebruik, speciale prijszettingen en kortingen. Liefst op Europees niveau. Kwestie dat er veel ambtenaren ergens veel geld kunnen verbrassen en er "jobcreatie" kan plaatsvinden.

En een adviescommissie voor uw Billy kasten en de hoeveelheid strips die ze kunnen bevatten. Nooit meer problemen met gewijzigde formaten. Wel iets meer belasting. En inflatie.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Je kunt die te hoge albums toch gewoon afsnijden. Doe het wel netjes zodat de stripplaatjes nog te lezen zijn.....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik denk dat je gelijk hebt. Het zou beter zijn als er minder titels zouden verschijnen tegen lagere prijzen.

Hoe moet dat dan in zijn werk gaan...minder titels die zouden moeten verschijnen...?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...