Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

Vandaag deze mail van Arcadia in mijn inbox:

 

 

Beste stripliefhebbers,

 

Het einde van 2012 komt langzaamaan in zicht en het wordt dan ook hoog tijd om onze plannen voor 2013 met jullie te delen!

 

Naar gewoonte doen we ons best om jullie opnieuw een mix van spanning, humor en nostalgie van de bovenste plank te brengen.

Bovendien gaan we met Dossier Jan Bosschaert opnieuw van start met de Greyline Artistique-collectie, die de komende jaren nog zeker uitgebreid zal worden met nieuwe dossiers rond andere auteurs met internationale allure.

 

In volgorde van verschijnen mogen jullie in 2013 van ons verwachten:

- GREYLINE ARTISTIQUE 1 - Dossier Jan Bosschaert
(Jan Bosschaert)

- CUPIDO - een vrie
ndinnetje voor Cupido (Malik)

- JESSIE JANE - Flirt in Winchester (Mazel)

- DE LIBELLENPATROELJE - de hond van de Cisterciënzers
(Hardy)

- FRANÇOIS JULLIEN - Weense nachten (Martin Jamar)

 

Voor meer info en achtergrondinformatie verwijs ik jullie graag naar onze website www.arcadiastrips.be en de striplink 2013 op http://www.arcadiast...e/striplink.htm (binnenkort beschikbaar)

 

Opgelet: vanaf 2013 wordt de prijs van de luxe editie van de Arcadia Archief albums verhoogd van 69,95 naar 74,95€. Deze prijsstijging geldt ook voor de vroegere titels in deze reeks (inclusief gereserveerde albums die nog niet betaald werden)

 

Een lijst van nog beschikbare albums is steeds verkrijgbaar op aanvraag!

 

Tot binnenkort!

Het Arcadia-team

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
Gast Ik ben niet Hermann

Hermann is niet één der betere tekenaars, hij is gewoon een érg goede tekenaar, iemand die het tekenen in zijn ogen en in zijn vingers heeft. Hij ziet lijnen die wij niet zien. Hij ziet de tekeningen voor ze op het blad staat, en volgt met zijn potlood alleen maar de lijntjes. Middelmatige tekenaars zien de lijnen pas als ze die hebben getrokken. Hermann ziet ze voor ze er staan.

Link naar reactie

Hermann is niet één der betere tekenaars, hij is gewoon een érg goede tekenaar, iemand die het tekenen in zijn ogen en in zijn vingers heeft. Hij ziet lijnen die wij niet zien. Hij ziet de tekeningen voor ze op het blad staat, en volgt met zijn potlood alleen maar de lijntjes. Middelmatige tekenaars zien de lijnen pas als ze die hebben getrokken. Hermann ziet ze voor ze er staan.

 

Zou je wel mogen verwachten van iemand die al 40-50 jaar bezig is, niet ^_^

Link naar reactie

Beste Linthout, waarschijnlijk heb je nog niet echt veel Jeremiah-strips gelezen. Dan zou je weten dat de verhalen zich afspelen ergens na de grote knal waardoor onze huidige wereld er heel anders uitziet. Wat geeft het dan dat een monster of om het even wat er wat anders uitziet. Kan mij geen donder schelen.

Beste Blacktiger, ik heb alle Jeremiah-strips gelezen. Volgens mij komen daar (gelukkig) niet veel monsters in voor.

Onze wereld ziet er in die strips wel wat anders uit, maar het blijft steeds herkenbaar.

Ik vind dat een monster er als een monster moet uitzien. En niet als iets raar onduidelijk. Toch zeker op een cover.

Ik heb trouwens alle strips van Hermann gelezen..

Vroeger was Hermann voor mij de beste tekenaar. Nu is hij nog steeds goed. Maar het gaat achteruit bij elk nieuw boek dat hij maakt...

Link naar reactie

Ik kan op m'n eigen vraag antwoorden met een bericht op Mangaheuvel:

 

Meer Ikigami

06-01-2013 door Koen

We beginnen het jaar met goed nieuws want Kana bevestigde dat ze doorgaan met Ikigami. Het 7de volume zal nog dit voorjaar in de winkels liggen en normaal wordt de reeks tot en met het laatste, tiende volume gepubliceerd in het Nederlands. Over de andere reeksen werd nog geen beslissing genomen. Tussen de lijnen lezen wij dat Kana alvast de intentie heeft om door te gaan met NL manga maar dat het lot van hun catalogus eerder in handen van de Japanse rechthebbenden ligt dan dat ze het in eigen handen hebben. Op Mangaheuvel lees je sowieso heet van de naald de nieuwstee ontwikkelingen rond Kana’s beslissingen.

 

Dus, ja: Ikigami keert terug!

Link naar reactie
Gast Akiyama-san

Liar Game en Ikigami zijn twee heel erg verschillende strips.

Liar Game legt sterker de nadruk op de redeneringen, het lijkt een alternatief voor Death Note.

Ikigami gaat meer over emoties.

Misschien is dat ook de reden dat de tekeningen zo verschillen: die zijn in Ikigami veel realistischer getekend dan in Liar Game, waarschijnlijk omdat het in Ikigami nodig is om de emoties van de personages beter en gevarieerder uit te beelden.

In Liar Game moet je vooral meeredeneren. Het emotionele aspect is daardoor minder belangrijk.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...