Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

Op 12-4-2018 om 14:23, Kontiki zei:

Het was een kwestie van tijd. En het zet de deur wel open naar nog meer integrale reeksen van Nederlandse bodem. Rond Johnny Goodbye bestaan ook plannen.

Zit ook maar iemand op een integrale van Johnny Goodbye te wachten?

 

Zoveel Nederlandse strips zijn er niet die als integrale geschikt zijn. 

De Generaal, Agent en Franka zijn het meest logisch. Arad en Maya zou ook nog wel kunnen, net as Sjors en Sjimmie door Jan Kruis of door Jan Steeman. Het pepwerk van Dick Matena zou ook nog wel kunnen, al bestaat dat uit een aantal series.

Link naar reactie
6 uren geleden, Tweetie zei:

Zit ook maar iemand op een integrale van Johnny Goodbye te wachten?

 

Zoveel Nederlandse strips zijn er niet die als integrale geschikt zijn. 

De Generaal, Agent en Franka zijn het meest logisch. Arad en Maya zou ook nog wel kunnen, net as Sjors en Sjimmie door Jan Kruis of door Jan Steeman. Het pepwerk van Dick Matena zou ook nog wel kunnen, al bestaat dat uit een aantal series.

Waarom zou er niemand op een integrale van Johnny Goodbye zitten te wachten? Ik zou zo'n uitgave direct kopen en kan me goed voorstellen dat er meer liefhebbers voor een dergelijke uitgave zijn.

 

Waarom zijn er niet veel Nederlandse strips geschikt als integrale? Aan welke criteria moet een strip dan voldoen om geschikt te zijn als integrale en waarom voldoen maar weinig Nederlandse strips hieraan?

● A-dept ● Klarist ● Tastofiel ●

Link naar reactie
3 uren geleden, Hyx zei:

Waarom zijn er niet veel Nederlandse strips geschikt als integrale? Aan welke criteria moet een strip dan voldoen om geschikt te zijn als integrale en waarom voldoen maar weinig Nederlandse strips hieraan?

Er zijn er gewoon niet zo veel.

De meeste Nederlandse series dateren van de jaren zeventig of de Pep jaren zestig en in vergelijking et de series uit Robbedoes en Kuifje zijn er gewoon er minder om uit te kiezen. 

Simpelweg een kwestie publicatiemogelijkheden.

Link naar reactie
15 uren geleden, Tweetie zei:

Zit ook maar iemand op een integrale van Johnny Goodbye te wachten?

 

Zoveel Nederlandse strips zijn er niet die als integrale geschikt zijn. 

De Generaal, Agent en Franka zijn het meest logisch. Arad en Maya zou ook nog wel kunnen, net as Sjors en Sjimmie door Jan Kruis of door Jan Steeman. Het pepwerk van Dick Matena zou ook nog wel kunnen, al bestaat dat uit een aantal series.

Ik koop die integrale direct. Ik las bv. "De man die niet bestond" heel graag, maar heb de serie nooit volledig bij elkaar verzameld vanwege het vele niet gepubliceerde of regulier verschenen werk. En dan nog eens verschillende formaten en soms in zwart-wit...

ik heb het meer voor gelijkvormigheid.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Hier ook een koper van Johnny. Maar ze zouden zich beter haasten als ze nog op de medewerking van Attanasio willen rekenen. Hij is al op leeftijd.

 

Van veel reeksen is het inmiddels een kwestie van tijd voor de integrales komen. Wie rekening houdt met de oplages van al bestaande integrales (en niet dubbel of driedubbel zo hoog gaat) kan op basis daarvan de kosten beter beheren en een haalbare verkoopprijs neerzetten.

 

Er waren plannen voor een nieuwe integrale van Sjors en Sjimmie, maar de rechten zijn een onontwarbaar kluwen waar niemand nog zicht op heeft, zelfs niet bij de juridische dienst van de vroegere uitgever. Dat is ook de oorzaak waarom een comeback met gloednieuwe gags dode letter blijft.

 

De in verkoop mislukte heruitgaven van Dick Matena’s De Argonautjes had volgens mij beter gewerkt als daar meteen integrales van zouden gemaakt worden. In pakweg twee bundels zou alles compleet geweest zijn. Nog een erbij voor Ridder Roodhart als die integrales uit de kosten komen en nog een voor Grote Pyr.

 

Franka en Storm vind ik ook meer dan logisch. Daar heb je al een basispubliek voor dat alles verzamelt. En voor beide reeksen is al veel dossierwerk verricht voor luxe-uitgaven.

 

Arad en Maya vind ik twijfelachtig. Hebben ze ooit mee de overstap gemaakt van Pep naar Eppo? Ze moeten nog wel een beetje een verder bestaan hebben opgebouwd - zoals Johnny Goodbye bijvoorbeeld - om een minimum aan interesse te genereren.

Link naar reactie
38 minuten geleden, Chorasan zei:

Ik koop die integrale direct. Ik las bv. "De man die niet bestond" heel graag, maar heb de serie nooit volledig bij elkaar verzameld vanwege het vele niet gepubliceerde of regulier verschenen werk. En dan nog eens verschillende formaten en soms in zwart-wit...

ik heb het meer voor gelijkvormigheid.

In heb onlangs een Franse uitgave gekocht die volgens mij nooit in het Nederlands is verschenen.

Link naar reactie
8 minuten geleden, Kontiki zei:

Arad en Maya vind ik twijfelachtig. Hebben ze ooit mee de overstap gemaakt van Pep naar Eppo? Ze moeten nog wel een beetje een verder bestaan hebben opgebouwd - zoals Johnny Goodbye bijvoorbeeld - om een minimum aan interesse te genereren.

Die hebben ooit in Sjors gestaan, maar zijn niet meegegaan naar Eppo. Voor Eppo heeft Jan Steeman Roel Dijkstra getekend. 

 

Maar qua scenario en tekeningen vind ik Arad en Maya een stuk beter dan Johnny Goodbye. Maar het zijn allebei series die al lang geleden voor het laatst herdrukt zijn en dat zal z'n redenen wel hebben. 

Link naar reactie
17 minuten geleden, Kontiki zei:

Van veel reeksen is het inmiddels een kwestie van tijd voor de integrales komen. Wie rekening houdt met de oplages van al bestaande integrales (en niet dubbel of driedubbel zo hoog gaat) kan op basis daarvan de kosten beter beheren en een haalbare verkoopprijs neerzetten.

Ik zou zeggen dat de meest voor de hand liggende (en ook meest populaire) series al als integrales zijn uitgegeven. Ik zou er dus van uitgaan dat andere reeksen met lagere cijfers rekening moeten houden.

Link naar reactie
Zojuist, Tweetie zei:

Ik zou zeggen dat de meest voor de hand liggende (en ook meest populaire) series al als integrales zijn uitgegeven. Ik zou er dus van uitgaan dat andere reeksen met lagere cijfers rekening moeten houden.

Dat klopt. Er zijn er nog wel, maar vroeg of laat is het vet van de soep en moet je met  andere potentiële reeksen voor een nog kleiner liefhebberspubliek werken. 

Link naar reactie

Een integrale Arad & Maya zou ik meteen kopen. Geschreven door Lo Hartog van Banda! Ik snap echter de relevantie van een overstap van Pep (Sjors) naar Eppo niet voor het rechtvaardigen van een integrale. Ik vraag me veel eerder af of er van strips uit die tijd nog wel kwalitatief goed materiaal bestaat om van te kunnen reproduceren.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Kontiki zei:

Dat klopt. Er zijn er nog wel, maar vroeg of laat is het vet van de soep en moet je met  andere potentiële reeksen voor een nog kleiner liefhebberspubliek werken. 

Dat punt hebben we nu wel ongeveer bereikt.

Het begon met integrales van series als Roodbaard en Blueberry die als serie ettelijke malen herdrukt zijn en nu komen series als Brammetje Bram en wellicht Johnny Goodbye aan de beurt waarvan de uitgevers van toen het niet eens nodig vonden om alle delen in druk te laten verschijnen.

Link naar reactie
10 minuten geleden, Gio zei:

Een integrale Arad & Maya zou ik meteen kopen. Geschreven door Lo Hartog van Banda! Ik snap echter de relevantie van een overstap van Pep (Sjors) naar Eppo niet voor het rechtvaardigen van een integrale. Ik vraag me veel eerder af of er van strips uit die tijd nog wel kwalitatief goed materiaal bestaat om van te kunnen reproduceren.

Beste Nederlandse scenarist aller tijden. 

Link naar reactie
41 minuten geleden, Tweetie zei:

Dat punt hebben we nu wel ongeveer bereikt.

Het begon met integrales van series als Roodbaard en Blueberry die als serie ettelijke malen herdrukt zijn en nu komen series als Brammetje Bram en wellicht Johnny Goodbye aan de beurt waarvan de uitgevers van toen het niet eens nodig vonden om alle delen in druk te laten verschijnen.

Als stripliefhebber juich ik alles toe dat verschijnt. Als ik het niet de moeite vind, zijn er wel anderen die het goed vinden. Ik ga er van uit dat een uitgever de dag van vandaag wel weet waaraan hij zich kan wagen.

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
1 uur terug, Kontiki zei:

In heb onlangs een Franse uitgave gekocht die volgens mij nooit in het Nederlands is verschenen.

Ik heb een tijdje Franse strips gekocht uit frustratie omdat vervolgdelen maar uitbleven (o.a. Ratafia, Asceltis, Le vent dans les sables) maar moet eerlijk bekennen dat ik niet had gedacht zo dikwijls naar een woordenboek te moeten terug grijpen. Het neemt het leesplezier soms een beetje weg. 

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie
Op 12/4/2018 om 13:26, Van Ditmar Strips zei:

Bijzonder goed nieuws voor de liefhebbers van Agent 327 en het werk van Martin Lodewijk.

 

In juni gaat de eerste uitgave verschijnen van Agent 327 Compleet. De hardcover reeks gaat uit 8 delen bestaan en elk deel telt 200 pagina's. De hierbij getoonde afbeelding is een tijdelijke afbeelding en niet de cover van het eerste deel. Voor elk deel zal Martin Lodewijk een cover gaan tekenen.

 

Alle verhalen van Agent 327 zullen in deze reeks chronologisch worden opgenomen, telkens voorafgegaan door een uitgebreid dossier. Rob van Eijck en Rob van der Nol werken nauw samen met Martin Lodewijk aan de realisatie van de dossiers waarvoor veel uniek beeldmateriaal wordt gebruikt

 

Zoals gezegd zal de eerste hardcover begin juni verkrijgbaar zijn en gaat € 29,95 kosten

9789088864353.jpg

Dat is een strip die ik nooit gelezen heb. Die zal ik dus wel eens uitproberen.

Franka trouwens idem dito.

Link naar reactie

Black Stone is door de auteurs en de Franse uitgeverij stopgezet. Horacio is al voltooid, maar die rechten zitten in vertaling bij Daedalus die al een lange wachtrij heeft opgebouwd. Van Tiffany geen updates. Was het al geen tweeluik?

Link naar reactie
Op 15-4-2018 om 16:47, Tweetie zei:

Dat punt hebben we nu wel ongeveer bereikt.

Het begon met integrales van series als Roodbaard en Blueberry die als serie ettelijke malen herdrukt zijn en nu komen series als Brammetje Bram en wellicht Johnny Goodbye aan de beurt waarvan de uitgevers van toen het niet eens nodig vonden om alle delen in druk te laten verschijnen.

Johnny Goodbye heb ik wel eens herlezen maar dat kunnen ze beter niet herdrukken of integraal. Is niet zo heel best. Toendertijd wel gelezen maar toen ik onlangs teruglas schrok ik ervan.

Link naar reactie
6 minuten geleden, Renegade zei:

Johnny Goodbye heb ik wel eens herlezen maar dat kunnen ze beter niet herdrukken of integraal. Is niet zo heel best. Toendertijd wel gelezen maar toen ik onlangs teruglas schrok ik ervan.

Ik vond het toen ik de serie in Eppo las altijd een nogal flauwe serie. Aan de meeste andere series heb ik positieve herinneringen.

Link naar reactie

Toen was ik jonger en kon ik het redelijk verteren. Nu niet meer. 

Over Eppo gesproken: de gelijknamige strip in dat blad vond ik heel erg slecht toen al. Laten ze dat maar niet heruitgeven.

 

Kan me overigens nog wel herinneren dat dat blad werd aangekondigd. Je mocht uit 3 namen kiezen: Strip, Boem en Eppo.. knap stukje manipulatie toen al.

Link naar reactie
Op 17-4-2018 om 01:10, Renegade zei:

Johnny Goodbye heb ik wel eens herlezen maar dat kunnen ze beter niet herdrukken of integraal. Is niet zo heel best. Toendertijd wel gelezen maar toen ik onlangs teruglas schrok ik ervan.

Altijd even kijken naar de schrijver, staat er Martin Lodewijk is het meestal bovengemiddeld.

Link naar reactie
32 minuten geleden, Konincks zei:

Het tekenwerk in Johnny Goodbye is benedengemiddeld.

 

mmmm...... nou vooruit omdat het zo mooi weer is, het tekenwerk in Johnny Goodbye is functioneel.

De sterke verhalen van Lodewijk overstijgt het "functionele " tekenwerk van Attanasio, als Duval

schrijft stort het hele zaakje in.

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...