Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

Ik kan jullie met enige trots de cover van mijn nieuwe album tonen. Het eerste uit de Team Marie-reeks.

Album 1 Hocus Pocus...Cadabra is een afgerond verhaal.

Album wordt verwacht midden september 2020 (premiere is voor Aalststript).

Van dit album zal er een softcoveralbum (prijs rond de 5 euro) en een hardcoverversie (luxe-editie met uitgebreider dossiertje)(prijs rond de 10 euro) verschijnen. Beiden in A5 formaat.

Indien er interesse is in een hardcoverversie, gelieve deze dan bij mij te reserveren door mij een berichtje te sturen, want er worden er maar 30 van gedrukt en qua reserveringen zitten we na 1 dag al aan de helft 🙂 (de hardcover wordt genummerd en gesigneerd) (softcover wordt gesigneerd)

Kan ook verzonden worden, maar dan komen er verzendingskosten bij.

 

Maar nu genoeg verteld... hier is de cover:

 

Covervoor.png

Link naar reactie
Op 1/7/2020 om 08:57, Hardcover zei:

4 september a.s.:

 

BD-Kortverhaal-2-2-FR.jpg

 

(De Italiaan Giuseppe de Luca, partner van inkleurster Ketty Formaggio, tekent ook Buck Danny Classic #7 Sea-Dart.)

Deel 1: 1946-1969

 

Deel 2: 1968-1972

 

Mis ik hier de logica of was een bepaald verhaal te lang om in de eerste verzameling op te nemen??

 

En er zou toch ook een 'nieuw' kort verhaal opgenomen zijn???

Link naar reactie

@djkeos. Die tijdvak-overlapping is inderdaad bizar. De datum van de cover-tekening valt trouwens in tijdvak van het 1e deel: stamt namelijk uit 1961 (...en is verder exact dezelfde scène, maar nu  in spiegelbeeld, van plaat [em] 25, de middelste tekening  van de derde strip, uit album Aanval in Malakka, uit 1959).

Op de cover heeft Buck de throttle nu in de rechterhand, in alle jets zit ie echter links: dus in Aanval op Malakka had Hubinon de scène goed staan! Maar op 1 of andere manier werkt deze cover-art minder overtuigend met Buck rechts i.p.v. nu links in beeld!

Vermoedelijk is in 2e deel toch nog info en/of een kortverhaal uit 1968 opgenomen. Maar blijft slordig. Te lang kort verhaal lijkt mij niet, meestal toch gags op 1- 2 platen.

 

Dat aangekondigde nieuwe korte Buck Danny verhaal ("Les Derniers Combats"?), getekend door Giuseppe de Luca, is waarschijnlijk een test geweest of hij goed bevonden zal worden als opvolger van Arroyo om het 7e Buck Danny Classic album te tekenen. 

Het portret van Buck in de banner op de album-cover is volgens mij ook door Giuseppe de Luca getekend.

Giuseppe de Luca werkt (evenals voorheen Arroyo) voor Uitgeverij Zéphyr te Parijs (welke in 2014 overgenomen is door Uitgeverij  Dupuis, Brussel).

Giuseppe heeft voor Uitgeverij Zéphyr al pilotenstrips getekend, w.o. 2-luik Black-Birds...

 

Giuseppe-de-Luca-2.jpg

 

De Italianen zijn overigens tegenwoordig aardig vertegenwoordigd in de voortzetting van het werk van scénarist Charlier: Gil Forrmosa (Buck Danny hoofdreeks) zou Italiaanse roots hebben, Ketty Formaggio kleurt Buck Danny Classic en T & L Classic in plus dat korte verhaal over de Bismarck en het nieuwe korte Buck Danny verhaal in deel 2/2, Giuseppe de Luca tekent hoogstwaarschijnlijk Classic #7 "Sea-Dart" en Stefano Carloni tekent De Nieuwe Avonturen van Roodbaard.... Daarnaast runt de Italiaanse NASA/ESA piloot Andrea Salimbeti een zeer gedetailleerde Buck Danny website (http://www.salimbeti.com/aviation/comics.htm ), regelmatig geraadpleegd door Arroyo, Formosa en Matthieu Durand ( T & L Classic).

 

Bronnen, o.a.:  https://tinyurl.com/y9nhorws en https://tinyurl.com/y9v87ubx

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
1 uur terug, Hardcover zei:

28 oktober a.s.: Het Venijn - deel 3...

 

Het-Venijn-3-Fr-2020.jpg

 

Serie in NL-vertaling na 1e deel voortijdig beëindigd?

Het eerste deel is toch pas van een half jaar geleden!!!!! Waarom zouden ze er dan mee stoppen als het bovendien ook nog eens goed verkocht heeft????

 

Link naar reactie
16 uren geleden, Ambreville zei:

Het was een hit voor Daedalus. Ze zijn er zelfs full option voor gegaan met een krantje en al.

 

Inderdaad. Binnenkort in Frankrijk ondertussen het 3e deel; echter nog steeds geen info over een vertaald 2e deel, laat staan 3e...

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
7 minuten geleden, Hardcover zei:

Inderdaad. Binnenkort in Frankrijk ondertussen het 3e deel; echter nog steeds geen info over een vertaald 2e deel, laat staan 3e...

Het is uitgeverij Daedalus, dan weet je toch genoeg, zoveel mogelijk starten en geen tijd/ruimte hebben om vervolgen uit te geven. Tenzij het uiteraard retegoed verkoopt. 

Link naar reactie
39 minuten geleden, De Hollander zei:

Het is uitgeverij Daedalus, dan weet je toch genoeg, zoveel mogelijk starten en geen tijd/ruimte hebben om vervolgen uit te geven. Tenzij het uiteraard retegoed verkoopt. 

Iedere reeks die gestart is door Daedalus, wordt vervolgd en afgewerkt...

Link naar reactie
23 uren geleden, bammar zei:

Jaarlijks een deel, zoals met veel reeksen,  dus einde van het jaar 'Het venijn 2'.

 

...ondanks 2 albums per jaar in Frankrijk? Venijn #3 dus pas in dec. 2021?! Vijfde en laatste deel dus pas in 2023 (i.p.v. 2021 in Frankrijk)!

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie
18 minuten geleden, Hardcover zei:

...ondanks 2 albums per jaar in Frankrijk? Venijn #3 dus pas in dec. 2021?! Vijfde en laatste deel dus pas in 2023 (i.p.v. 2021 in Frankrijk)!

1 album per jaar in Frankrijk, behalve tussen 2 en 3 'maar' 10 maanden: Le venin 1 op 9/1/2019, Le venin 2 op 8/1/2020 en le venin 3 op 28/10/2020. Dus vijfde en laatste deel in 2022. Als de tekenaar ondertussen natuurlijk geen andere reeks erbij neemt, wat dikwijls gebeurt door 'succes'- tekenaars en dan zouden wij opeens lang moeten wachten op een vervolg van het venijn. En dat wil Daedalus juist vermijden. 

Link naar reactie
2 uren geleden, bammar zei:

. En dat wil Daedalus juist vermijden. 

Grappigste statement van de dag over Daedalus. Ze beginnen veel goede reeksen, maar werken veel te traag iets af.  Kijk maar naar de belachelijke aanpak van bv. de Verloren Wereld. Twee delen quasi tegelijkertijd uitbrengen, en dan maar wachten op deel 3. Ondertussen heb ik die al in het Frans, dus weet ik niet of dit commercieel zo een goede aanpak is. 

 

 

 

Link naar reactie
29 minuten geleden, Ambreville zei:

Grappigste statement van de dag over Daedalus. Ze beginnen veel goede reeksen, maar werken veel te traag iets af.  Kijk maar naar de belachelijke aanpak van bv. de Verloren Wereld. Twee delen quasi tegelijkertijd uitbrengen, en dan maar wachten op deel 3. Ondertussen heb ik die al in het Frans, dus weet ik niet of dit commercieel zo een goede aanpak is. 

Spijker op z'n kop!

Enkel kan ik niet uitwijken naar het frans, dus koop ik steeds minder nieuwe series van Daedalus.

Lees ik laatst weer dat zij de serie Malefosse gaan oppakken, dergelijk nieuws lees ik met afschuw, want het betekent enkel maar weer meer vertraging in lopende series. 

Link naar reactie
13 minuten geleden, De Hollander zei:

Spijker op z'n kop!

Enkel kan ik niet uitwijken naar het frans, dus koop ik steeds minder nieuwe series van Daedalus.

Lees ik laatst weer dat zij de serie Malefosse gaan oppakken, dergelijk nieuws lees ik met afschuw, want het betekent enkel maar weer meer vertraging in lopende series. 

Eindelijk kan je positief reageren op en bericht...het is toch zo plezant om op dit stripforum te zijn

Link naar reactie
1 uur terug, Ambreville zei:

Grappigste statement van de dag over Daedalus. Ze beginnen veel goede reeksen, maar werken veel te traag iets af.  Kijk maar naar de belachelijke aanpak van bv. de Verloren Wereld. Twee delen quasi tegelijkertijd uitbrengen, en dan maar wachten op deel 3. 

Voor een drieluik is het inderdaad raar dat de twee delen uit 2018 nog steeds niet zijn afgewerkt.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Gecensureerd en über-kitsch in één. Da's dan wel weer knap. Mijn God, wat lelijk (en ik heb alle Thorgal-reeksen in hardcover, hé!). Ik zie nog liever het zigeunerjongetje mét traan.

 

Ik hoop dat deze cover een grap is? Alhoewel, na die Rode Ridder integrale van laatst is alles mogelijk...

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...