Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

Forget it. Geen enkele van de commerciële vertalersuitgevers zal daar een publiek voor hebben

 

Niet? Gebaseerd op de covers en de paar paginas op BDtheque (en ook niet meer dan dat) doet het me denken aan Sfar en bijna zijn volledige ouvre is vertaald in het Nederlands. (volgens mij, kan ook dat ik me vergis)

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Ietsje meer info vind je hier: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts_1302.php#Frans

 

Grafisch lijkt Isabellae, van Gabor en Raule, wat op Hubs Okko. Die indruk kan ook te maken hebben met de oosters-Japanse setting en het feit dat de afgehakte hoofden in het rond vliegen. 1192, zeven jaar na de slag van Dan-no-ura, dat het begin van het feodale tijdperk betekende, trekt Isabellae Ashiware het land rond in het gezelschap van het spook van haar overleden vader. Het maakt niet uit of ze de ene keer een huurlinge is of de andere keer haar geld verdient als premiejaagster, gevreesd is ze omwille van haar bekwaamheid met de katana. Al die jaren al zoekt ze naar haar vermiste zuster. Maar de tijd is ook gekomen dat ze in het reine komt met haar verleden en haar toekomst. Dit eerste deel verscheen in januari bij Le Lombard.
 

Link naar reactie

Niet? Gebaseerd op de covers en de paar paginas op BDtheque (en ook niet meer dan dat) doet het me denken aan Sfar en bijna zijn volledige ouvre is vertaald in het Nederlands. (volgens mij, kan ook dat ik me vergis)

 

Beauté is té alternatief getekend (ook in het Frans een niche-verkoop) voor hier. Als je daar in het hele Nederlandse taalgebied er 500 van verkoopt, mag je van een groot succes spreken. Helaas.

 

Sfar verkoopt hier ook niet en ik ga er niet ver naast zitten als maar een 10% van zijn tekenwerk in het Nederlands vertaald is (de man heeft al meer als 100 strips getekend). 

Link naar reactie

Horacio van Alba nr. 2 is er in Frankrijk .

Ik zie en hoor niets meer over een Nederlandse vertaling bij 12Bis.

Oa : Zij waren met 10 , De laatste Kathaar ,nu Horacio hebben al een tijdje vervolgen dus : Over en Out voor 12Bis ...?!?

Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar?

Ik vrees het ergste, ik denk dat enkel "de cyclus van cyan" nog gaat komen.

Jammer, dat zou beteken dat er geen 3e deel van "driften" komt, die serie beviel mij heel goed!

Link naar reactie

Daar ben ik ook wel heel benieuwd naar?

Ik vrees het ergste, ik denk dat enkel "de cyclus van cyan" nog gaat komen.

Jammer, dat zou beteken dat er geen 3e deel van "driften" komt, die serie beviel mij heel goed!

 

Die zal er ook in het Frans (voorlopig) niet meer komen, want Defali is in ruzie met 12bis ('Bende amateurs' naar eigen zeggen). En zolang de rechten bij 12bis zitten, weigert hij om de reeks voort te zetten.

"Voor wie wacht, komt alles steeds te laat"

Link naar reactie

Die zal er ook in het Frans (voorlopig) niet meer komen, want Defali is in ruzie met 12bis ('Bende amateurs' naar eigen zeggen). En zolang de rechten bij 12bis zitten, weigert hij om de reeks voort te zetten.

Ik weet bij dit soort nieuws nooit wat ik moet denken. Is de uitgeverij nu echt een hompentent of is dit zo'n auteur met een gigantisch ego die vind dat hij niet naar waarde wordt gewaardeerd?

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...