Ga naar inhoud

Vers Aangekondigd


hego

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Ben niet onverdeeld enthousiast over deze buck danny origin reeks. Zit daar eigenlijk iemand op te wachten? We hadden al de hoofdreeks en de buck danny classic reeks, nu ook nog  eens origin... Heb toevallig de paar pagina's die voorgepubliceerd werden in stripmunk gelezen en was niet bepaald weggeblazen, hoewel ik altijd fan ben geweest van de hoofdreeks.  Hoeveel delen komen hier eigenlijk van? 

Link naar reactie

@Pilsudski2-luik "Origin" hoort eigenlijk in de "Classic" spin-off reeks thuis; verhaal zit tussen deel 2 en 3 der hoofdreeks. (Grafisch in elk geval beter dan deel 7 en 8 uit de "Classic" reeks...) Verder niks mis met de voorgeschiedenis van Buck Danny. Verhaal over Buck en de Jappen is wat tam; een U-boot met zowel een vliegtuig plus een mini-onderzeëer aan boord is echter ongeloofwaardig.

In 2e deel hopelijk meer over hoe Buck's werkloze vader zijn ingenieursopleiding gefinancierd heeft.

 

Trouwens, leuk gevonden van Yann, dat Buck in luchtvaartmagazine "Popular Aviation" de vliegprestaties van een jonge Jane Hamilton (de latere Lady-X) met haar Seversky P-35 bewondert. Ook apart, dat juist zijn vader dit magazine (met Jane op de cover) verscheurt... (Bron: plaat 20)

"The bitterness about fragile softcovers remains long after the sweetness of low price is forgotten." 

Link naar reactie

Ik heb hem ook gepreorderd. Catalogusprijs bij Dupuis is 199 euro. Je krijgt wel waar voor je geld. Die Guus Slim was in december op een dag uitverkocht, in een oplage van 700 stuks. Ik denk dat de interesse voor Natasja nog groter zal zijn, maar over de oplage vind ik niets terug.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie
13 minutes ago, shakeitupguy said:

Is er blijkbaar al Produit épuisé. 😞

Dat is snel. Vraag sowieso eens bij Antonin. Ik had dat met de collector's editie van Goldorak ook, maar toen ik het vroeg waren er nog exemplaren voorzien voor de winkel, waarvan ik er toen eentje heb gereserveerd (Overigens bedankt om die te laten signeren :) ). Probeer als dat niet lukt eens bij Skull?

 

 

 

Link naar reactie
4 minuten geleden, Ambreville zei:

Dat is snel. Vraag sowieso eens bij Antonin. Ik had dat met de collector's editie van Goldorak ook, maar toen ik het vroeg waren er nog exemplaren voorzien voor de winkel, waarvan ik er toen eentje heb gereserveerd (Overigens bedankt om die te laten signeren :) ). Probeer als dat niet lukt eens bij Skull?

Vanavond naar een signeersessie bij Bdweb en zal het dan eens vragen.

Link naar reactie
Op 28/2/2022 om 15:16, Hardcover zei:

@Pilsudski2-luik "Origin" hoort eigenlijk in de "Classic" spin-off reeks thuis; verhaal zit tussen deel 2 en 3 der hoofdreeks. (Grafisch in elk geval beter dan deel 7 en 8 uit de "Classic" reeks...) Verder niks mis met de voorgeschiedenis van Buck Danny. Verhaal over Buck en de Jappen is wat tam; een U-boot met zowel een vliegtuig plus een mini-onderzeëer aan boord is echter ongeloofwaardig.

In 2e deel hopelijk meer over hoe Buck's werkloze vader zijn ingenieursopleiding gefinancierd heeft.

 

Trouwens, leuk gevonden van Yann, dat Buck in luchtvaartmagazine "Popular Aviation" de vliegprestaties van een jonge Jane Hamilton (de latere Lady-X) met haar Seversky P-35 bewondert. Ook apart, dat juist zijn vader dit magazine (met Jane op de cover) verscheurt... (Bron: plaat 20)

Wel een blunder dat er sprake is van een vlag met 50 sterren: de Amerikaanse vlag had tussen 1912-1959 toch echt 48 sterren. Pas in 1959 (Alaska) en 1960 (Hawaï) kwamen de laatste twee erbij.....

Link naar reactie

Ik zie dat 'A travers' van Tom Haugomat nu ook in het Nederlands verschenen is. Nu ja, het is een tekstloos boek.  Zelf heb ik de Franse versie al enkele jaren, dit is echt zeer goed.

 

dwars-door.jpg

 

Mijn korte bespreking uit 2018:

 

Quote

In dit boek zonder tekst werpen we een blik op het leven van een man. Zijn hele leven, van zijn geboorte in 1956 tot zijn dood in 2026. Op de vermelding van data en plaatsen na is het boek tekstloos. Op elke linkerpagina zien we de naamloze hoofdfiguur, op de rechterpagina zien we wat hij ziet. Door een raam, door een verrekijker of een vergrootglas. Dat alles wordt getekend in contourloze vlakken in een beperkt kleurenpalet van geel, rood, groen en blauw. De man wordt geboren en groeit op in Alaska en wordt uiteindelijk astronaut bij Nasa. 

Ik las ooit dat het enige dat echt de moeite is om over te schrijven het passeren van de tijd is. In dat opzicht is A travers echt de moeite. In een flits komt een heel leven voorbij: het is futiel, slechts één boekje lang, gecondenseerd in 90 momenten. Door voor een astronaut te kiezen als hoofdpersonage, een man die zijn beroep maakt in het oneindige heelal, is het onbetekenende van dat mensenleven nog aangrijpender. Maar dat ene leven is ook rijk, al zien we slechts 90 momentopnames. Zeer mooi. 

 

 

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Multi BD idd is de dichtsbijzijnde. Die doen ook bestellingen, maar niet vanuit een online catalogus dacht ik. 

Online bestel ik bij Tribulles in de Elzas. Dat wordt daar goed verzorgd tijdens de verzending. Voor de gelimiteerde uitgaves kan het zijn dat die soms wel in stock is bij de ene winkel, maar niet meer bij de andere. Dan loont het soms om bij wat meer CanalBD winkels te zoeken die  het aanbieden. Jammer genoeg zijn de CanalBD websites vrij traag en niet te overzichtelijk, dus het kan wat zoeken worden.

 

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...