Ga naar inhoud

Trieste Gebeurtenis


Freakzilla

Recommended Posts

  • 1 month later...

Gisteren stond ik op een podium een zelfgeschreven tekst te brengen (i.s.m. een muzikaal kwartet), maar ik was niet tevreden over de kwaliteit van de tekst. Naar mijn gevoel had ik hem teveel herschreven voor een bepaald publiek, waardoor het niet meer "mijn ding" was. Achteraf werd ik aardig wat aangesproken over mijn tekst, maar ik kon hun lovende woorden niet accepteren. Ik dacht alleen "U kent er niets van" en 'k besef dat dat een zeer vieze manier van denken is. 

 

Een literaire carrière zit er niet in, vrees ik, omdat ik de confrontatie met een publiek niet aankan.

 

Toch. Maar je geeft zelf al aan wat het probleem is :  Naar mijn gevoel had ik hem teveel herschreven voor een bepaald publiek,

 

Ge moet eerst en vooral voor uzelf schrijven. Het publiek volgt dan wel. of niet, maar dat is dan hun probleem.

 

Of anders : sloten witte wijn, en een Sheldonneke doen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Zonet zag ik een jong meisje (12-13j.) van haar fiets afstappen om vervolgens de straat al wandelend (met de fiets aan haar hand) over te steken en daarna terug verder te fietsen. Ik dacht onmiddellijk "Arm kind, wellicht wordt ze opgevoed door haar grootouders." en vroeg me vervolgens af wat er van haar moet komen in de harde, futuristische wereld.

En wetslaaf zoals jij en vele anderen.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

al zullen ze niemand passen...

 

er zal wel weer iemand opstaan die zijn eigen schoenen durft aan te doen hoor.

Misschien eerst nog een nieuwe Regina Clauwaert (hoe heette dat ook al weer? Ziggurat of zoiets?) :D

Link naar reactie

ah ja, kunst zaken was dat. hoe kon ik het vergeten. mijn grootvader, een stoere schrijnwerker met knuisten zo groot als een roedel dolle honden, zei dan steevast: ah kunst zagen. Dat vonden wij als kind dan grappig, omdat mijn grootvader schrijnwerker was :)

Link naar reactie

er zal wel weer iemand opstaan die zijn eigen schoenen durft aan te doen hoor.

Misschien eerst nog een nieuwe Regina Clauwaert (hoe heette dat ook al weer? Ziggurat of zoiets?) :D

 

Uiteraard - en gelukkig maar!

 

Ik had het vooral over bvb. onze lokale 'dorps'-politicus die ooit eens voor een overzichtstentoonstelling van een lokaal schilder van de Vlaamse School Hoet wist te strikken (Hoet was gewoon erg in de schilder geïnteresseerd en deed daarom mee) en er gisteren al mee pronkte op zijn Facebook, onder het mom van een in memoriam - "Ik heb ooit de eer gehad met hem te mogen samenwerken"

 

(mijn woorden hier waren nog niet koud) - 'c'est degueulasse!'

 

O ja, ter info voor Kameraad Mauser: uiteraard iemand van rechts-conservatieve strekking: voert campagne op rug van zijn gezin en stelt de scheiding uit tot vlak na de verkiezingen...

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 ... hier op het forum wordt toch ook constant gepronkt met "ik ken X persoonlijk" , "Y woont bij mij in de straat", "Ik heb Z gisteren nog gesproken" ...   enz... ?

Ja, maar niet om in the picture te komen zoals zo'n stuk derderangspoliticus.

Link naar reactie
Gast Natte aap

Dat is niet aardig van je Aap....

waarom niet? D66 is toch een respectabele partij? Een van mijn beste vrienden is zelfs actief als D66'er in de gemeentepolitiek. (kan je nagaan hoe graag ik mijn vrienden zie dat ik hen zelfs zo'n vreselijke mensonterende misdaden als politieke ambities kan vergeven)

Link naar reactie

D66 wil referenda invoeren ondanks dat de gemiddelde burger daar absoluut geen zin in heeft. Dan komt er een nieuwe utrechtse burgemeester, kun je kiezen uit twee identieke kandidaten,  9% van de bevolking gaat kiezen(een best groot deel blanco), het kost goud geld en toen kregen we brekebeen Wolfsen. Daarnaast is D66 de meest eurofiele partij in Neerland, Europese samenwerking ok maar het moet niet te ver gaan. D66 is de partij van de mannetjes: de krullebollen Thom de Graaf en van Boxtel, Pechtold en Dittrich, parmantige, irritante kereltjes. Tot slot is 85 % van de NL rechters D66, nu zou dat niet zo erg zijn maar deze lieden leven nog in de jaren 70 waar moordenaars, geweldplegers en verkrachters met een fopstrafje huiswaarts worden gestuurd.

Link naar reactie
Gast Natte aap

potato potato 

 

of je nou die of die andere kiest, maakt geen ruk uit hoor. Dus voor mij ben je een nog niet uit de kast gekomen D66'er of pvda'er of eender welke partij. Een grote hoop over elkaar buitelende grijpvingertjes met een ander liedje.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...