Ga naar inhoud

Trieste Gebeurtenis


Freakzilla

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Je kan dit niet echt in de categorie "trieste gebeurtenis" (wat heel ernstig klinkt) stoppen, maar kom.

 

Vorige maand een vrij recente strip (*) op mijn kerstlijstje gezet, omdat de jongelingen liever iets leuks geven dan iets nuttigs of nodig, begrijpelijk. Nu kreeg ik de vraag waar ze die eigenlijk konden vinden. "Overal waar ze een breed aanbod aan strips hebben." zei ik. Bleek dat ze in twee fysieke winkels geweest waren en ook online al twee keer een njet kregen. Speciaal bestellen kon uiteraard wel, maar zonder duidelijke termijn. "Huh?" Dacht ik "Die ligt toch gewoon in elke boeken/stripwinkel?" Niet dus. Dat er eigenlijk totaal geen vraag naar is en het vorige deel eigenlijk ook niet echt goed verkocht, blijkbaar.

Toch een klein beetje triest, hoe zou dat zijn voor de mensen die er hart en ziel in stoppen? Dat begin ik me dan voor te stellen. En wat met toekomstige delen? Fingers crossed maar. Jaja, ik weet het, dit is dagelijkse kost. Uit sympathie zou ik haast zeggen dat ze twee exemplaren onder de kerstboom mogen stoppen.

 

(*) De titel bewust niet genoemd, nooit leuk voor auteurs om dat (eventueel) te lezen. Doet er ook niet toe, 'k laat het in het midden.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie

Toch graag de titel. Als je nu zou hebben gezegd dat het een rotslechte strip was, zou ik begrijpen dat je verzwijgt wie de auteurs zijn, maar dat hun strip niet goed wordt verdeeld of verkocht, is iets dat ze eigenlijk zouden moeten weten. (ze zullen het waarschijnlijk wel weten, bij de weg)

Link naar reactie

Da gade gij ni bepale hé! Da gade gij ni bepale! :D (niet serieus antwoord, ik wou de bekende quote eens gebruiken) 

De essentie van mijn post was het feit dat ik mij probeerde voor te stellen hoe dat moet voelen voor de auteurs. Niet om wie het precies gaat. Al had ik moeten weten dat er naar gevraagd zou worden.

Geen zorgen Peter. Zoals je zelf zegt, de makers hebben ongetwijfeld zelf een goed beeld van de verkoop. En aan een slechte distributie ligt het volgens mij helemaal niet. Daar ben ik, de uitgeverij (verdeling) kennende, zelfs behoorlijk zeker van. Ik heb ze vervolgens naar mijn vaste stripwinkel doorverwezen, waar ie -blijkbaar om dezelfde reden trouwens- ook niet op voorraad was, maar daar konden ze hem meteen bestellen en binnen de drie dagen op voorraad hebben. Het lag vermoedelijk dus eerder aan de winkels in kwestie. Geen zin? Drukte bij de feestdagen? Meerder exemplaren moeten bestellen (eventueel) en daar geen behoefte aan hebben met zicht op de verkoop? Daar hebben we 't raden naar.

 

En mocht het echt nodig zijn om de auteurs op de hoogte te brengen, kan dat uiteraard buiten de openbaarheid van het forum. Vanzelfsprekend, vind ik. Die verkoopcijfers zijn niet geweten voor het publiek en het is niet aan mij om hun creatie hier op die manier in de kijker te zetten. Een zeer aanvaardbare reden om de strip niet te noemen, lijkt me.
 

Als je nu nog om de titel vraagt, zal het toch voorall uit nieuwsgierigheid zijn. ;)

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...