Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Freakzilla

Trieste Gebeurtenis

Recommended Posts

Mijn dochter heeft een nota in haar agenda van haar leerkracht aardrijkskunde. Het meest trieste aspect is de vaststelling dat de leerkracht er niet in slaagt het woord 'voortdurend' correct te spellen. :e010:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ooit iets gelijkaardigs meegemaakt. Mijn moeder ondertekende met dezelfde rode balpen waarmee zij de schrijffout dubbel onderstreept had, zonder meer. Een aanrader! :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Mijn zoon flirt voortdurend rond de helft voor taalvakken. Zo ook voor Nederlands. Het is totaal zijn ding niet. Nu moest hij weer een opstel schrijven. De plot was (heel) goed maar qua grammatica en taalregels ( punten, hoofdletters, dt's, etc ) was het weer huilen met de pet op. Die zaakjes heb ik verbeterd en nu is zijn opstel geselecteerd om mee te doen aan een nationale wedstrijd. Zwaar mixed feelings hierover... 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, Kool Thing said:

Mijn zoon flirt voortdurend rond de helft voor taalvakken. Zo ook voor Nederlands. Het is totaal zijn ding niet. Nu moest hij weer een opstel schrijven. De plot was (heel) goed maar qua grammatica en taalregels ( punten, hoofdletters, dt's, etc ) was het weer huilen met de pet op. Die zaakjes heb ik verbeterd en nu is zijn opstel geselecteerd om mee te doen aan een nationale wedstrijd. Zwaar mixed feelings hierover... 

Trots zijn, tiens!

Schrijffouten, da's waar spell checkers en redacteurs voor zijn. Er zijn veel meer mensen die zonder dt-fouten kunnen schrijven, dan dat er mensen zijn die een goed verhaal kunnen schrijven.

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur terug, The Alderwood zei:

Wil je dat je kind iets bijleert, of wil je dat het even in de schijnwerpers staat?

Ik wil vooral dat mijn kind zijn zelfvertrouwen niet lager komt te zitten. Zoon is lichtjes autistisch maar zit nu in 2de Latijnse, wiskundekrak maar flipt volledig bij onduidelijke zaken zoals leugentjes-om-best-wil, tussen-de-regels-lezen, spreekwoorden, etc.  Enfin de rijkdom van de taal frustreert hem. Net als zijn lerares :) 

Hij vond het de max. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 7-12-2017 om 10:47, Kool Thing zei:

Die zaakjes heb ik verbeterd en nu is zijn opstel geselecteerd om mee te doen aan een nationale wedstrijd. Zwaar mixed feelings hierover... 

Als je enkel de dt's en dergelijke verbeterd  hebt: chapeau voor de kleine! Schrijffouten zijn "in" tegenwoordig blijkbaar. Ik ken weinig mensen die zonder hulp nog quasi foutloos kunnen schrijven, en geen enkele daarvan is jonger dan mij (ik ben bijna 43). En don't get me started on de collega's jonger dan 30. The horror, the HORROR!!!

Ze zeggen dat ze de spreektaal neerschrijven (sms-taal, zeg maar), ze kunnen dus niet meer spreken ook!

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 hours ago, Tanuki said:

[...]en geen enkele daarvan is jonger dan mij [...]

-> dan ik

Sorry, daar kon ik echt niet aan weerstaan. En ik ben heel wat jonger dan 43. :P

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen