Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

Alcohol : What's Your Poison ?

Recommended Posts

2 minutes ago, Kameraad Mauser said:

Tgoh...2 delen Brugse Zot en 1 deel Rodenbach. Zoiets. Maar als het wat tegenvalt dan pas je de verhoudingen wat aan.

Ok, thanks. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 8/7/2018 at 2:20 PM, Yncke said:

Kent er iemand misschien het recept voor een goede biercocktail? (Behalve dan de Picon Bière.)

Buiten een mazout en een kivela is het enige mij bekende een duikboot. In de café's hier was dat een pint bier waar men een glaasje jenever in liet zakken. Maar volgens het internet zou dat glaasje jenever ondersteboven in het bierglas moeten gezet worden. Of dat een goede cocktail is kan ik echter niet zeggen, want ik heb het nooit gedronken. Ik ben geen liefhebber van bier mengen met iets.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Alcohol IS my poison.  Ik kan sinds kort geen alcohol meer verdragen.

In mijn puberjaren : Passoa,  Smirnoff Ice, Safari (alles wat fout was)
Studententijd Vedette, Carlsberg, Zouzou (danku Polé Polé ;) )

Ik was wel iemand die graag biertjes proefde waar ik nog nooit van gehoord had.  't Was wel niet altijd een succes. 😛 

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, Mask zei:

Buiten een mazout en een kivela is het enige mij bekende een duikboot. In de café's hier was dat een pint bier waar men een glaasje jenever in liet zakken. Maar volgens het internet zou dat glaasje jenever ondersteboven in het bierglas moeten gezet worden. Of dat een goede cocktail is kan ik echter niet zeggen, want ik heb het nooit gedronken. Ik ben geen liefhebber van bier mengen met iets.

Je neemt eerst een borrelglaasje die je vult met jenever. Vervolgens zet je het bierglas er op de kop overheen, dan draai je het geheel om, zodat de jenever onder het borrelglas in het bierglas blijft zitten. Vervolgens tap je er bier overheen. Als je dan gaat drinken komt het borrelglas op een gegeven moment los en daarmee de jenever ook. Althans dit is zoals het zou moeten werken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
9 hours ago, Mask said:

Ik ben geen liefhebber van bier mengen met iets.

Biercocktails (waarmee ik een cocktail met minstens 1 component bier bedoel) zijn naar mijn gevoel een stuk moeilijker om goed gebalanceerd te krijgen dan die zonder. (Vooral omdat een deel van de zoektocht ook is: welk bier werkt het best voor deze combinatie?)

Die cola+bier of grenadine+bier toestanden zijn inderdaad gewoon zonde van het bier, maar bijvoorbeeld een goede Picon Bière... hmmm. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 minutes ago, Waldorf said:

Gueuze, natuurlijk.

2. En de afgeleide producten lambic en kriek.

Ik verwijs volledigheidshalve nog even naar de Brasserie de la Senne, best wel lekker (zeker die Brusseleir) maar meer Brooklyn Hipster dan Brussels Ketje.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wil je de bierdrinker verrassen, dan moet het al een bijzondere gueuze/geuze zijn.

Nee, ik zou eerder een leuk, nieuw Brussels biertje voorschotelen. Of neem de man/vrouw mee naar het geweldige brouwerijtje l'Ermitage, niet ver van Brussel-Zuid. Je mag er de brouwerij bezoeken en kunt er een kleine hap eten.

(een lambiek zou ik niet presenteren, en een faro al zeker niet)

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, The Alderwood zei:

Ik ontvang dit weekend een bierdrinker. Graag zou ik hem iets typisch Brussels, maar toch lekker aanbieden. Wie kent wat?

Dan moet je hier eens kijken. Er zijn er nog een pak meer, maar het geeft al ideetjes.

En anders ga je in Brussel gewoon naar 't Fontainasplein, naar Moeder Lambic.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 7/8/2018 om 14:20, Yncke zei:

Kent er iemand misschien het recept voor een goede biercocktail? (Behalve dan de Picon Bière.)

Het is de tijd van de perziken. Daarom:

Cheeky Pecheresse
-----------------

10 cl Lindemans Pecheresse
1 cl rietsuikersiroop (kan je zelf maken)
2 cl citroensap
2 cl perzikenmoes

=> alles mixen

Deel dit bericht

Link naar bericht

Voor mijn verlof een bescheiden geuze proeverij gehouden met de vrouw:

IMG_5143.thumb.JPG.7f9f29fa204e97cd8efdb962e96cecbe.JPG

Straf van de blossom geuze dat die na een jaar nog steeds zo uitgesproken was. Onverwacht.

De Vandervelden was lekker, maar wat duur.

De vat79 was echt goed.

De horal wordt elk jaar beter en beter.

Waarom schrijven jullie eigenlijk gueuze en niet geuze?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Stuk voor stuk toppers, Bart01.

Van Oud Beersel had ik laatst nog de 'Oude Pijpen'. ook lekker, hoor.

Morgen vlieg ik ook nog eens in de Horal (de laatste drie edities 2017-2015-2013: van de 2011 heb ik maar één fles)

Deel dit bericht

Link naar bericht
On 8/17/2018 at 3:03 PM, Hamirubi said:

Het is de tijd van de perziken. Daarom:

Cheeky Pecheresse
-----------------

10 cl Lindemans Pecheresse
1 cl rietsuikersiroop (kan je zelf maken)
2 cl citroensap
2 cl perzikenmoes

=> alles mixen

Thanks! (Als ik nu nog eens van perziken hield..)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen