Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Paul_NL

" De Klassieke Leesclub"

Recommended Posts

Ok, misschien al aan de volgende denken, als die moet besteld worden gaat er gemakkelijk een week voorbij.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zullen we het op een boek per maand houden ? Dan is 'Het Besloten Land' het boek van november. Misschien kunnen we er een afzonderlijk subforum voor maken als het aanslaat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zullen we het op een boek per maand houden ? Dan is 'Het Besloten Land' het boek van november. Misschien kunnen we er een afzonderlijk subforum voor maken als het aanslaat.

lijkt me ook een heel goed tempo.

We hebben dit al eerder gedaan, op het vorige bonte forum, daar was ik een groot voorstander en poster van de leesclub.

Geen nerdclubje zonder mij he, dus ik doe ook mee. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik weet nog niet of ik meedoe. Mag je ook af en toe eens meedoen? Dit eerste boek bijvoorbeeld, interesseert me helemaal niet. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind dat je mee mòet doen als het boek je niet interesseert. Dat doe ik bij leesclubs ook. Onlangs nog dat gedrocht van Ish Ait Hamout of zoiets. Brr..

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal030

Leuk!

1 keer per maand vind ik een prima tempo. Ik zal waarschijnlijk niet elke maand meelezen maar zal zeker proberen regelmatig mee te doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind dat je mee mòet doen als het boek je niet interesseert. Dat doe ik bij leesclubs ook. Onlangs nog dat gedrocht van Ish Ait Hamout of zoiets. Brr..

Ik heb vroeger nog Tardi gelezen, en ik heb er helemaal niks mee. Zijn stijl ligt me niet, en HBL bevat véél te veel tekst. Het is wel een strip, hé. 

Nou als ik moet, dan niet ;)

Ik heb toch nog zo'n 90 trades liggen om te lezen. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wat ik met mijn klein mannen doe als ze iets niet willen lezen op't eerste gezicht, is hen bestoken met trailers. Dat zal ik hier ook eens doen.

post-15-0-36494700-1446405160_thumb.jpg

't Speelt zich af in een tijd dat men nog kurkentrekkers aan de sleutelbos had. 1920? Mannen droegen nog bolhoeden en de mensen spraken nog met elkaar, zij het ietwat ironisch en nogal bot.

post-15-0-38345300-1446405164_thumb.jpg

De hoofdpersoon heeft mogelijk psychologische problemen?!

Deel dit bericht

Link naar bericht

1 strip per maand? 's Niet alsof het om Dostojevski of zo gaat hé. :D

Als je regelmatig een boek wil kopen enkel voor de leesclub is dat eigenlijk wel genoeg, we kunnen er dan ook goeie discussie van maken. Om het om de 2 weken te doen wordt het allemaal veel te gehaast om aan het boek te komen, 1 of meerdere keren lezen en dan nog bespreken. 1 boek per maand lijkt me momenteel perfect.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Spoiler alert !!!

Laten we afspreken spoiler tags te gebruiken als het boek nog niet gelezen is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als je regelmatig een boek wil kopen enkel voor de leesclub is dat eigenlijk wel genoeg, we kunnen er dan ook goeie discussie van maken. Om het om de 2 weken te doen wordt het allemaal veel te gehaast om aan het boek te komen, 1 of meerdere keren lezen en dan nog bespreken. 1 boek per maand lijkt me momenteel perfect.

Ja, je hebt gelijk. Ik ben gewoon iets te enthousiast! 

Spoiler alert !!!

Laten we afspreken spoiler tags te gebruiken als het boek nog niet gelezen is.

Echte spoilers waren't niet hoor. Mijn prentjes waren van de eerste drie pagina's.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Echte spoilers waren't niet hoor. Mijn prentjes waren van de eerste drie pagina's.

Weet ik wel maar zelf zie ik het liefst zo weinig mogelijk van het verhaal voordat ik het lees, zo probeer ik ook angstvallig alle trailer van Star Wars te vermijden voor dezelfde reden. Met de spoiler tags kan het wel en na de lees periode zijn er natuurlijk geen beperkingen meer.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Weet ik wel maar zelf zie ik het liefst zo weinig mogelijk van het verhaal voordat ik het lees, zo probeer ik ook angstvallig alle trailer van Star Wars te vermijden voor dezelfde reden. Met de spoiler tags kan het wel en na de lees periode zijn er natuurlijk geen beperkingen meer.

Herkenbaar, Peter ! ;)  Ik ga binnenkort naar 007 en hoop dat ze geen SW-trailer zullen tonen, anders zit ik daar weer enkele minuten met mijn ogen toe en mijn vingers in mijn oorgaten luidkeels "lalala !" te roepen in de bioscoopzaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Herkenbaar, Peter ! ;)  Ik ga binnenkort naar 007 en hoop dat ze geen SW-trailer zullen tonen, anders zit ik daar weer enkele minuten met mijn ogen toe en mijn vingers in mijn oorgaten luidkeels "lalala !" te roepen in de bioscoopzaal.

Hebben we ook effectief gedaan bij The Martian, die trailers tegenwoordig tonen quasi het volledige verhaal.

Deel dit bericht

Link naar bericht

wat ik ook zeker zou doen: een eindoordeel, per deelnemer een score van 1 tot 10, met dan een gemiddelde en een lijstje, want nerds houden toch van lijstjes ? ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

wat ik ook zeker zou doen: een eindoordeel, per deelnemer een score van 1 tot 10, met dan een gemiddelde en een lijstje, want nerds houden toch van lijstjes ? ;)

Ik dacht deze ochtend net hetzelfde, maar dan op 20 punten. 10 voor het verhaal en 10 voor de tekeningen. En dan alles op een lijstje De Klassiekers van De Reep. 

maar tja, ik doe niet mee. 

Do I have any others? B)  B)

Do you have any?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik moet zeggen dat voor mij persoonlijk kunst (iets waar ik strips en comics onder schaar) lastig te waarderen valt in cijfers. Ik heb dan ook weinig met lijstjes en ''klassiekers''. Dat was ook meteen de reden van dit topic. Maar dat betekent niet dat ik de strips niet kan becijferen indien men dat leuk vindt/wenst. Het is alleen denk ik uiteindelijk niet van echte toegevoegde waarde.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...