Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Paul_NL

" De Klassieke Leesclub"

Recommended Posts

Ging Bonte geen apart forum maken? 

Een hele tijd terug hebben we dat al eens gedaan en in een eigen forum bloed zoiets dood, best beperkt houden in het algemeen onderdeel. Daarom niet teveel topics tegelijk opstarten en oude onderwerpen afsluiten en archiveren.

Als het een blijvend iets wordt dan zou ik eerder opteren voor een leesclub archief voor de oude titels met 2 actieve topics in het algemeen onderdeel, bespreking van de huidige titel en de zoektocht naar de volgende.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een toernooitje! 

Tussen knuffelberen? :e007:

Ik wil wel eens iets uitdenken, maar organiseren niet alleen. De keer hiervoor deed ik het met Kool Thing, dan was het dragelijk. Dat was een toernooi tussen het mooiste stripplaatje. Mocht er animo voor zijn, wil ik mijn schouders er nog wel eens onder zetten :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hoeveel toernooien waren er ook al weer? Twee en een half? Of drie en een half. Ik weet nog dat het laatste doodbloedde (vandaar 'en een half'). 
Mocht het er van komen, ik wil wel helpen (we moeten minstens met drie zijn), maar ik heb alleen 's avonds toegang tot een goede computer. Die overdag, van't werk, is geen frank waard. En die is trouwens voor het werk  :e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er was maar 1 toernooi (dat ik mee-organiseerde) hoor, die van het mooiste stripplaatje, met een plaatje van blacksad als winnaar. Dat is ondertussen wel een jaar of 10 geleden.

Voor de mensen die van na die tijd zijn: hoe beginnen we eraan?

Ik zou het nu zo doen: we spelen met 32 forummers die ieder 2 stripplaatjes zoeken die zij het mooist vinden, om stijl, kleurgebruik, compositie, plaats in het verhaal, enz...Die plaatjes post je in een aparte draad. Ik houd alles bij en stel een tabel op zoals bij tennis, waarbij ik zal zorgen dat het ene plaatje in de bovenste helft komt en het andere plaatje in de onderste helft. Als we er 64 hebben, begint het toernooi met 1 voor 1 alle 32ste finales, waarbij gestemd wordt welk plaatje het mooiste is. Een belangrijk gegeven is hierbij de argumentatie, waarom jij dit het mooiste plaatje vindt. De verliezers vallen af, de winnaars gaan vervolgens naar de 16de/8ste/kwart/halve en finale.

Indien dus veel animo mag deze post afgesplitst worden en dan zien we wel weer verder.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik nu ook weer :)

het beste stripplaatje lijkt me wel leuk, ook omdat het ruimer is dan personage, beste kan van alles zijn, niet perse mooiste.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Of misschien, in deze tijden van langer duister, het grappigste plaatje? Hoeveel humor krijgt een auteur in 1 enkel kader geplooid? Dan spelen tekenstijl en zo een heel stuk minder mee bij het stemmen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, heb besloten (heh) van mee te doen met de club. voorlopig toch. 

Tardi interesseert me wel. Ik ken alleen Isabelle, van héél lang geleden, en heb daar niet eens meer dan twee strips van gelezen.  :e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

aha! maar men heeft me hier fijntjes laten weten dat ge niet dan eens wel en dan eens niet kunt meedoen. twas alles of niets.

Of misschien las ik dat verkeerd.

Anders zal ik zeker wel eens meedoen.

Ik lees alleen maar mee als het boek in mijn bibliotheek staat.

Besloten Land is er niet bij, dus dat is pech, vooral omdat ik Tardi wel wat vind hebben. Ik was nog geen twintig toen ik al dacht: die wordt een grote. Spijtig genoeg heb ik hem toen niet gekocht.

Volgende keer beter.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...