Ga naar inhoud

Stripwinkels Nederland


Joni

Recommended Posts

Ik heb veel zin om in Nederland eens op zoek te gaan naar leuke strips, maar het vinden van een goed overzicht van winkels is moeilijk en ik heb geen zin om voor niets 3-4 uur te rijden. Dus, wat zijn volgens jullie de beste adressen voor de typische Franco-Belgische strips?

 

Check Stripinfo Winkels

 

Niet 100% maar het heeft de belangrijkste.

Link naar reactie

Ik heb veel zin om in Nederland eens op zoek te gaan naar leuke strips, maar het vinden van een goed overzicht van winkels is moeilijk en ik heb geen zin om voor niets 3-4 uur te rijden. Dus, wat zijn volgens jullie de beste adressen voor de typische Franco-Belgische strips?

 

Ik koop zelf altijd m'n boeken bij Fantasia in Amsterdam. Ligt niet in het centrum, gratis parkeren voor de deur. Zeer ruime keus en veel speciale uitgaves.

In Amsterdam kom ik verder graag bij Het Beeldverhaal (en Lambiek).

 

Yendor in Rotterdam is ook een mooie zaak, net als Het Gele Teken in Hoorn.

Link naar reactie

Als je op je portemonnee let zou ik de stripwinkels overslaan!

Ook al zijn dit mooie zaken (zelf kom ik wel is langs bij Yendor) betaal je ook vaak de hoofdprijs voor een boek.

 

 

Als het om Franco-Belgische strips gaat (waar de OP naar vraagt) betaal je toch overal ongeveer hetzelfde? Yendor en Het Gele Teken kun je 10% korting krijgen als je voor een redelijk bedrag koopt en zegt dat je niet vaak in Hoorn of Rotterdam komt (krijg je dus direct 10% korting i.p.v. dat je meedoet met hun spaarsysteem).

Link naar reactie

Als je op je portemonnee let zou ik de stripwinkels overslaan!

Ook al zijn dit mooie zaken (zelf kom ik wel is langs bij Yendor) betaal je ook vaak de hoofdprijs voor een boek.

 

Tja, ik zoek momenteel dingen die ik nergens meer goedkoop kan vinden. Ik ben al blij als ik ze überhaupt kan vinden. Ik betaal dan ook met plezier de nieuwprijs.

Link naar reactie

Het toeval wil dat mijn vriendin uit Hoorn komt en ik uit Rotterdam. Ik kom dan ook bij beide zaken. Maar naar mijn mening is het met de korting eraf enigzins gelijk. Echter Engelse boeken is echt ontzettend duur tov andere kanalen.

 

Eensch... Alleen bij Silvester (in Haarlem) hebben ze geloof ik nog een redelijke $ vs € koers, maar niet te vergelijken met sommig online retailers.

Link naar reactie

Ik was vandaag bij Lambiek en ik moet zeggen dat de vernieuwende winkel echt strak oogt.

 

Veel minder 'oude meuk', maar daarentegen veel nieuwe en bekende reeksen mooi overzichtelijk ingedeeld. Wat mij betreft een aanrader dus. Als je dan toch A'dam bezoekt kan je ook langs het Beeldverhaal A'dam dat is met het OV prima en snel te doen en is ook een mooie goede winkel. 

 

P.S. mochten comics/manga nog iets voor je zijn bezoek dan Henk op de Zeedijk. Leuke winkel. Verderop heb je ook GoJoker zitten.

Link naar reactie

In Den Haag:

 

Aelix, Chasséstraat 71, 2518 RW  Den Haag  (wo. gesloten) Open vanaf 8.30 u. Zie: http://www.aelix.nl/

 

Barelli, Zoutmanstraat 80, 2518 GT Den Haag (ma. gesloten) Open na 12.00 u.  Zie: http://winkel.stripwinkelbarelli.nl/

 

Kan vrijwel altijd (betaald) parkeren voor de deur.

 

 

In Delft:

 

Bul Super, Breestraat 20, 2611 RG Delft  (ma. gesloten)  Open na 12.00 u. Zie: http://bulsuper.nl/

 

Betaald parkeren op loopafstand.

 

 

In Dordrecht:

 

Stripwinkel Sjors, Scheffersplein 1, 3311 EJ Dordrecht  (ma. gesloten)  Open vanaf 11.00 u.  Zie: http://www.stripwinkel-sjors.nl/

 

 

Betaald parkeren op loopafstand.

Link naar reactie

Ik ken van het rijtje alleen Beeldverhaal omdat ik daar kom want dichtbij maar ik kan dit zeker onderschrijven. En de eigenaresse is natuurlijk aardig met kennis van zaken en prettig om te zien ook.

 

Drie weken geleden er voor het eerst geweest. Mooie frisse winkel, netjes opgeruimd. De eigenaresse(?) was een stille moslima die vriendelijk afrekende en me het Dupuispromoboekje meegaf. Gewoon correcte stripwinkel.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie

In Utrecht heb je vier stripwinkels op loopafstand van elkaar in de prachtige, oude binnenstad. Voor Franco-Belgische strips kun je terecht bij Blunder (ook comics en manga), Piet Snot (ook Comics en manga) en de Strip en lectuurshop. Bij Whoops kun je alleen comics en manga kopen.

Link naar reactie
  • 7 months later...

Welke stripswinkels zijn er in Rotterdam en welke moet ik zekers eens bezoeken ,ga dit weekend eens een weekend Rotterdam doen .

En dit in de buurt van Leuvehaven 

 

 

Er zijn er maar twee in Rotterdam: Yendor en Dick Bos . Yendor zit midden in het centrum en is goed te lopen vanaf Leuvehaven. Dick Bos is dan te ver weg, die zit in Rotterdam-Overschie.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Ik denk dat ik ,na vele jaren, nog een keer een weekendje Amsterdam ga doen.

Welke stripwinkel is daar nog een bezoekje waard?

Gebeurt daar nog iets anders met strips?  Vele jaren geleden was er de maandelijkse beurs van Richard.

Of iets anders dat ik moet gaan bekijken?

 

Fantasia is de moeite waard, zij zijn een jaar of drie geleden verhuisd en zitten nu in een mooiere ruimte dan voorheen. Combinatie van nieuw en tweedehands, aangevuld met wat kunst en zeefdrukken. Als je specifieke titels zoekt zou je vooraf even contact met ze kunnen opnemen, volgens mij hebben ze nog de nodige opslag. Sympathieke uitbaters die altijd in zijn voor een praatje.

 

Verder kom ik zelf graag bij het Beeldverhaal. Een mooie winkel met aardig wat beeldjes. Ook hier een zeer vriendelijke eigenaresse.

 

De nieuwe Lambiek heb ik nog niet bezocht, moet ik tot mijn schaamte bekennen :e008:

 

Link naar reactie

Laatste keer dat ik er was verkocht Yendor ook nog tweedehands.

Moet zo te zien toch 's wat Amsterdamse stripboekenzaken gaan bezoeken.

 

Als je (in de buurt van) Leiden bent, is Dumpie ook een leuke winkel.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Weliswaar geen stripwinkel, maar in Rotterdam zit ook boekhandel Donner (centrum paar minuten lopen van Yendor). Deze heeft een redelijke stripafdeling met nieuw materiaal (maar ze hebben niet alles). Ook bij de ramsj vind je soms ook wat strips. Momenteel liggen er bijvoorbeeld: Kees de Jongen (Dick Matena). Een aantal hardcovers van Superman, Batmen en Wonderwomen met strips uit de jaren 40 (dacht ik) en twee boeken van Crumb (Completer Record Cover Collection en Drawn Together). Zeker even binnenlopen.

Link naar reactie

Ik denk dat ik ,na vele jaren, nog een keer een weekendje Amsterdam ga doen.

Welke stripwinkel is daar nog een bezoekje waard?

Gebeurt daar nog iets anders met strips?  Vele jaren geleden was er de maandelijkse beurs van Richard.

Of iets anders dat ik moet gaan bekijken?

 

Go Joker comics en Henk comics, zitten aan dezelfde straat (Zeedijk).

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...