Ga naar inhoud

Stripwinkels Nederland


Joni

Recommended Posts

Ik ben sinds de nieuwe eigenaar niet meer zo kapot van De Noorman. Stuk ongezelliger. Het was vroeger naast een winkel met een ruim assortiment een winkel met echte liefhebbers. Nu werkt er een kleine mevrouw die ook gerust Tupperware kon verkopen in De Blokker...... :e001:

Ik koop mijn strips daarom steeds vaker via beurzen of online via bol.com! :e008:

Link naar reactie

Ik ben sinds de nieuwe eigenaar niet meer zo kapot van De Noorman. Stuk ongezelliger. Het was vroeger naast een winkel met een ruim assortiment een winkel met echte liefhebbers. Nu werkt er een kleine mevrouw die ook gerust Tupperware kon verkopen in De Blokker...... :e001:

 

Het personeel zou toch gewoon in dienst blijven, zo werd destijds toch gezegd? 

 

Wie koopt er nu een stripwinkel, als hij zelf niet van strips houdt en in de winkel wil staan?

Link naar reactie

de eigenaar staat wel degelijk in de winkel en is zelf ook een groot stripliefhebber. Hij is altijd ict'er geweest en detailhandel en alles wat erbij hoort is nieuw voor hem maar geef hem de tijd en dan komt het helemmal goed. De kleine mevrouw is in dienst gekomen omdat een vaste medewerker vlak na de overname onverwacht overleed. Van haar kennis durf ik weinig te zeggen. De andere medewerker is een absolute stripkenner, kleine uitgever, schrijver in striptijdschrift en blog. Geen lichte jongen.

Link naar reactie

Ook Concerto in Amsterdam Utrechtsestraat 53- 58  verkoopt tegenwoordig tweedehands strips.

Vijf grote winkels naast elkaar met lp's, cd's, dvd's en nu ook strips.

Zeker het bekijken waard, veel leuke dingen gevonden voor weinig geld.

Bij grote afname doen ze altijd wel iets met de prijs.

Let  wel op,  deze winkel bevat  onvervalste Amsterdamse humor.

Link naar reactie

Eppo in Eindhoven - mooie grote winkel met voor elk wat wils (nieuw, tweedehands, comic, manga, antiquarisch...).

Ja, Eppo is een fijne winkel. Helaas nu veels te ver uit de buurt voor me.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie

Ook Concerto in Amsterdam Utrechtsestraat 53- 58  verkoopt tegenwoordig tweedehands strips.

Vijf grote winkels naast elkaar met lp's, cd's, dvd's en nu ook strips.

Zeker het bekijken waard, veel leuke dingen gevonden voor weinig geld.

Bij grote afname doen ze altijd wel iets met de prijs.

Let  wel op,  deze winkel bevat  onvervalste Amsterdamse humor.

 

Het is jaren geleden dat ik nog eens in de Concerto was, maar nu ik dat weet zal ik er de volgende keer in Amsterdam weer heen gaan.

Bedankt voor de tip, bouncer.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Ik was er onlangs voor het eerst. De winkel is veel groter dan ik dacht. En de verkopers zijn heel attent.

Daar had men vroeger, in dat "kamertje" tegenover de kassa, bakkenvol tweedehands strips. Vaak wat gevonden! Ik geloof alleen dat dat er niet meer is... :unsure:

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Al een deeltje van de Nederlandse winkels gedaan, ranking op basis van aantal gekochte strips:

 

Atomik in Sittard en Het Gele Teken in Hoorn zijn fantastisch voor nieuwe strips. Ook gemakkelijk om dichtbij te parkeren. Hoorn is ook een mooi dorpje om even te genieten van het uitzicht.

Snoek in Amsterdam is eveneens fantastisch, enkele missende strips gevonden onder hun nieuw aanbod en heel veel onder het tweedehands. Ligt ook zeer dicht bij een parking! Handig in Amsterdam.

Eppo in Eindhoven is gemakkelijk bereikbaar, inclusief parking, maar weinig aanvulling gevonden. Hun 'bundels' van strips zijn wel zeer handig. 30 Dommel strips gekocht op deze manier.

Fantasia, Lambiek en Concerto in Amsterdam, en Silvester in 's Hertogensbosch heb ik niets gevonden. Fantasia wel goede parking. De andere veel minder.

Link naar reactie

Vergeet Yendor in Rotterdam en Het Beeldverhaal in Amsterdam niet te bezoeken :)

Beide fantastische winkels!

Ik was al hard aan het verloren lopen voor Concerto en Lambiek op een heel warme dag, het besluit om Beeldverhaal eens apart te doen was snel genomen :) De tien winkels in Zuid-Holland worden ook een aparte dag, of misschien toch eerder 2 dagen zelfs.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...

Utrecht heeft maar liefst vier stripwinkels en die liggen ook nog eens allemaal op loopafstand van elkaar. Ik koop mijn strips bij Blunder, al bijna 40 jaar de stripmekka van Utrecht. Je vindt er strips, manga, comics, tweedehands en antiquaire strips. Piet Snot is ook een bekende, hier komen vooral toeristen. Ongeveer zelfde aanbod als Blunder maar ook veel beelden van stripfiguren, shirts en posters etc. Heel populair is de Strip & Lectuurshop, veel vaste klanten (oude garde) en alleen Europese strips (en tijdschriften). Tenslotte is er Whoops, daar zijn comics en manga te vinden, geen Europese strips. 

Link naar reactie

Utrecht heeft maar liefst vier stripwinkels en die liggen ook nog eens allemaal op loopafstand van elkaar. Ik koop mijn strips bij Blunder, al bijna 40 jaar de stripmekka van Utrecht. Je vindt er strips, manga, comics, tweedehands en antiquaire strips. Piet Snot is ook een bekende, hier komen vooral toeristen. Ongeveer zelfde aanbod als Blunder maar ook veel beelden van stripfiguren, shirts en posters etc. Heel populair is de Strip & Lectuurshop, veel vaste klanten (oude garde) en alleen Europese strips (en tijdschriften). Tenslotte is er Whoops, daar zijn comics en manga te vinden, geen Europese strips. 

 

Oude garde ? Wel aan wat zeg je daar nu, jonge blaag ?

Link naar reactie

Het gele teken beviel mij tijdens meerdere bezoeken helemaal niet. Elke keer een zeer chagrijnige eigenaar achter de toonbank die amper opkijkt en een complete bende binnen. Had er meer van verwacht.

Mijn ervaring is dan toch heel anders geweest. Persoon achter de toonbank heeft zelfs strips gaan opzoeken die ik niet vond in de rekken.

Link naar reactie

Mijn ervaring is dan toch heel anders geweest. Persoon achter de toonbank heeft zelfs strips gaan opzoeken die ik niet vond in de rekken.

Ik vind het ook een fijne winkel.

De eigenaar komt misschien wel nors over en is een ouwe mopperkont. Maar dat wil niet zeggen dat het een chagrijn is, we zien er nou eenmaal niet allen eender uit!

En hij is altijd heel behulpzaam met opzoeken en als je met hem praat dan valt het allemaal best mee hoor :)

Link naar reactie

Ik vind het ook een fijne winkel.

De eigenaar komt misschien wel nors over en is een ouwe mopperkont. Maar dat wil niet zeggen dat het een chagrijn is, we zien er nou eenmaal niet allen eender uit!

En hij is altijd heel behulpzaam met opzoeken en als je met hem praat dan valt het allemaal best mee hoor :)

 

Gele Teken op beurzen en via internet (catawiki shop) super, niks onvriendelijks aan.

Link naar reactie

Leiden heeft ook nog mevrouw Kern (Breestraat).

Nog geen 500 mtr van Dumpie (Nieuwe Rijn).

 

Klopt maar de laatste keer dat ik daar was - is wel meer dan een jaar geleden - zat de eigenaar (?) al sigaarrokend achter de kassa. Nog afgezien van of dat mag of niet, word ik misselijk van sigarenrook. Terug naar Dumpie dus: niet alleen rookvrij maar ook aardig. Momenteel m'n stripwinkel, al kom ik af en toe ook in Hoorn. Het Gele Teken lijkt inderdaad een beetje rommelig met al die stapels bovenop de bakken, maar men is goed op de hoogte en behulpzaam, en ze hebben gewoon veel.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 4 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...