Ga naar inhoud

Stripwinkels Nederland


Joni

Recommended Posts

Ach wat zonde zeg.. erg sneu voor John (de eigenaar).. weer een zaak dicht idd- erg jammer

De eerste winkel die hij had was op het Krugerplein in Amsterdam, niet de beste buurt. Dat deed ie met Krasser. Waren twee voormalige collega's die de stripwereld wat wilde opschudden, Lambiek was natuurlijk midden 90'er jaren de place to be. In ieder geval zijn ze uit elkaar gegaan, Martin is Krasser in Osdorp begonnen wat ook niet lang geduurd heeft. John inderdaad wel een goeie gast maar niet zoveel arbeidsethiek. Op de deur stonden de openingstijden maar vaak als je er kwam was ie dicht en kwam hij pas om 14:00.. dan komen de klanten niet meer terug en redt je het niet. Verder deed de winkel wel eer aan Guust. Het stond zo vol dat je met een mijnwerkerspak ed naar binnen moest.

Het was een klein pand maar wel op een toplocatie in de Jordaan bij de Noordermarkt. Wel jammer dat hij dicht is.

Link naar reactie

 De eerste winkel die hij had was op het Krugerplein in Amsterdam, niet de beste buurt. Dat deed ie met Krasser. Waren twee voormalige collega's die de stripwereld wat wilde opschudden, Lambiek was natuurlijk midden 90'er jaren de place to be. In ieder geval zijn ze uit elkaar gegaan, Martin is Krasser in Osdorp begonnen wat ook niet lang geduurd heeft. John inderdaad wel een goeie gast maar niet zoveel arbeidsethiek. Op de deur stonden de openingstijden maar vaak als je er kwam was ie dicht en kwam hij pas om 14:00.. dan komen de klanten niet meer terug en redt je het niet. Verder deed de winkel wel eer aan Guust. Het stond zo vol dat je met een mijnwerkerspak ed naar binnen moest.
Het was een klein pand maar wel op een toplocatie in de Jordaan bij de Noordermarkt. Wel jammer dat hij dicht is.          

 

John was/is idd een prima peer- wel heb je gelijk wat betreft zijn flexibele openingstijden en de gigantische bende in zijn winkel. Door alle troep in de wandelgangen kon ik soms niet eens bij de strips in de schappen komen.. Niet bevorderlijk inderdaad als je een bestendige clientèle wilt krijgen/behouden. Heb je ook enig idee wat hij nu doet? Lijkt me niet makkelijk om weer aan het werk te komen op zijn leeftijd en in de situatie dat je zolang (een) stripwinkel(s) hebt gedreven. Pensioen zal hij ook wel niet hebben opgebouwd.. 


 

Link naar reactie

In Den Haag:

 

Aelix, Chasséstraat 71, 2518 RW  Den Haag  (wo. gesloten) Open vanaf 8.30 u. Zie: http://www.aelix.nl/

 

was voor mij een enorme verrassing. Keigaaf maar je moet wel de tijd nemen om de comics te vinden en ontdekken. Maar vooral vragen naar "hoe heb je de zaken hier gesorteerd" en dan met het antwoord op zoek gaan!

 

In Enschede is nog COMICASA waar ik altijd wel een goed woord voor over heb, trouwens!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

De eerste winkel die hij had was op het Krugerplein in Amsterdam, niet de beste buurt. Dat deed ie met Krasser. Waren twee voormalige collega's die de stripwereld wat wilde opschudden, Lambiek was natuurlijk midden 90'er jaren de place to be. In ieder geval zijn ze uit elkaar gegaan, Martin is Krasser in Osdorp begonnen wat ook niet lang geduurd heeft. John inderdaad wel een goeie gast maar niet zoveel arbeidsethiek. Op de deur stonden de openingstijden maar vaak als je er kwam was ie dicht en kwam hij pas om 14:00.. dan komen de klanten niet meer terug en redt je het niet. Verder deed de winkel wel eer aan Guust. Het stond zo vol dat je met een mijnwerkerspak ed naar binnen moest.

Het was een klein pand maar wel op een toplocatie in de Jordaan bij de Noordermarkt. Wel jammer dat hij dicht is.          

 

John was/is idd een prima peer- wel heb je gelijk wat betreft zijn flexibele openingstijden en de gigantische bende in zijn winkel. Door alle troep in de wandelgangen kon ik soms niet eens bij de strips in de schappen komen.. Niet bevorderlijk inderdaad als je een bestendige clientèle wilt krijgen/behouden. Heb je ook enig idee wat hij nu doet? Lijkt me niet makkelijk om weer aan het werk te komen op zijn leeftijd en in de situatie dat je zolang (een) stripwinkel(s) hebt gedreven. Pensioen zal hij ook wel niet hebben opgebouwd..

 

Ja zeker aardige sociale gast, grootfilmliefhebber ook. Wist ook veel van strips was ook zijn hobby. Bv Fantasia en Beeldverhaal zijn strakke georganiseerde winkels, je koopt wat je wil en weg ben je. Bezoekje aan Nou Moe duurde vaak wel een paar uur. Net als vroeger bij Plaatjesboek in Hilversum. Die tijden komen niet meer terug helaas. Jammer dat vond ik altijd leuk aan een stripwinkel, niet gehaast ed..

Link naar reactie

Klopt! Je kon gezellig met John babbelen en hij wist veel van films/ series. Het was inderdaad anders dan Fantasia (daar haal ik mijn strips nu) en Beeldverhaal. Dat zijn echt geoliede machines. Met de eigenaar van Fantasia kan ik het overigens ook prima vinden - deelt mijn voorliefde voor origineel werk en is een maatje van Hermann. Ik heb nog via hem geprobeerd een originele plaat van Hermann te kopen maar Hermann werkte niet mee :-P

Link naar reactie

Ik geloof dat ze bij Fantasia nog wel eens signeersessies van Hermann hebben en speciale uitgaven.

Beeldverhaal is een mooie grote overzichtelijke winkel maar is zeker een half jaar geleden dat ik daar kwam door tijdgebrek. Nou Moe zat ook al op een prachtige lokatie. Daar kon je wel een dag zijn op een mooie dag. Dat heb je bij Beeldverhaal en Fantasia weer niet.

Plaatjesboek in Hilversum was ook prettig, ook jammer dat dat weg is. Er is een hoop verdwenen wat op zich raar is. Er komt zat uit tegenwoordig. Online boeken kopen doe ik eigenlijk niet behalve af en toe digitaal.

Ben eigenlijk wel benieuwd naar die Comanche en Torens integraal.

Link naar reactie
  • 1 year later...
Op ‎4‎/‎11‎/‎2018 om 20:55, fazerco zei:

Alkmaar heeft ook weer een nieuwe stripwinkel genaamd Strips & zo.

https://www.stripsenzo.nl

Is dat niet Bookers en Strippers (of zoiets was het) maar dan aan de overkant? Het is dezelfde straat....

 

Dumpie is recent (of mogelijk niet recent en ik hol gewoon weer 's achter de feiten aan) ook verhuisd, zit nu een stukje uit het centrum.

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
Op 5/11/2018 om 21:54, Ariadne zei:

Is dat niet Bookers en Strippers (of zoiets was het) maar dan aan de overkant? Het is dezelfde straat....

 

Dumpie is recent (of mogelijk niet recent en ik hol gewoon weer 's achter de feiten aan) ook verhuisd, zit nu een stukje uit het centrum.

Bookers en Strippers is vorig jaar eind december gestopt. Ik heb een deel van de inventaris overgenomen en ben in januari van dit jaar een nieuwe winkel (Strips & Zo) aan de overkant begonnen. De afgelopen 10 maanden is er hard gewerkt om een mooi assortiment opgebouwd te krijgen. Voornamelijk nieuwe titels en voorgaande delen in het assortiment i.v.m. de beperkte winkelruimte. www.stripsenzo.nl En het klopt dat ik negen jaar bij Het Gele Teken heb gewerkt. Evenals mijn collega Jhon die daar 10 jaar heeft gezeten (niet letterlijk hoor). Jhon er is vanaf september bijgekomen.

Link naar reactie
18 minuten geleden, Michael zei:

Bookers en Strippers is vorig jaar eind december gestopt. Ik heb een deel van de inventaris overgenomen en ben in januari van dit jaar een nieuwe winkel (Strips & Zo) aan de overkant begonnen. De afgelopen 10 maanden is er hard gewerkt om een mooi assortiment opgebouwd te krijgen. Voornamelijk nieuwe titels en voorgaande delen in het assortiment i.v.m. de beperkte winkelruimte. www.stripsenzo.nl En het klopt dat ik negen jaar bij Het Gele Teken heb gewerkt. Evenals mijn collega Jhon die daar 10 jaar heeft gezeten (niet letterlijk hoor). Jhon er is vanaf september bijgekomen.

Thanks, dat wist ik niet. :)

"Real stupidity beats artificial intelligence every time."

-- (Terry Pratchett, Hogfather)

Link naar reactie
  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...