Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Paul_NL

[ De Fakkel - Klassiekers] - Leesclub

Recommended Posts

post-701-0-78568900-1448377539_thumb.jpg
Welkom bij Leesclub De Fakkel!

Hoe werkt het?confused-cartoon-monkey-vector-clip-art-
Met elkaar lezen we elke maand een stripboek die de status van ''klassieker'' heeft,of jou tot in den treuren wordt aanbevolen, denk aan boeken als Watchmen, Persepolis, Sandman, A Contract with God etc.
De boeken kiezen we uit een lijst (welke je hieronder kan vinden).
Elke 1e van de maand kiest een forumlid 5 boeken uit de leeslijst, We starten een poll die 2 weken loopt, de winnaar van de poll is het boek van de volgende maand.
Wil je ook de selectie van de maand een keer kiezen? Simpel, lees het boek van de huidige maand en reageer in het topic over dat boek met jou gedachten/recensies etc.
Zodra je dit hebt gedaan ben je automatisch kandidaat om gekozen te worden.

Aantal Topics help.png

Regels GUID-4ED364DF-2D44-40F5-9F05-31D451F15EF

• We lezen elke maand een boek van een andere auteur
  • We lezen uit een nog lopende reeks maar 1 boek per jaar (Suske & Wiske, Asterix etc.)
  • De leeslijst is niet heilig, heb je suggesties, bespreken we die in DIT topic met elkaar.
  • Elke 2e week van de maand (14e) wordt het boek bekend gemaakt voor de daaropvolgende maand, genoeg tijd om dan het betreffende boek te vinden voor de mensen die hem willen aanschaffen/huren.
  • Respect, we discussiëren met elkaar op een leuke manier, niemand heeft 'gelijk' over het boek, wellicht zijn we het wel is allemaal met elkaar eens (of juist niet, ook leuk).

De Leeslijst 12323.png

300
A Chinese Life
Akira
Asterix
Ayako
Black Hole
Blankets
Blue is the Warmest Color
Bone
Contract with God
Criminal
Daytripper
De Chninkel
Epileptic
Essex County
Fatale
Fritz the Cat
From Hell
Fun Home
Ghost World
Green River Killer
Guust Flater
Habibi
It was the war of the Trenches
Jimmy Corrigan : The Smartest Boy on Earth
Kick-Ass 1,2 & 3
Kuifje
Locke & Key
Maus
Message to Adolf
Op zoek naar de Tijdvogel
Paying for It
Persepolis 1 & 2
Peter Pan (Loisel)
Preacher
Safe Area Goradze
Sandman
Seconds
Scott Pilgrim
Sin City
Strangers in Paradise
Suske en Wiske
Swamp Thing: Saga of the Swamp Thing
Tekkon Kinkreet
The Dark Knight Returns
The Incal
The Nao of Brown
The Walking Dead
Ton en Tineke
Transmetropolitan
Uzumaki
V For Vendetta (december 2015)
Watchmen
Y: The Last Man
Zwartkijken

Deel dit bericht

Link naar bericht

Je lijkt wel zo'n leraar waar iedereen zelf mag kiezen, uit de lijst die de leraar heeft opgesteld.

Waarom hou je het niet eenvoudig:

iedereen mag meedoen,

wie zich aandient, wordt in de volgorde van het aandienen op een lijst gezet,

de lijst wordt van voor naar achter afgegaan en die aan de beurt is, kiest geheel naar eigen goeddunken zonder enige beperkingen, een boek;

over dat boeken gaan we dan lekker zitten zeuren.

Andere beperkingen zijn niet nodig, omdat het gewoon zo lang duurt voor weer iemand aan bod komt.

Enige vraag: krijgt ieder fase een maand, een week, twee weken?

Met twaalf leden duurt een maand een jaar. Dat is op zich niet erg, maar je kunt gemakkelijk boven de twaalf leden uitkomen.

Je kunt toelaten dat iemand een beurt overslaat, natuurlijk. Maar dan nog.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Je lijkt wel zo'n leraar waar iedereen zelf mag kiezen, uit de lijst die de leraar heeft opgesteld.

Waarom hou je het niet eenvoudig:

iedereen mag meedoen,

wie zich aandient, wordt in de volgorde van het aandienen op een lijst gezet,

de lijst wordt van voor naar achter afgegaan en die aan de beurt is, kiest geheel naar eigen goeddunken zonder enige beperkingen, een boek;

over dat boeken gaan we dan lekker zitten zeuren.

Andere beperkingen zijn niet nodig, omdat het gewoon zo lang duurt voor weer iemand aan bod komt.

Enige vraag: krijgt ieder fase een maand, een week, twee weken?

Met twaalf leden duurt een maand een jaar. Dat is op zich niet erg, maar je kunt gemakkelijk boven de twaalf leden uitkomen.

Je kunt toelaten dat iemand een beurt overslaat, natuurlijk. Maar dan nog.

De lijst is bespreekbaar zoals aangegeven.

Iedereen mag meedoen.

Als jou reacties alleen beginnen en eindigen met klagen en kritiek..bedenk dan zelf iets en ga dat doen of reageer aub niet.

Wat een vermoeiend figuur ben jij.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Paul_NL heeft iets opgestart en dus mag Paul_NL bepalen hoe het zal werken, het hoeft niet overal een democratie te zijn. Het enige wat ik vraag is om niet teveel onderwerpen op te starten en de oude threads op tijd laten afsluiten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik hoef geen baasje te zijn hoor..gewoon in leuk overleg..het is alleen jammer als de 1e reactie direct zo begint. Indien geen animo kan dit ook zo weer dicht.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het enige wat ik vraag is om niet teveel onderwerpen op te starten en de oude threads op tijd laten afsluiten.

Nou ja, SPeeDY had het idee van "de fakkel" opgerakeld, en ik wou zijn idee niet inpikken.

Bovendien zijn er ook al veel draden over zo'n onderwerp.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik ben er wel voor, maar misschien toch eerst de andere afwerken. Tegen 15 december moet daar een nieuwe poll of fakkel komen. Vrees dat er 2 dergelijke initiatieven naast mekaar niet zullen lukken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Laat eerst dat Andreas debacle maar even in elkaar storten. Dan beginnen we in januari met deze opzet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Laat eerst dat Andreas debacle maar even in elkaar storten. Dan beginnen we in januari met deze opzet.

Waarom zo negatief Osimar?

Als er een poll wordt ingesteld dan gebeurt er precies wat er verwacht wordt; Er gaat gestemd worden op titels....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Waarom zo negatief Osimar?

Als er een poll wordt ingesteld dan gebeurt er precies wat er verwacht wordt; Er gaat gestemd worden op titels....

Sorry maar ik ben een beetje narrig geworden in deze casus.  :e009:

Trekt wel weer bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Prima. Werk ik wel vast aan een lijst met titels.

Je mag best wat arbitrair werken hoor, zo is de pol-lijst meer consistent en beslissen de leden wel of ze mee doen of niet. Er is duidelijk vraag naar een leesclub in 1 of andere vorm maar het is nog wat zoeken naar het juiste systeem.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er is een begin van een leeslijst, indien men enthousiast is starten we in Januari! Suggesties voor de lijst, andere op of aanmerkingen: allemaal welkom hier!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Optie 2:

1 forumlid (elke maand opnieuw gekozen) kiest 5 boeken uit de leeslijst, en wij als lezers vullen een poll in om uit die 5 boeken het nieuwe boek van de maand te kiezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dank voor de commentaren! als er vragen zijn stel ze! Ik hou het graag overzichtelijk in de startpost!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Leuk gedaan Paul_NL. Echter gezien de richting die je op gaat met je lijst haak ik af. Ik ben niet zo van de Graphic Novels.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het lijstje is toch erg kommer en kwel, daarom zou ik er toch wat 'happy' dingen willen aan toevoegen:

Fritz the Cat - Crumb

Leve de vrouwen (bijvoorbeeld) - Reiser

Paulette - Pichard/Wolinski

Philémon - Fred

De Onnoembaren - Yann/Conrad

Ton en Tineke - Franquin/Attanasio

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...