Ga naar inhoud

Toernooi


Timhardt

Recommended Posts

Jaren geleden dat we dit nog eens deden, dus deze thread hoopt een nieuw toernooi in gang te zetten.

Nog eens de bedoeling: via een toernooitje (vergelijk het met een tennistoernooi) gaan we op zoek naar 'het beste stripplaatje' ooit volgens jou. Wat 'beste' precies betekent voor jou laten we open, het kan grappig zijn, of gewoon het mooiste, of belangrijk voor het verhaal. Bij het plaatje, dat je hier in deze draad post, mag je een argumentatie geven waarom, maar het hoeft niet. Als er 64 of 128 plaatjes zijn gekozen sluiten we de inschrijvingen en beginnen het toernooi, waarbij er elke dag eentje op een apart forum wordt opgestart. Elke wedstrijd loopt een week. Daarna hebben we een verliezer die afvalt en een winnaar die doorgaat. Moeilijker dan dit is het niet.

 

De regels nog eens samengevat:

- kies het beste stripplaatje volgens jou en post het hier, evt met een argumentatie waarom jij het het beste vindt

- maximum 2 plaatjes per forummer

- na 64 of 128 plaatjes (naargelang de animo) beginnen we eraan in een apart forumonderdeel

- elke dag 1 wedstrijdje met een poll die een week blijft openstaan, de verliezer valt af, de winnaar gaat door

- de winnaar van het toernooi wint een virtuele gouden beker

 

Let the games & the fun begin!

 

ps. ik doe niet alleen: de ravissante Yncke en de alien Kuzuri modderen mee aan, euh modereren mee dus.

Link naar reactie

De eerste reeks die ik kocht na de kinderstrips (niet negatief bedoeld), was Jugurtha. Ik vond de tekeningen van Franz prachtig. Nu nog is het één van mijn favorieten. 

En Vania  :hartje:  

Dit plaatje heeft ook iets pulpy, en daar ben ik in strips en comics altijd van blijven houden, plaatjes met een beetje pulp. 

 

 

 

post-585-0-43807800-1448634122.jpg

 

 

 

 

 

Miller zal heus wel mooiere plaatjes getekend hebben, maar dit viel me direct op toen ik de strip las, en ik ben het altijd blijven onthouden. Het zwart, het wit, de compositie... love it. 

 

post-585-0-27958200-1448634123.png

Link naar reactie

'k Zou d'r eens over moeten denken. In Vrykolakas van De Rode Ridder staat er in ieder geval wel iets interessant.

In ieder geval wel vervelend dat ik geen scanner heb, 'k ben zowat gebonden aan hetgeen ik op het net kan terugvinden. 

Een foto nemen (met m'n gsm) kan natuurlijk wel, maar de kwaliteit ervan is ook geen vette. 

Link naar reactie

post-461-0-93565600-1448642650_thumb.jpg  

post-461-0-11337700-1448642245_thumb.jpg

 

Een stukje van de ijzersterke Hermann pagina. 

De camera wissels af tussen Red Dust en en Dobbs. 

Red Dust, uitdrukkingsloos, maar we zien wel waarom hij doet wat hij doet.

Het angstige gezicht van Dobbs, die begrijpt wat er staat te gebeuren.

En dan wat we moeilijk anders dan als de executie kunnen omschrijven. 

Een stilstaande Red Dust en Dobbs die door de kogels naar achteren wordt geduwd. 

Link naar reactie

Blijkt dat twee plaatjes kiezen niet echt simpel is. Ik had al iets in gedachten uit Vrykolakas van De Rode Ridder, waarna ik twijfelde om toch iets uit De Hel van Solferino te halen van Robert en Bertrand. Uiteindelijk is de keuze toch gevallen op het einde van De Dulle Griet van Suske en Wiske. Persoonlijk zie ik dit als één geheel. Hierbij dus mijn tweede keuze, na Harley Quinn en The Joker uit Mad Love.

 

 

post-8-0-73834200-1448653744_thumb.jpg

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 

De eerste reeks die ik kocht na de kinderstrips (niet negatief bedoeld), was Jugurtha. Ik vond de tekeningen van Franz prachtig. Nu nog is het één van mijn favorieten. 

En Vania  :hartje:  

Dit plaatje heeft ook iets pulpy, en daar ben ik in strips en comics altijd van blijven houden, plaatjes met een beetje pulp. 

 

 

 

post-585-0-43807800-1448634122.jpg

 

 

 

 

 

 

Hoe definieer je het beetje pulp in strips/illustraties eigenlijk? Heeft het te maken met het type inkleuring, het papier waarop het tekenwerk gedrukt werd, de thematiek,...?

Link naar reactie

Getwijfeld aan:

- Sidonia die volledig op zich door het moeras sleepte in De Duistere Diamant

- De rokende dubbelganger van Bert Bibber of Suzanne die pianolessen volgde

- een pareltje van Andreas

- een beeldschoon plaatje uit Beeldschoon

- iets schitterend van Adamov

- etc.

 

En zeer raar maar uiteindelijk toch bij comics terechtgekomen en gekozen voor (na twijfel voor Courtney Crumrin') 

 

Locke & Key (als er gecut moet worden dan het bovenste)

 

post-36-0-84592300-1448662096_thumb.png

 

Wayward

 

post-36-0-65001600-1448662115_thumb.png

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Hoe definieer je het beetje pulp in strips/illustraties eigenlijk? Heeft het te maken met het type inkleuring, het papier waarop het tekenwerk gedrukt werd, de thematiek,...?

 

Het heeft te maken met wat ik pulp(y) vind, en niks anders. 

subjectief, dus. 

 

Pulp is voor mij niet pejoratief.  tis een genre. een stijl. 

Link naar reactie

Ik wil hier geen lange discussie in gang steken maar we kiezen toch voor een stripplaatje en niet voor een strook of halve/volledige pagina met plaatjes ?

 

Tot nu toe lijkt het vooral kwantiteit, minder kwaliteit. 

 

Zal één dezer ook eens een plaatje zoeken/kiezen.

 

Ik dacht dat ook, maar net om lange discussies te vermijden werd ik teruggefloten ;) en werd er beslist dat stroken, tot maximum een pagina, die een geheel vormen, toch kunnen. De moord van Elektra vormt een geheel. The Death of Gwen Stacy is één blz, maar ook één plaatje. 

Wat er dan geen geheel vormt? Dat zullen we dan wel zien... 

 

Kwaliteit is subjectief. Naar mijn gevoel zit er wel veel kwaliteit tussen. 

Volgens mij staan er ook veel plaatjes die voor de posters iets speciaals betekenen. 

 

Hopelijk zijn er nog veel die een plaatje aan het zoeken zijn :) We zouden het toernooi toch nog rond Kersdag willen opstarten. Als er genoeg plaatjes zijn, en zin in discussie. 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...