Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

[ De Klassieke Leesclub ] Cyrrus-Mill (Andreas)

22 leden hebben gestemd

1. 1. Na het lezen van "Cyrrus-Mill" van Andreas : Wordt dit boek terecht gezien als een klassieker?

• Ja
      6
    • Nee
      14
    • Geen mening
      2

Recommended Posts

Ik heb nog nooit van mijn leven een Nero gelezen (je komt ze hier in Nederland ook niet echt tegen) dus ik vind het eigenlijk wel leuk om die te doen. Maakt de versie nog uit? De HC van vorig jaar kan ik zo snel niet (goedkoop) vinden maar een oude SC is niet echt een probleem

Deel dit bericht

Link naar bericht

Begrijp mij niet verkeerd: ik vind Nero (de oudere albums van '50-'60 vooral) heel goed en ik moet ze niet meer kopen, heb ze al.

Maar ik heb zo al opmerkingen over Nero gelezen hier en dat was niet zo fraai :huh:

Ach, ik zou me niet teveel aantrekken van dat soort opmerkingen. Sommige mensen vinden alles wat ouder is dan de jaren '90 per definitie ouderwetse zooi die je alleen goed kan vinden als je verblind wordt door nostalgie. Ik heb genoeg goede oude reeksen gelezen (en films gezien) van ver voor mijn tijd dus wat mij betreft is dat complete onzin.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik dacht dat er eerst een stemronde voor de nieuwe "klassieker"-van-de-maand zou komen, maar dat is nu wat laat.

Als we nu eens kozen wat de vorige keer als nummer 2 eindigde? Was dat niet de z/w Ringelingschat? Maar het probleem daarmee is de verkrijgbaarheid. Net als met "Een contract met god" en zo.

Tja ...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik begrijp wat je bedoelt. Anderzijds: als ik mag kiezen kies ik wat ik wil, nietwaar? (tenminste, dat denk ik toch...)

We kunnen ook gaan voor 'Waarom Pierre dood moest'. Van Olivier Ka. Een heel bijzonder boek.

Maar wellicht niet meer in de handel...

Dat is het probleem...De meeste boeken die ik zeer belangrijk vind zijn niet meer verkrijgbaar...

Nog een heel bijzonder boek: 'Moeder, kom thuis' van Paul Hornschemeier.

Maar voor zover ik kan zien ook niet meer verkrijgbaar.

Nu vind ik 'De hoed van geerard de duivel' even belangrijk. Maar op een andere manier.

Ik geef je helemaal gelijk en ben blij met deze keuze. Het is aanleiding om dit album te herlezen. Nero maakt deel uit van de Vlaamse striphistorie.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb nog nooit van mijn leven een Nero gelezen (je komt ze hier in Nederland ook niet echt tegen) dus ik vind het eigenlijk wel leuk om die te doen. Maakt de versie nog uit? De HC van vorig jaar kan ik zo snel niet (goedkoop) vinden maar een oude SC is niet echt een probleem

Goed, dan is het 'De hoed...'

De versie maakt niets uit. Het boek is nooit 'herwerkt' voor zover ik weet.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik volg. Lijkt me leuk dit nog eens te lezen. Mijn eerste Nero was trouwens De Terugkeer Van Geeraard De Duivel, waarna ik ze allemaal ben beginnen te verzamelen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...