Ga naar inhoud

Fabio Bono Wordt Nieuwe Tekenaar Van De Rode Ridder


Gast Kontiki

Recommended Posts

nr. 2: De toverspiegel (58)

nr. 3: Het beleg van Crowstone (33)

 

De Toverspiegel is het favoriete Rode Ridder album van menige vrouwelijke stripfans. Hallo dames, laat jullie eens horen? Voor jullie ook?

 

Het Beleg van Crowstone is een prachtig album over verbeten lichamelijke strijd. Voer voor actiefans.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Bedankt voor de vele reacties. Maar ik had het wel degelijk over echte uitgaves zoals ze bestaan voor vele andere reeksen.

Inderdaad geen best-of reeks behalve dan die luxes, bij de krant hebben ze wel de eerste 70 boeken herdrukt in z/w en er zaten enkele boeken bij andere krantenreeksen.

Link naar reactie

Inderdaad geen best-of reeks behalve dan die luxes, bij de krant hebben ze wel de eerste 70 boeken herdrukt in z/w en er zaten enkele boeken bij andere krantenreeksen.

 

Kleine correctie: het waren de eerste 75 albums.

Frappant was dat het steeds meer albums waren die ze bij die krantengroep publiceerden. Eerst werden de eerste 20 verhalen uitgegeven, maar de oplage verkocht zo vlot dat ze bleven doordrukken tot nummer 50, en daarna om dezelfde reden, alweer naadloos aansluitend, tot nummer 75.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Nog even terugkomen op de discussie "wel of geen SF in de Rode Ridder" :  het album "De Zwarte Toren" (ergens tussen 120 en 130) was ook SF maar naar mijn mening beter in de middeleeuwse sfeer ingekapseld. 

Een aantal pro- en antagonisten blijken robotten (enfin, "automaten") te zijn, ontwikkeld door een geleerde/alchemist genaamd "Albertstein".


Karpax heb ik ook altijd erover gevonden, maar het album "De vluchtelingen" bevatte nog een goeie milde mix SF in de Rode Ridder.

Link naar reactie

Volgens mij gaat Fabio signeren op de boekenbeurs en zal er ook wel een speciaal event gepland worden, gezien alle promo die ze rond de herlancering willen voeren.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...