Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

2015, Het Jaaroverzicht - De Balans Weer Opgemaakt

2015 Jaaroverzicht  

72 leden hebben gestemd

1. 1. Hoeveel strips hebt u gekocht in 2015

• 1-10
      4
    • 11-50
      12
    • 51-100
      15
    • 101-200
      20
    • 201-500
      16
    • Meer dan 500
      5
  2. 2. Hebt u dit jaar minder of meer gekocht ?

• Minder
      20
    • Ongeveer evenveel
      34
    • Meer
      18
  3. 3. Bent u tevreden over het Stripjaar 2015 ?

• Nee, dit was een jaar om vlug te vergeten.
      4
    • Matig tevreden, toch enkele ontgoochelingen.
      13
    • 2015 was een goed stripjaar.
      49
    • 2015 was een super-jaar voor strips.
      6

Recommended Posts

Vandaag bij de kerstinkopen nog enkele strips gekocht, waardoor de teller nu op 232 staat. Dit jaar koop ik nog enkel de nieuwe Airborne. Ik ben tevreden over 2015. Het was een goed stripjaar. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ook maar eens gekeken, hoewel ik wel verwacht dit jaar nog de stripwinkel te bezoeken.

Het is zoals verwacht.

In totaal 134 strips gekocht voor een bedrag van circa 1035,00 euro.

Meer specifiek, 96x SC en 37x HC.

Van die HC heb ik er maar 16 tegen de winkelprijs aangeschafd, de rest was tweedehands of op een beurs, tegen aanzienlijk lagere prijzen.

Ik constateer dat ik dit jaar regelmatig wel geld beschikbaar had maar niet tot aanschaffingen over ging. De belangrijkste reden hiervan was dat ik alle integrales aan mij voorbij heb laten gaan en dat ik steeds kritischer wordt. Bij HC's heb ik dat al langer, maar bij SC's begint het langzamerhand ook te komen. Vreemd? Een strip van 8,95 euro koop ik wel, maar een strip van 9,50 euro koop ik met heel veel moeite? Blijkbaar is er een drempel in de hersens die vind dat de grens bij 9,00 euro wordt overschreden. Strips als Betoveringen, Stern etc... Laat ik dus aan mij voorbij gaan.

Wat betreft de integrales, ik wacht nog steeds op leuke vernieuwende integrales, dus geen heruitgaven van oude strips (die ik wel of niet heb), maar integrales van strips die in het nederlandstalig gebied nog niet (geheel) vertaald zijn geraakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb ze niet geteld maar tussen de 11 en 50. Dichter bij de 11 dan 50. Dat is de laatste jaren zo en zal ook zo blijven. Vooral oude dingen (heruitgaven) gekocht (Peanuts, Carl Barks, Don Rosa) en een inhaalslag ten aanzien van Hellboy/B.P.R.D. en wat daar bij hoort.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tussen de 100 en de 200 denk ik, al kan het ook net boven de 200 zijn. Maar ik verkocht wel weer meer, ondanks mijn eerder aanvoelen dat het omgekeerd zou zijn....

In 2016 ga ik weer meer kopen dan verkopen. momenteel is 35% van mijn beschikbare oppervlakte....euh...beschikbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat ik het niet weet... Tellen ga ik niet doen. Daar een getal op plakken is ook niet altijd simpel. Dit jaar kocht ik bijvoorbeeld twee omnibussen van Deadpool aan (Marvel), je hebt bijna een week lezen aan zo'n kleppers. 

Met mijn losse comics, tweedehandsstrips, trades en nieuwigheden bij elkaar denk ik dat ik tussen de 150 en 200 terechtkom. Dit is puur een schatting dus ga ik toch niet stemmen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik tel gewoon de ruggen.

dat doe ik op het werk ook: 1 die mijn rug op kan, 2 die mijn rug op kan, 3 ....

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...