Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
The Alderwood

Beursbeleggingen

Recommended Posts

De Belgische Staat stapt gedeeltelijk uit BNP Parisbas. Ze verlagen hun aandeel met ongeveer 2%.
Ruiken jullie wat ik ruik?

Spoiler

35260_strontaandeknikker.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
58 minuten geleden, The Alderwood zei:

De Belgische Staat stapt gedeeltelijk uit BNP Parisbas. Ze verlagen hun aandeel met ongeveer 2%.
Ruiken jullie wat ik ruik?

Toon verborgen inhoud

35260_strontaandeknikker.jpg

Ze hebben gewacht tot de notering goed was en dan wat geld teruggehaald. Maakt toch niks uit, Fortis is in Franse handen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Is er ook geen bank die onderzocht wordt door de Amerikanen?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Alles beetjes helpen om de staatsschuld wat naar beneden te krijgen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het heeft voor onze overheid geen zin om minderheidsaandeelhouder te zijn bij BNP. Verkopen die handel.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Is toch maar van dat waardeloos ECB geld dat men verpatst. Wie dergelijke aandelen koopt is eraan voor de moeite.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik logde zonet nog’ns in op m’n beursrekening (die zit niet bij mijn normale bank) en ontdekte dat er 5000 euro stof ligt te vergaren, niet geïnvesteerd, gewoon, op de rekening. Dat vind ik zonde. Ik wil misschien wel’ns in een Belgisch aandeel investeren (tot dusver altijd Amerikaans en een keer Chinees (een aandeel dat geschrapt is geweest en welk geld ik dus compleet kwijt ben). 

Ik ken de Belgische markt te weinig. Heeft iemand tips?

Deel dit bericht

Link naar bericht

In alle ernst kan ik u mededelen dat het gezellige beursspel zoals gespeeld in de voorgaande

jaren voor particulieren weinig solaas bied.

Grondstoffen zijn en blijven aantrekkelijk maar met 5000 euro kom je heden ten dage niet ver 

meer, een origineel van een tekenaar naar keuze zal zelfs indien de waarde daalt een aangenamer

perspectief zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, bouncer zei:

In alle ernst kan ik u mededelen dat het gezellige beursspel zoals gespeeld in de voorgaande

jaren voor particulieren weinig solaas bied.

Grondstoffen zijn en blijven aantrekkelijk maar met 5000 euro kom je heden ten dage niet ver 

meer, een origineel van een tekenaar naar keuze zal zelfs indien de waarde daalt een aangenamer

perspectief zijn.

Ziet het er zo slecht uit?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ineos? Ze openen een vestiging in de Antwerpse haven. Niet echt Belgisch, maar ja, wat heb je hier dan ook... Nyrstar?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik raad Dexia aan. Dat is wat volatieler dan Belfius en de huidige koers is uitermate geschikt voor de kleine belegger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 minutes ago, Mask said:

Ik raad Dexia aan. Dat is wat volatieler dan Belfius en de huidige koers is uitermate geschikt voor de kleine belegger.

Je blijft bij de 'brave huisvaderaandelen'? Het lijkt wel Paul D'Hoore die eventjes advies komt geven...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als we alles mogen geloven wat Alderwood hier schrijft, dan is hij vader geworden, op zoek naar een huis en een brave jongen, want hij komt op voor het klimaat. Dus de ideale kandidaat voor de brave huisvaderaandelen. Staatsobligaties zijn ook uitermate geschikt voor hem. De woekerwinsten zullen wij dan wel opstrijken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 minuten geleden, Mask zei:

Als we alles mogen geloven wat Alderwood hier schrijft, dan is hij vader geworden, op zoek naar een huis en een brave jongen, want hij komt op voor het klimaat. Dus de ideale kandidaat voor de brave huisvaderaandelen. Staatsobligaties zijn ook uitermate geschikt voor hem. De woekerwinsten zullen wij dan wel opstrijken.

Belfius. Daar heb ik zo weinig mee.. Maar misschien is het het beleggen waard. Banken kunnen blijkbaar nooit failliet gaan. In zekere zin zijn dat obligaties, of zelfs nog veiliger?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ja, als ze beginnen te rollebollen en over kop gaan dan krijgen ze belastinggeld toegestopt. Zo blijven ze aan de gang. Je helpt ze dan rechthouden met je eigen centen. Of dat winstgevend is, is natuurlijk een andere zaak.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Na meer dan 10 jaar aandelen in portefeuille te hebben kan ik enkel maar concluderen dat wat de Belgische beurs betreft er maar één winnaar is en dat is de Belgische staat. Voor mij is Brussel een totaal onaantrekkelijke beurs.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Uiteraard is de Belgische staat altijd de winnaar. Zij hebben het monopolie op geld. En sinds 2001 is dat samen met de EU. Zij zijn altijd de winnaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Via extra belasting op de energierekening heeft de Nederlandse staat een bedrag van 680 miljoen aan

aandelen van KLM/ Air France gekocht.

Felicitaties aan de betrokkenen die weer een aardig zakcentje hebben verdiend, het populisme gaat nog

eens heel groot worden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De voorstanders en simpletons die komen opdraven in goednieuwshows zoal DWDD, Jinek enz...die zullen dit fantastisch vinden en het als een bewezen stelling verkopen dat met de winst van die aandelen de pensioen en andere fondsen kan gespekt worden.  Terwijl de staat gewoon met die winsten gaat lopen. En als het dan tegenvalt - beurs die daalt enz - introduceren ze een nieuwe belasting. Een milieumaatregel of zo...

Het partijkartel legt je erop terwijl je er bij staat.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...