Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Waakwater

Beursbeleggingen

Recommended Posts

Ik lees steeds vaker artikels dat er een nieuwe, grotere crisis zit aan te komen en een deel van me wil dat geloven, Laar een ander deel van le denkt terug aan dat artikel dat ik eens las dat wanneer mensen beursproblemen zien aankomen, het niet zal gebeuren. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 19/6/2019 om 17:23, Waakwater zei:

Wat moeten we kopen? Iemand tips?

Niets, zeker tot de Brexit en de komende recessie is cash king. Geld op zak houden en investeren als de beurzen kelderen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
28 minutes ago, retep said:

Niets, zeker tot de Brexit en de komende recessie is cash king. Geld op zak houden en investeren als de beurzen kelderen.

Zelf ben ik ook voorstander van cash. Maar wat als the powers that be vinden dat het welletjes is geweest met de briefjes?

Deel dit bericht

Link naar bericht

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20190729_04533456

Steeds meer banken in Duitsland laten klanten betalen voor bijhouden van hun spaargeld

Steeds meer banken in Duitsland hanteren voor sommige van hun klanten een negatieve rente op hun spaarboekje. Dat blijkt uit een studie van de Duitse krant Süddeutsche Zeitung. Dat klanten aan de banken moeten betalen voor het bijhouden van hun spaargeld, is een gevolg van het monetaire beleid van de Europese Centrale Bank (ECB).

Deel dit bericht

Link naar bericht
10 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

Zelf ben ik ook voorstander van cash. Maar wat als the powers that be vinden dat het welletjes is geweest met de briefjes?

Ik bedoelde met cash ook geld op een beleggingsrekening/priverekening, dus eigenlijk gaat het om liquide geld wat vlot ingezet kan worden voor beleggingen of voor de dagelijkse boodschappen.

Als ik dan toch een beurstip geef:

PIMCO Short-Term HY Corporate Bond ETF

High Yield, kortlopende obligaties. Heel bijzonder is dat je hier een (klein)maandelijks dividend krijgt.

Deze is vergelijkbaar met een aandelen tracker/ETF maar met helft minder volatiliteit (zegt men tenminste). Ik zou het trouwens pas aankopen na de brexit en wellicht de recessie van 2020 afwachten.

Deel dit bericht

Link naar bericht
13 hours ago, retep said:

PIMCO Short-Term HY Corporate Bond ETF

High Yield, kortlopende obligaties. Heel bijzonder is dat je hier een (klein)maandelijks dividend krijgt.

Deze is vergelijkbaar met een aandelen tracker/ETF maar met helft minder volatiliteit (zegt men tenminste). Ik zou het trouwens pas aankopen na de brexit en wellicht de recessie van 2020 afwachten.

De recessie ( feitelijk beurscrash en enkele bubbels, zoals oa.vastgoed die knappen ) van 2020 - of volgens sommigen zelfs 2019, dit jaar nog - zal ervoor zorgen dat je flink zal mogen betalen op dergelijke HY obligaties. En andere aandelen. Die vermogenswinst en vermogenstaks komt eraan.

De Cyprioten weten er alles van.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Men zegt dat The Boring Company 't vele malen beter zal doen dan Tesla. Alleen zijn ze nog niet publiek gegaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 minuten geleden, Waakwater zei:

Men zegt dat The Boring Company 't vele malen beter zal doen dan Tesla. Alleen zijn ze nog niet publiek gegaan. 

Het is een winstgevende markt al verwacht ik niet dat ze die op hun kop gaan zetten, het enige wat Boring doet is de regels buigen zodat ze goedkoper kunnen werken. Eens die regels veranderen voor iedereen hebben ze geen voordeel meer.

Voorlopig is Musk enkel goed in schulden maken en hype creëren, het kan dus alle kanten op gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 hours ago, Waakwater said:

Wie kan me even simpel uitleggen wat de gevolgen zullen zijn van de 75 miljard die de USA in z'n economie pompt?

Niemand kan het voorspellen, maar achteraf zal iedereen zeggen dat de gevolgen logisch zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Echt ingewikkeld is het niet: banken en hefboomfondsen vragen naar geld dat ze op korte termijn kunnen terugbetalen, maar niemand wil hen dat geld lenen. Dus creëert de Federal Reserve geld 'out of thin air': de nationale bank leent dus geld uit. Dat is wat de ECB ook al een tijd doet. Goedkope leningen moeten investeringen aanzwengelen, wat voor een bloeiende economie zorgt (investeringen zorgen voor werkgelegenheid, wat op zijn beurt voor consumptie zorgt, wat op zijn beurt voor investeringen zorgt want al die consumptiegoederen moeten geproduceerd worden. Maar ergens lopen de zaken niet zoals voorzien in dit modelletje.

Economie is geen exacte wetenschap. Zowel in Amerika als in Europa zitten de centrale banken met de handen in het haar, want alle theorieën waar ze jaren in geloofd hebben kloppen niet meer. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
17 hours ago, Waakwater said:

Wie kan me even simpel uitleggen wat de gevolgen zullen zijn van de 75 miljard die de USA in z'n economie pompt?

De USA heeft dat niet in de economie gepompt. De Fed heeft dat in de Repo markt gesmeten. Da's totaal iets anders en dat gebeurt helemaal niet vaak. Je moet dat eerder zien als een bestrijding van een symptoom. Als een signaal, niet als een oorzaak. Vroeg of laat crasht de bond market en de Fed hoopt dat zo lang mogelijk te kunnen tegenhouden.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is aandelenkoers op peil houden. Beletten dat de koers daalt naar de reële marktwaarde.  Met die 75 miljard koopt de fed aandelen van banken. Zodat ze aanlokkelijkelijk blijven. Zodat investeerders en spaarders zouden blijven hun vermogen investeren.

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 minuten geleden, Mask zei:

De USA heeft dat niet in de economie gepompt. De Fed heeft dat in de Repo markt gesmeten. Da's totaal iets anders en dat gebeurt helemaal niet vaak. Je moet dat eerder zien als een bestrijding van een symptoom. Als een signaal, niet als een oorzaak. Vroeg of laat crasht de bond market en de Fed hoopt dat zo lang mogelijk te kunnen tegenhouden.

Dit begrijp ik weer niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 minutes ago, Kameraad Mauser said:

Het is aandelenkoers op peil houden. Beletten dat de koers daalt naar de reële marktwaarde.  Met die 75 miljard koopt de fed aandelen van banken.

Aandelen worden verhandeld op de aandelen markten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...