Ga naar inhoud

Eppo


Lecram

Recommended Posts

Nog niet ontvangen. Het verrast me dat hij al in de winkels ligt. Wat zijn de verwachtingen voor 2013? Heeft Ward het in zich om tot een topper uit te groeien?

 

Ik hoop op een nog sterker tweede verhaal van Turpin.

Link naar reactie

Vanochtend bezorgd. Vooruitblik naar 2013 met vanaf nummer 1 het langverwachte vervolg en afronding van Agent 327 met De Daddy Vinci Code. Verder de aankondiging van de spin-off reeks over Roodhaar.

Kid Lucky zal ook gepubliceerd gaan worden en later wordt nog het allerlaatste (?) verhaal van De Partners verwacht. Normaal gesproken zullen ook Franka (Henk werkt aan deel 23) en Hel nog ergens dit jaar hun opwachting maken. Strip Eppo wordt overgenomen door René Uilenbroek. Verder nog aankondiging van een fotostrip, Help Me. Rhonda, Golias, Billy Bob, Tobkok en het Godvergeten Eiland door Cromheecke.

Link naar reactie

Ik twijfel over verlenging van mijn abonnement. Ik heb het vanaf dag 1 gesteund (dag 1 van de herlancering) en vind het belangrijk dat Nederland een stripblad als Eppo rijk is. Alleen begint het me steeds meer tegen te staan om eens in de twee weken 2 pagina's te lezen van een strip. Ik zou willen zien dat de grote strips als Storm, January Jones, Franka, Haas (eigenlijk alle vervolgstrips) om de twee weken uit ongeveer 6 pagina's bestaan. Dit was het geval met buitenlandse strips als Blueberry, XIII, Lucky Luke, Jeremiah en Bernard Prince. Als dit nou ook met de Nederlandse strips zou gebeuren...

 

Het is te weinig, waardoor ik soms de nummers spaar en eens in een aantal weken alles achter elkaar lees.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Wat vinden we van de eerste Eppo van 2013?

 

Leuk dat Agent 327 terug is! Kid Lucky heeft mij verrast, een leuk 'origin story' vind ik. Guardian was al een sterke nieuwkomer en bewijst nog maar eens een blijvertje te zijn. Zelf ben ik erg blij met Ward, de mysterie zit er goed in. Golias nog niet gelezen maar het ziet er mooi uit en eindelijk eens een strip met 4 pagina's (het is een buitenlandse serie..) En tenslotte, René Uilenbroek op Eppo, good match!

Link naar reactie

Het zit er dik in dat het mijn laatste Eppo was....Hoe leuk en goed ik het ook vind, de crisis die ook bij mij zich heeft laten gelden, gepaard met 2 pagina's om de week, wat ik te weinig vind, maakt dat ik die keuze zal moeten maken. En toch twijfel ik nog...

Link naar reactie

Prachtige cover!

Toch heb ik geen spijt dat ik mijn abonnement heb stopgezet. Ik koop en lees toch veel liever de albums.

 

Ik ben al ruim een jaar geen lid meer, maar ter promotie lag dit nummer gisteren in mijn brievenbus. :) Ik heb 'm nog niet gelezen, dus ik weet nog niet of dit nummer mij kan verleiden tot een nieuw abonnement.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Heren toch, wij klagen steen en been dat de stripwereld het moeilijk heeft etc...........................blijf nu gewoon lid van de Eppo.

Al was het alleen maar om te steurnen dat er nog een stripblad in Nederland is (met een mooie stand tijdens stripdagen).

Het staat toch ook vol met verhalen, die ik niet zal kopen, dus genoeg te lezen.

En........de nostalgie........blad in de bus...........haardje aan............doorbladeren en lezen............... :rolleyes:

Link naar reactie

Ik ben blij met mijn abonnement. Ik koop niet zoveel strips meer, dus al wat ik via Eppo nog kan lezen, is voor mij interessant.

Het blad zit leuk in elkaar, met genoeg redactionele bijdrages en een brievenrubriek.

Of de afleveringen van de Hollandse strips soms niet te kort zijn? Mwah, valt nog mee. Gelijk welke serie die je tegenwoordig op tv volgt, werkt ook met afleveringen, en daar moet je soms ook je hoofd erbij houden...

En er is natuurlijk ook om de twee weken terug dat "boekje in de brievenbus"-gevoel, het heeft ook wel iets :-).

Link naar reactie

Dat is sympathiek van je, Daan.

;)

 

Het systeem zit nochtans simpel in elkaar: Hoe meer abonnees Eppo heeft, hoe meer budget er is. Hoe meer budget er is, hoe meer ze kunnen betalen voor een strip.

Niet dat we ineens méér gaan verdienen als er duizend extra abonnees komen, maar we gaan zeker minder verdienen als er duizend weggaan.

Dat zijn de simpele regels van de economie.

En als er te weinig abonnees zijn, stopt de Eppo.

En dan is er, om maar een voorbeeld te geven, geen Turpin meer. Want die kunnen we niet 'gratis' maken. Daarvoor kruipt er teveel tijd en energie in.

Dat zou ik uiteraard héél erg spijtig vinden. Want het is een strip zoals ik er wil maken.

Tegenwoordig is het verdomd lastig om dat nog voor elkaar te krijgen.

Daarom probeer ik zoveel mogelijk mensen te motiveren om de Eppo eens te proberen.

Of je hem interessant vindt of niet, dàt is dan weer een persoonlijke vraag. Maar dat weet je niet als je het niet probeert.

(Je hoeft echt geen abonnement te kopen om mij een plezier te doen.)

Hoe meer stripliefhebbers het proberen, hoe meer er tot de vaststelling zullen komen dat het toch wel de moeite waard is.

We maken uiteindelijk onze strips voor zij die ze leuk vinden, hee.

Die willen we bereiken.

Link naar reactie

Ivan, ik snap het helemaal, hoor! Ik ben nu 3 jaar lid geweest (of 4?) sinds de herstart dus. Ik vind het zo verdomde jammer dat er juist zoveel van het Eppo budget moet gaan naar overbekende Franse series als Largo Winch en XIII. Dat is niet de reden waarom ik een abonnement ben aangegaan. Ik ben juist abo geworden als steun voor de Nederlandstalige strip!

Voor die 100 euro kan ik ruim tien goede NL strips kopen....

Link naar reactie

Ivan, ik snap het helemaal, hoor! Ik ben nu 3 jaar lid geweest (of 4?) sinds de herstart dus. Ik vind het zo verdomde jammer dat er juist zoveel van het Eppo budget moet gaan naar overbekende Franse series als Largo Winch en XIII. Dat is niet de reden waarom ik een abonnement ben aangegaan. Ik ben juist abo geworden als steun voor de Nederlandstalige strip!

Voor die 100 euro kan ik ruim tien goede NL strips kopen....

 

Ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij zijn die bekende Franse series juist niet zo duur... Dacht ik... volgens mij... Weet iemand dat?

Link naar reactie

Ja ja, Lecram de mensen met een echt hart voor de nederlandsche strip hebben die Eppo (met de hervatting van Agent 327) al lang in huis.....

 

Tsjonge jonge.....shitkinderen.......mijn eppo was al lang binnen, maar achtergelaten op het......toilet door een van mijn kinderen :angry: . En nu gauw naar Agent 327 kijken of die er wel echt instaat.

Link naar reactie

Ik kan het mis hebben hoor, maar volgens mij zijn die bekende Franse series juist niet zo duur... Dacht ik... volgens mij... Weet iemand dat?

 

Dat lijkt mij niet, die aangekochte series zijn toch veel goedkoper...........elke stuiver die zij (een buitenlandse uitgeverij) ervoor krijgen is meegenomen. Tevens misschien een vorm van publiciteit voor deze reeksen.

De speciaal voor Eppo gemaakte reeksen zullen toch duurder zijn, maar het moet gewoon een mooie mix zijn.

Link naar reactie

Dat lijkt mij niet, die aangekochte series zijn toch veel goedkoper...........elke stuiver die zij (een buitenlandse uitgeverij) ervoor krijgen is meegenomen. Tevens misschien een vorm van publiciteit voor deze reeksen.

De speciaal voor Eppo gemaakte reeksen zullen toch duurder zijn, maar het moet gewoon een mooie mix zijn.

 

Dat bedoelde ik te zeggen, dat de Franse strips goedkoper zijn dan de Nederlandse, die speciaal voor de Eppo gemaakt worden :)

Link naar reactie

Ik heb de EPPO weer nog niet ontvangen, das al de tweede keer

 

Ik wel, en ik ben al een jaar geen lid (meer). Men vond de terugkeer van Agent 327 blijkbaar een goed moment om mij als verloren schaap weer terug te winnen. Mm, misschien gaat van Bavel wel de foto's plaatsen in de Eppo van degenen die hun abonnement hebben opgezegd. Zoals de pastoor in Tilburg, die foto's ophangt van mensen die zich uit de kerk hebben geschreven.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Ik wel, en ik ben al een jaar geen lid (meer). Men vond de terugkeer van Agent 327 blijkbaar een goed moment om mij als verloren schaap weer terug te winnen. Mm, misschien gaat van Bavel wel de foto's plaatsen in de Eppo van degenen die hun abonnement hebben opgezegd. Zoals de pastoor in Tilburg, die foto's ophangt van mensen die zich uit de kerk hebben geschreven.

 

Ik weet niet of veel gelovigen voor jouw avatar fototje gaan bidden.......

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...