Ga naar inhoud

Eppo


Lecram

Recommended Posts

Wat muziek betreft kan ik me met Lecram relateren, vooral vwb 80's muziek. En Hounddog heeft zeker een goede smaak.

 

Verstuurd van mijn Sony Tablet S met Tapatalk

 

Ha, je moest eens weten wat voor muziek Lecram in zijn auto heeft opgeslagen. Als hij dat gaat draaien gaat zijn jongste dochter huilen, de twee oudsten zetten de mp3 speler nog eens wat luider en zijn vrouw kijkt hem bestraffend aan. Maar goed, ik heb geen verstand van muziek en vind die vage jaren 80 groepen (mannen met uitzinnige kapsels) niet mooi..........

Link naar reactie

Ha, je moest eens weten wat voor muziek Lecram in zijn auto heeft opgeslagen. Als hij dat gaat draaien gaat zijn jongste dochter huilen, de twee oudsten zetten de mp3 speler nog eens wat luider en zijn vrouw kijkt hem bestraffend aan. Maar goed, ik heb geen verstand van muziek en vind die vage jaren 80 groepen (mannen met uitzinnige kapsels) niet mooi..........

 

Niet alleen mannen met uitzinnige kapsels hoor. Van dit bandje was ik ook fan in de jaren 80.

Ben benieuwd of Lecram ze kent.

 

bandje_zps4f3e4786.jpg

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Tja, de keuze is beperkt in Lecrams wereld: de fields of the nephilim of die Gipfelfreunde Ieder diertje zijn pleziertje !

 

:D :D The fields of the Gipfelfreunde........

Ben benieuwd welke muziek we in de trein naar Angouleme gaan vernemen of is de trein muziekloos :rolleyes:

 

Ik moet eerlijk zeggen, de damesband van Imajica zegt mij zoeven niks, dacht eerst nog aan Sigue sigue sputnik, maar nee, dat waren bijna allemaal heren.

Link naar reactie

De band heet Fuzzbox (volledige naam 'We've got a fuzzbox and we're going to use it'). In Engeland waren ze redelijk populair, in Nederland waren ze niet zo bekend hoewel ze wel een paar keer hier hebben opgetreden. Leuke post-punk bandje, later wat meer mainstream.

 

 

Verstuurd van mijn Sony Tablet S met Tapatalk

 

 

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Wat mij zo opvalt is dat die nostalgische jaren 80 types, gebruik maken van de meest moderne snufjes: Lecram draait zijn muzak in zijn Volvo surround system en Imajica jaagt zijn blije muziekuitingen via zijn Sony Tablet S (met Tapatalk !) op de reep. Zo hoort het natuurlijk niet als jaren 80 liefhebberts: in de auto draai je die takkeherrie op ouwe cassettebandjes en berichten plemp je via een trage telefoonmodem !

Link naar reactie

Wij mogen dan wel een hang hebben naar de jaren 80, maar dat wil nog niet zeggen dat wij niet met onze tijd meegaan, beste retep. Maar ik zal uit de kast komen; als niemand thuis is sluit ik mij op in mijn kamer en slinger mijn Commodore 64 dan wel mijn Atari 2600 aan om dan ettelijke uurtjes aan de joystick te trekken.

Ik heb geprobeerd op het internet te komen met mijn 286 maar heb je al eens geprobeerd de Reep binnen te slurpen op onderstaande modem ? Ik ben wel genoodzaakt een Tablet te gebruiken. Daarbij waren de jaren 80 de tijden van de Yup, die hadden toen al leuke gadgets. Het enige verschil is dat tegenwoordig iedere boerenpummel een Tablet, smartphone en weet ik niet wat heeft.

 

FanExpo2011-02-750.JPG

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

De band heet Fuzzbox (volledige naam 'We've got a fuzzbox and we're going to use it'). In Engeland waren ze redelijk populair, in Nederland waren ze niet zo bekend hoewel ze wel een paar keer hier hebben opgetreden. Leuke post-punk bandje, later wat meer mainstream.

 

 

Verstuurd van mijn Sony Tablet S met Tapatalk

 

mijn nicht (nu ja, de dochter van de dochter van de zus van mijn opa (die zus was met een Ier getrouwd en in Birmingham gaan wonen), dus niet écht nicht denk ik) heeft hier ooit nog bij gedrumd hebben ze mij verteld. Maar ik heb geen flauw idee of het waar is. Ik heb het eigenlijk nooit gecheckt.

Link naar reactie

Als je haar naam weet is dat makkelijk te checken natuurlijk, zover ik weet hebben ze al die tijd maar 1 drummer gehad. De band komt wel uit Birmingham. Tina O'Neil heet ze. Ik moet zeggen dat ik haar altijd wel heel erg leuk vond :wub:

 

Helaas is de gitariste vorig jaar overleden, zij was de zus van de bassiste.

 

 

Verstuurd van mijn Sony Tablet S met Tapatalk

 

 

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

ah, dan zal het wel eens waar kunnen zijn, die man van de zus van mijn opa heette O'neil en ze zal dan de dochter van de zoon van de zus van mijn opa zijn geweest.

 

Zal ik een date voor je fixen :D

 

(ik heb haar nog nooit gezien of gesproken hoor)

Link naar reactie

Haha, dat is goed. Zij is een beetje uit de scene verdwenen geloof ik. Een paar jaar geleden was er nog een reunie, maar ik geloof niet dat zij heeft meegedaan. Alleen de zangeres is nog vrij actief in de muziekbusiness.

 

Maar we dwalen van de Eppo thread af :) Dadelijk krijg ik Koen op m'n nek.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Haha, dat is goed. Zij is een beetje uit de scene verdwenen geloof ik. Een paar jaar geleden was er nog een reunie, maar ik geloof niet dat zij heeft meegedaan. Alleen de zangeres is nog vrij actief in de muziekbusiness.

 

Maar we dwalen van de Eppo thread af :)Dadelijk krijg ik Koen op m'n nek.

 

Brigadier Koen, er ligt een mooie taak op je te wachten !

Link naar reactie

Sluikreklame? Optreden Koen.

 

Ik moet daar altijd om lachen, krijg ik een mailtje van een collega, staat daar zo parmantig onder: verstuurd vanaf mijn I-Phone. Ik zie dan zo'n arme drommel op een tochtig station die kleine toetsen indrukken terwijl hij ook in de warme stationsrestauratie een lekker kopje koffie met een broodje had kunnen nuttigen !

Link naar reactie

Ik veronderstel dat dat de tapatalk signature is en dat je dat in de settings toch wel zult kunnen uitschakelen of aanpassen?

 

Vast.

 

Dell, pc's out of hell !

 

Laptop zelfs.

 

Thuis heb ik nog een Dell pc van een jaartje of 4 oud, en draait nog steeds als een zonnetje. Ik weet niet wat mensen tegen Dell hebben hoor. Vorig jaar wat ge-update, paar giechel aan geheugen bijgeprikt, wat TB'tjes aan harde schijven bijgepropt, bluray brandertje erin, Vista eraf, Windows 7 erop gepletterd. Kan weer jaren mee.

A Funny Thing Happened on the Way to the Forum

Link naar reactie

Niet iets wat mijn nieuwsgierigheid zou prikkelen. Ze hadden beter Olga veel groter op de cover laten pronken.

En een nieuwe strip van Hans van Oudenaarden. Ik zou niet weten wat zijn oude strips zouden moeten zijn.

 

Bob Evers. Heeft in het begin (2009) in Eppo gestaan.

Link naar reactie

Straalt niets uit? Ik vind dit een heel geslaagd gezicht. Het toont ironie, “tongue in cheek” en ook een ruime hoeveelheid dreiging. En dat op een sobere manier getekend. Is het waard op een cover te staan.

Link naar reactie

Heb als oud abo ook het eerste nummer gahad. Ben destijds gestopt omdat er steeds meer zaken in de Eppo kwamen die mijn interesse niet meer hadden met als toppunt Aria.

Zowiezo midden in een serie beginnen (Aria, Largo, Blueberry, XIII) vind en vond ik geen goed idee. Beter met wat nieuws starten. Het niveau van de humor strips (Flippie Flink, 48hrs, circus tent) kon mij ook niet over de streep trekken.

 

Zucht, de Generaal, Gilles de Geus, Sjors&Sjimmie, Ambrosius worden met node gemist. Een goede opvolging is er helaas niet.

 

Het teaser nummer heeft me niet over de streep getrokken.

 

(Storm vond ik er ook minder uit zien dan in de eerste nummers...)

Link naar reactie

nu staan er echter wel weer veel eigen reeksen in hoor, en meestal zijn het nieuwe reeksen, dus misschien heb je te vroeg afgehaakt:

 

ward, help me rhonda, turpin, guardian, zijn toch nieuwe vervolgreeksen, de een al beter getekend dan de andere, maar ze krijgen toch wel hun kans, in het volgend nummer start er ook een langer verhaal van die ridder van dendermonde dus das ook een nieuwe kans, de enige niet nieuwe strip is nu golias, waarvan het eerste deel in oktober verscheen, nu verschijnt dit als vervolgverhaal in de eppo en daarna het tweede deel. in tegenstelling tot enkele maanden geleden verschijnt er nu dus wel veel speciaal voor de eppo gemaakte strips van nederlands/belgische bodem, en dat kunnen we alleen maar toe juichen toch?

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

nu staan er echter wel weer veel eigen reeksen in hoor, en meestal zijn het nieuwe reeksen, dus misschien heb je te vroeg afgehaakt:

 

ward, help me rhonda, turpin, guardian, zijn toch nieuwe vervolgreeksen, de een al beter getekend dan de andere, maar ze krijgen toch wel hun kans, in het volgend nummer start er ook een langer verhaal van die ridder van dendermonde dus das ook een nieuwe kans, de enige niet nieuwe strip is nu golias, waarvan het eerste deel in oktober verscheen, nu verschijnt dit als vervolgverhaal in de eppo en daarna het tweede deel. in tegenstelling tot enkele maanden geleden verschijnt er nu dus wel veel speciaal voor de eppo gemaakte strips van nederlands/belgische bodem, en dat kunnen we alleen maar toe juichen toch?

 

Helemaal mee eens. Het is ook de reden waarom ik toch maar geen afscheid heb genomen van Eppo.

Link naar reactie

Las op de Stripspeciaalzaak dat Eppo een oplage heeft van 20.000.

Ergens geloof ik dat niet. Ik kan mij herinneren dat een jaar of twee geleden, Eppo een abonnementbestand had van 8000.

Wordt er dan 12.000 in de losse verkoop verkocht?

Denk eerder dat dit blad een oplage heeft van 10.000 tot 12.000.

 

Dit keer was er weer een pagina van Agent 327.

Het zal toch niet waar zijn, he?

In maart zijn De Stripdagen in Gorinchem (saaiste stripbeurs ooit) en ik heb geluiden gehoord dat daar dit nieuwe album van Agent 327 daar uitkomt.

Maar dit zullen wel weer geluiden zijn, die nergens op gebaseerd zijn.

Link naar reactie

Nou Jodocus, niet te somber.

Op diverse sites is te lezen dat Eppo een oplage heeft van 20.000, dus waarom zou dat getal genoemd worden als het niet waar is. misschien gaan er wel veel in de versnipperaar na twee weken??

Van het Agent 327 verhaal begreep ik dat het nu al af is, maar misschien willen ze de naam Agent 327 zo lang mogelijk in het blad hebben?? Het is inderdaad wat vreemd om maar 1 pagina te publiceren.

En ja, Gorinchem is niet swingend, maar ik kom de dagen altijd prima door en als Silvester, Arboris, Dark Dragon en Arcadia nu leuke tekenaars uitnodigen, dan wordt het, aangevuld met de complete Eppo stand, toch best leuk.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...