Ga naar inhoud

Eppo


Lecram

Recommended Posts

Mja, als je meerdere titels tegelijk per drukproces drukt wordt eigenlijk bedoeld want "enkele duizenden" meer voor één titel geraak je in deze dagen nauwelijks kwijt. Het is inderdaad goedkoper om ineens tien, zelfs twintig verschillende titels (het gebeurde en het gebeurt) na elkaar te drukken. De machines blijven draaien, de afwerking gebeurt in één proces en zo verlaag je de kosten per titel wel.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Een neverending story. Een van mijn eerste stripherinneringen is de publicatie van Dossier Nachtwacht in de Eppo, die (in mijn herinnering) ook meerdere malen werd onderbroken en vertraagd door 1 pagina per week op te nemen.

 

Wat ik dan wel schattig vind van Martin Lodewijk is de getekende verontschuldiging die hij aanlevert voor publicatie in de Eppo. Je zou ook kunnen zeggen fuck it, ik ben een oud en gevierd striptekenaar en ik bepaal zelf wel wanneer ik wat aanlever voor publicatie...;

Link naar reactie

Wat ik dan wel schattig vind van Martin Lodewijk is de getekende verontschuldiging die hij aanlevert voor publicatie in de Eppo. Je zou ook kunnen zeggen fuck it, ik ben een oud en gevierd striptekenaar en ik bepaal zelf wel wanneer ik wat aanlever voor publicatie...;

 

Volgens mij heb is die getekende verontschuldiging eerder gebruikt tijdens een voorpublicatie in het Algemeen Dagblad.

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Dit verhaal gaat wel heel erg moeilijk. Met horden en stoten. Een paar pagina's in 2009, een paar in 2010, een paar in 2013.

Misschien hebben we geluk en krijgen we de laatste pagina's nog te lezen.

 

Hiermee zien we wel de zwakte van de Eppo redactie. Er wordt ons een beetje voorgelogen.

Link naar reactie

Hiermee zien we wel de zwakte van de Eppo redactie. Er wordt ons een beetje voorgelogen.

 

Volgens mij ligt het probleem niet bij Eppo, maar bij Martin Lodewijk om allerlei redenen zijn deadlines niet haalt. Dus om te zeggen dat de Eppo redactie de mensen een beetje voorliegt, vind ik een beetje ver gaan... Als redactie plaats je in principe pas een strip als de strip afgerond is of als je zeker weet dat deze bijna afgerond is. En ik denk dat de redactie telkens van het laatste overtuigd is,

Link naar reactie

Volgens mij ligt het probleem niet bij Eppo, maar bij Martin Lodewijk om allerlei redenen zijn deadlines niet haalt. Dus om te zeggen dat de Eppo redactie de mensen een beetje voorliegt, vind ik een beetje ver gaan... Als redactie plaats je in principe pas een strip als de strip afgerond is of als je zeker weet dat deze bijna afgerond is. En ik denk dat de redactie telkens van het laatste overtuigd is,

 

De redactie heeft aangegeven pas verder te gaan met publicatie als alle pagina's binnen waren. Dat moment zou aangebroken zijn, vandaar dat ze verder gingen met publicatie. Als je na 5/6 pagina's de publicatie weer stokt, dan klopt er toch iets niet?

Exclusieve workshops en masterclasses door de beste striptekenaars.

Link naar reactie

Dan ben ik benieuwd wanneer het album uitkomt. Recentelijk werden 21 en 28 februari 2013 genoemd. (oa door Pinceel)

 

Ook 9 maart 2013 zou een optie kunnen zijn gezien de Stripdagen in Gorinchem.

 

Maar ja, als de voorpublicatie nu nog niet afgerond is, waag ik te betwijfelen of Dossier 20 gesigneerd gaat worden in Gorinchem.

 

En ik had dat Dossier nog wel in gedachten voor een vriend, die een week later een feestje geeft in verband met zijn 50e verjaardag.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Nieuwe Eppo # 05 ontvangen met 1 plaat Agent 327.

 

Betreft nu aflevering 27 van 34, dat gaat dan betekenen iedere twee weken slechts één plaat van onze Agent & Olga.

 

Verhaal zal dan afgerond zijn op 11 juni 2013 in Eppo # 12.

 

Kan het album nog net verschijnen voor vaderdag, maar ik schat in dat het eerder op het stripfestival in Breda (26 & 27 oktober) gaat worden.

 

Maar wie weet heeft Eppo het heel ruim ingedeeld en zou het toch nog eerder klaar kunnen zijn. Ja, ik hoor de sceptici nu al meteen hardop meedenken: of later... :e001:

 

Eerst maar eens even afwachten of Martin één plaat per twee weken kan leveren. Er staan nog genoeg zaken op het programma die roet in het tekenen kunnen gooien (Stripdagen Gorinchem, workshop in april samen met Henk Kuijpers, filmploeg over de vloer...)

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Pffff... wat een fixatie met 327. Lees dan de andere strips in de Eppo of zeg het blad op..... Het uitstellen, haperen, niet verschijnen van bepaalde publiekstrekkende strips is van alle tijden en van alle stripbladen. Het hoort bij het fenomeen stripblad. BTW Give the man a break, Martin is in de 70, als ik die leeftijd mag bereiken zal ik plezierig van mijn pensioen (als dat er dan nog is) genieten..... 

Link naar reactie

Het onderwerp betreft inderdaad de Eppo als geheel, en daar staat meer dan voldoende in om de 'honger' naar nieuwe verhalen te stillen.

 

Blikvanger Storm doet het nu ook vaak met een plaat per twee weken.

 

Oude Robbedoezen bekijkend zag ik dat Peyo ook bij de Hekserij van Bozerik (Johan en Pirrewiet) onderbrekingen had bij de voorpublicatie.

 

En volgens mij beleeft Martin Lodewijk genoeg lol als pensioengerechtigde...hij tekent en verzint (scenario January Jones & Agent) er nog duchtig op los.  

 

Als stripliefhebber weet je toch dat geduld hebben er bij hoort, gelukkig heb ik een brede interesse zodat er altijd wel iets staat te gebeuren.

 

Af en toe ontdek je een reeks via een recensie, zoals afgelopen jaar Tramp. Ben ik weer even bezig om die compleet te krijgen en in April verschijnt alweer een deeltje Werelden van Thorgal: Wolvin # 3. :e002:

Link naar reactie

Na heel wat wikken en wegen heb ik besloten om gewoon abonnee te blijven :e005:

 

Eppo is een leuk stripblad met leuke en minder leuke strips. Aangezien ik, behalve tweedehands klassieke reeksen, vrijwel nooit Nederlandse stripboeken koop, biedt Eppo mij een mooie kans om op de hoogte te blijven. Natuurlijk zag ik liever dat Agent 327 consequent in het blad verscheen en persoonlijk zie ik graag wat meer pagina's van de langere vervolgstrips maar perfectie bestaat niet. Ik ben heel blij met vooral nieuwe strips als Haas, Ward, Rhonda, Guardian, Turpin en Ronson inc. 

Link naar reactie
  • 6 months later...

Wat is de Eppo tussenstand? Afhakers? Nieuwe leden? Wat vinden we van Eppo in 2013? Duurt nog wel even natuurlijk , maar uitschieters dit jaar waren in mijn beleving toch zeker Ward en Turpin! Hoewel we geen tekort hebben aan grappige en korte/gag strips, kijk ik altijd uit naar nieuwe, lange vervolgstrips. Wat mij betreft zijn we twee nieuwe blijvertjes rijker geworden. Ik hoop dat de makers  de kans krijgen om er langlopende series van te maken.  

 

Interview Ivan Claeys en Daniel van den Broek over Turpin: http://www.stripspeciaalzaak.be/Commentator.php#DanielvandenBroekIvanClaeys01

 

http://www.eppostripblad.nl/eppo_shop.php?artsid=138&groep=Stripboeken&serie=Ward

http://www.stripgilde.be/nieuws/de-geboorte-van-een-strip-turpin-35/

Link naar reactie

Ik vond Turpin zeker leuk maar mijn abonnement liep pas toen het verhaal al over de helft was, dus ik wacht eigenlijk nog om me het album aan te schaffen om het eens volledig te kunnen lezen.

 

Ward: mij vooral aan de inkleuring geërgerd, die nogal donker was waardoor de actie moeilijk te volgen was. Voor de rest viel het wel mee.

 

Globaal gezien ben ik wel tevreden over Eppo. Er zouden wel wat meer realistische kortverhalen mogen komen vind ik.

Link naar reactie

Ik vond Turpin zeker leuk maar mijn abonnement liep pas toen het verhaal al over de helft was, dus ik wacht eigenlijk nog om me het album aan te schaffen om het eens volledig te kunnen lezen.

 

Ward: mij vooral aan de inkleuring geërgerd, die nogal donker was waardoor de actie moeilijk te volgen was. Voor de rest viel het wel mee.

 

Globaal gezien ben ik wel tevreden over Eppo. Er zouden wel wat meer realistische kortverhalen mogen komen vind ik.

 

Ik wil het album ook aanschaffen. Zal dat op stripfestival Breda doen. Echt de moeite waard. Ik riep telkens dat Ivan Claeys en Daniel van den Broek Gilles de Geus moesten overnemen, nog steeds een goed idee vind ik, maar inmiddels wil ik dolgraag zien wat zij allemaal van plan zijn met Turpin.

 

Wat Ward betreft; ik vind het geheimzinnig en dat bevalt mij enorm. Bij teveel strips, ook leuke strips, heb ik wel ongeveer het idee waar het uiteindelijk naar toe gaat, maar bij Ward wist ik totaal niet wat ik kon verwachten. De scenario is goed geschreven en de tekeningen zien er heel mooi uit. Grappig dat je je aan de inkleuring geërgerd hebt. Ik heb genoten van de inkleuring, vooral de donkere plaatjes met maanlicht etc. 

Link naar reactie
  • 2 months later...

P. Hans Frankfurtherprijs naar Rob van Bavel.

Wat vinden wij hiervan? Zeer terecht volgens mij. Niemand gaf Eppo een kans 5 jaar geleden terwijl we nu kunnen concluderen dat het toch wel een groot succes genoemd mag worden. De belofte van nieuwe strips is ook nagekomen met goede strips als Ward, Haas, Rhonda, Turpin, Ronson inc en Max Miller om er een aantal te noemen.

 

http://www.nu.nl/boek/3668472/stripprijs-hoofdredacteur-eppo.html

Link naar reactie

Ach, hoewel die prijzen vh Stripschap niet veel voorstellen zijn de ontvangers vaak blij met de bijkomende eer en loftuitingen. Of Eppo een groot (commercieel) succes is weet ik niet wel belangrijk is dat NL nu weer een stripblad heeft en een mogelijkheid heeft tot voorpublicatie. In dat opzicht is van Bavel hoog te prijzen natuurlijk !

Link naar reactie

Ja, het is toch een erkenning voor je inzet etc. Ik weet ook niet of het een commercieel succes is, maar gelukkig is het wel zo succesvol dat Eppo haar 6e jaar alweer ingaat. Ik hoop er nog vele jaren van te kunnen genieten. 

Link naar reactie

P. Hans Frankfurtherprijs naar Rob van Bavel.

 

Zeer verdiend, zonder Rob van Bavel, Eppo en Don Lawrence Collection hadden we nu een veel kariger Nederlands striplandschap gezien. Dankzij zijn initiatieven worden er weer albums gemaakt van Storm, January Jones en nog veel meer waaronder ook enkele verrassende nieuwe strips. Heel goed werk dus!

Link naar reactie

Juist, wat mij misschien het meest bevalt zijn de kansen voor nieuw talent dat door initiatieven als Eppo (maar ook strips2go bijvoorbeeld) geboden worden. Van mensen als Marissa Delbressine, IJsbrand Oost en Daniël van den Broek bijvoorbeeld had ik zonder Eppo waarschijnlijk nooit iets van gehoord/gezien terwijl het toppers zijn.

 

Maar zoals Daan ook zegt moeten klassiekers als Storm, January Jones, Franka en nog meer natuurlijk altijd een podium hebben om te schitteren. Eppo biedt deze strips de kans.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...