Ga naar inhoud

Eppo


Lecram

Recommended Posts

Gast Natte aap

Leuk interview met Rob van Bavel over zijn prijs met een inkijk op de redactie van Neerlands' enige echte stripblad! 

 

http://www.omroepbrabant.nl/?video%2F85175742%2FRob+van+Bavel+wint+stripprijs.aspx&action=media

 

leuk interview en ook goede vragen. Geen dwaze muts die wat kirrend enkele platitudes uit de mouw schudt, maar zinvolle vragen. Die Van Bavel kwam ook goed over.

Volkomen terecht dat hij er een prijs voor krijgt.

Link naar reactie
  • 4 months later...

Ik had Rob van Bavel even gemaild hierover. Dit is wat hij schreef.
 

Beste André,

Dankjewel voor je reactie. Zoals je correct hebt opgemerkt is er iets misgegaan met de productie van Eppo 10. Bij de drukker heeft men voor dit nummer niet het juiste papier gebruikt, en dat is duidelijk merkbaar. Je voelt meteen dat er iets niet klopt, en het papier mist ook de briljantie en zuiverheid van ons gebruikelijke papier. Ik baal hier natuurlijk ook ontzettend van maar gelukkig is dit eenmalig, aangezien we hier te maken hebben met een menselijke fout en hebben we de verzekering van de drukker dat dit niet meer zal gebeuren. 

Het was dus geen bewuste keuze en de volgende Eppo's hebben weer de vertrouwde kwaliteit, want dit voorval bewees meteen maar weer hoe belangrijk het is om op mooi papier te verschijnen.

Vriendelijke groeten,

Rob

 

Gelukkig was het 'n foutje....

Link naar reactie
Gast Kontiki

O my god, zelfs met de uitleg zwart op wit wordt het graf van Eppo toch nog gegraven. De messen waren bij de start van Eppo al geslepen, dat kon niet goed gaan. Rob zal wel een leugenaar zijn. Doek maar op.

Link naar reactie

Ik denk niet dat de messen vanaf het begin waren/zijn geslepen. Ik denk wel dat men sceptisch is geweest. Ik gun dit blad en haar lezers, waaronder ikzelf, nog een lange en gezonde toekomst. Dat het een boost heeft gegeven voor de strip in het Nederlandse taalgebied lijkt me een feit. Het is ook goed voor een aantal jonge(re) en oude(re) tekenaars, Het biedt hen publicatiemogelijkheden en de manier om een naam op te bouwen.

Link naar reactie

O my god, zelfs met de uitleg zwart op wit wordt het graf van Eppo toch nog gegraven. De messen waren bij de start van Eppo al geslepen, dat kon niet goed gaan. Rob zal wel een leugenaar zijn. Doek maar op.

holy. Kan die uitgever het dan nooit goed doen?

 

Dat zeg ik niet maar portkosten gaan steeds omhoog, ook een gezond tijdschrift moet dat in het oog houden.

voor dit soort boeken is het vermoedelijk toch altijd dezelfde  port of je moet opeens 100-150 gram in gewicht kunnen besparen!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Gast Kontiki

Jorg heeft alleszins de ambitie om van Renter een langlopende reeks te maken. Dankzij zijn inkleuring leunt het veel dichter aan bij Don Lawrence' Storm dan Roodhaar dat ik eerlijk gezegd een twaalf in een dozijn stijltje vind hebben. Leg er gelijk welke Franse fantasyreeks naast en je begrijpt wat ik bedoel.

Link naar reactie

De Thorgal spin off Wolvin vind ik zeker de moeite waard. De andere heb ik al wel in huis, maar nog niet gelezen. Als het Roodhaar-verhaal wat nu in de Eppo staat niet beter wordt, dan zal het inderdaad bij een one shot blijven mag ik hopen.

Mee eens. Ik vind de Thorgal reeks met de diverse spin offs torenhoog uitsteken boven de huidige Storm verhalen.

 

Renter ziet er wel veelbelovend uit, dus kom maar op met het eerste verhaal. :)

Link naar reactie

Spin off van Thorgal zijn naar mijn mening de beste spin off die ooit van een serie gemaakt is.

Een spin off heeft meestal een negatieve klank bij het publiek. Bij Thorgal is dit echter onterecht en wie Thorgal een leuke serie vindt zal zeker niet teleurgesteld worden.

 

Voor wat betreft de storm spin offs, We zullen zien :e012:

Link naar reactie

Renter ziet er wel veelbelovend uit, dus kom maar op met het eerste verhaal. :)

Is Renter dat blond gastje met die rare handen? Dat lijkt me een behoorlijk onbekend personage om een spin-off aan op te hangen. Sowieso vind ik het vreemd om de auteurs van de hoofdreeks spin-offs te laten maken. Laat die dan gewoon extra albums van Storm maken, die gaan zeker beter verkopen.

Link naar reactie

 Roodhaar dat ik eerlijk gezegd een twaalf in een dozijn stijltje vind hebben. Leg er gelijk welke Franse fantasyreeks naast en je begrijpt wat ik bedoel.

 

De keuze voor tekenstijl en inkleuring van Roodhaar begrijp ik ook niet zo goed. Met de keuze van hun scenarist bewijzen de makers dat ze het groot zien, maar dan kiezen ze wel voor een tekenstijl die, ook al is ze niet slecht, langs geen kanten opvalt tussen al de rest. Terwijl Storm nu net gekend is wegens de tekenstijl. Roodhaar moest gewoon in de typische Storm-stijl getekend zijn. Eventueel in een vereenvoudigde, gecomputeriseerde versie van die stijl, want ik begrijp ook wel dat de Don Lawrence-stijl een arbeidsintensieve stijl is en dus voor de makers niet zo interessant.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Die afbeelding is een scan uit de nieuwsrubriek van Eppo. Onze forumer Ssneraul liet een stripboekje door een aantal Nederlandse striptekenaars maken als presentje voor de genodigden op zijn huwelijk. Niet te koop in de handel dus.

Link naar reactie

Ziet eruit als een leuk boekje. Geluk heb je nooit genoeg.

Zelfs mijn vrouw zei dat deze wel in haar eigen strip collectie zou passen.

Nou, dat zegt toch wel genoeg :e005:  :e012:

 

Ziet er idd uit als een aardig boekje, wellicht hebben de tekenaars nog wat van dat rammelende scenario kunnen maken.....

Link naar reactie

Ik heb een abonnement met als voordeel dat het bij mij al op maandag of dinsdag in de bus zit tegenover donderdag in Nederland.

Maar blijkbaar ben ik wel een van de zeer weinige Vlaamse abonnees.

Link naar reactie

ik heb er ook eentje

 

vroeger kregen we ons boekje veel later dan de nederlanders (zo zaten er eens een korting in voor de stripbeurs in breda en kregen we die na het festival) maar nu krijgen we die dus blijkbaar een beetje vroeger

 

twas weer een leuke periode, maar nu staat het weer vol met ballonmedia strips: XIII, golias, lucky luke

 

het stomme ervan is dat dit bedoeld is als voorpublicatie maar door het verschijningsritme van de eppo is het album bijna altijd al een paar maand beschikbaar voor het verhaal in de eppo is afgelopen

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...