Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Bij de update van vandaag staat een link naar "te verschijnen", maar de laatste toevoeging is van 14 februari.

 

Het is altijd het eerste waar ik naar kijk, en ik hoop dus vurig dat er dus nog een hoop toegevoegd moet worden vandaag, maar dat Kontiki het per abuis niet heeft gelinkt... :e012:

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Zo maar een ideetje hoor, kunnen de SSZ winkels niet een bepaalde strip tot strip van de maand

maken en deze in die periode voor een speciale prijs verkopen.

Bijvoorbeeld "te mooi om waar te zijn ", 40 euro voor twee hardcovers net even boven het budget, voor

de speciale prijs van 24,99/29,99 nam ik ze mee.

Een mes snijdt aan vele kanten.

 

Link naar reactie
3 minuten geleden, bouncer zei:

Zo maar een ideetje hoor, kunnen de SSZ winkels niet een bepaalde strip tot strip van de maand

maken en deze in die periode voor een speciale prijs verkopen.

Bijvoorbeeld "te mooi om waar te zijn ", 40 euro voor twee hardcovers net even boven het budget, voor

de speciale prijs van 24,99/29,99 nam ik ze mee.

Een mes snijdt aan vele kanten.

 

Mag wettelijk gezien in Nederland sowieso niet, ik weet niet hoe het in België zit. De uitgever mag dit wel doen.

Link naar reactie

Mogelijkheden voor de uitgever om voor een bepaalde periode actieprijzen vast te stellen zijn

wettelijk aanwezig.

Maar zoals ik schreef, het is maar een idee na het kopen van de Moebius 40 euro per stuk en de

Comanche van 130 was het budget deze periode weer op.

Graag had ik deze debutant ook willen hebben, zal even moeten wachten tot de volgende keer, is

dan misschien weer uitverkocht, lost het keuze probleem zich vanzelf op.

 

 

 

 

Link naar reactie
22 minuten geleden, bouncer zei:

Mogelijkheden voor de uitgever om voor een bepaalde periode actieprijzen vast te stellen zijn

wettelijk aanwezig.

Maar zoals ik schreef, het is maar een idee na het kopen van de Moebius 40 euro per stuk en de

Comanche van 130 was het budget deze periode weer op.

Graag had ik deze debutant ook willen hebben, zal even moeten wachten tot de volgende keer, is

dan misschien weer uitverkocht, lost het keuze probleem zich vanzelf op.

Welke Comanche van €130?

Link naar reactie

Dit is terug te vinden op de site van Soleil ivm Dead life:

 

Dead Life 03 - Le Calice

Date de parution : 23/08/2017 / ISBN : 978-2-302-04213-1

Scénariste : GAUDIN Jean-Charles

Coloriste : FOLNY Aurore

Illustrateur : URGELL JOAN

Série : DEAD LIFE

Collection : Fantastique

Résumé

Les zombies ne sont pas morts ! Ils reviennent dans cette trilogie novatrice et sans concessions !

Link naar reactie
12 minuten geleden, Kontiki zei:

Aha, eerder gestopt dan aanvankelijk aan Uitgeverij L doorgegeven dan, ofwel hebben ze de info slecht vertaald of niet goed begrepen. Ik heb het maar overgenomen, nu aangepast.

Waarschijnlijk is de reeks ingekort? Verschijningsdatums 2011 / 2013 / 2017 doen vermoeden er ooit een andere planning geweest is. 

Link naar reactie
6 minutes ago, Tweetie said:

Waarschijnlijk is de reeks ingekort? Verschijningsdatums 2011 / 2013 / 2017 doen vermoeden er ooit een andere planning geweest is. 

De tekenaar is met een anderer reeks begonnen bij Dargaud (op scenario van Runberg) waar ik dan aannam dat de Deadlife reeks werd stopgezet. Dus vond ik het heel leuk nieuws dater toch een vervlog op kwam. Volledige 

 

 

 

Link naar reactie

Wouter Portemans interview (en dat van zijn dochter) met Merho (naar aanleiding van De Kiekeboes 150) viel lang uit. Omdat Merho zoveel te vertellen had en we niet wilden dat het té lang zou overkomen, publiceren we het in twee delen. Zaterdag vind je het vervolg van het interview, vandaag krijg je al tien pagina's, met nieuws over andere albumplannen rond De Kiekeboes.

 

 

Schermafbeelding 2018-02-21 om 02.53.47.png

Link naar reactie

1) Die S&W door Dupré maakt mij nu al enthousiast.

 

2) Peter & Oliver klinken interessant. Benieuwd naar pagina's van de binnenkant met effectief de striptekeningen.

 

3) De Kiekeboes door ... (enfin, toch een beetje), 't heeft nog lang geduurd. Benieuwd. De terugkeer van Balthazar moedig ik aan. En het interview is goed. Eindelijk nog eens dingen die we niet al 100 keer uit Merho's mond hoorden.

 

 

 

 

 

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
3 uren geleden, esteban² zei:

3) En het interview is goed. Eindelijk nog eens dingen die we niet al 100 keer uit Merho's mond hoorden.

Dank je! We wilden absoluut vragen stellen die nieuw waren. Merho ( en elke geinterviewde ) valt nogal snel terug naar zijn vaste zaken. Die antwoorden heb ik er meestal uitgeknipt. Ik hoop nu dat +80% echt nieuwe info is.  

Weet je dat er haast dagelijks schoon nieuw dinges staan op www.stripspeciaalzaak.be !

 

 

Link naar reactie
9 uren geleden, Kameraad Mauser zei:

"gele boekje"?  ( 3e pagina )

Het afgebeelde boekje: Comment on devient créateur de bandes dessinées. Ik heb de latere herdruk gelezen en dat was echt een eye opener over het stripvak en bij uitbreiding de gouden periode van de stripweekbladen.

Link naar reactie
2 uren geleden, Simon zei:

Ik was nog aan het twijfelen over Kindsoldaat, maar nu ik de preview heb kunnen lezen weet ik al zeker dat ik deze in huis ga halen. 🙂

 

Ik zit echt te vissen naar previews als ik ze al niet aangeboden krijg. Qua rechten is het niet altijd makkelijk omdat er toestemming vanuit Frankrijk moet komen voor bepaalde uitgevers, maar voor mensen die minder vaak naar winkels gaan om daar strips in te bladeren en meer strips via internet bestellen (vooral in Nederland blijkbaar) zijn die previews van belang.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser
3 minutes ago, Kontiki said:

Het afgebeelde boekje: Comment on devient créateur de bandes dessinées. Ik heb de latere herdruk gelezen en dat was echt een eye opener over het stripvak en bij uitbreiding de gouden periode van de stripweekbladen.

Hazo. Ik dacht dat het een typo was. Excuus.

Link naar reactie
38 minuten geleden, Kool Thing zei:

Ik heb het 'gele boekje' zo laten staan in het interview. Vond ik leuk vs die andere ideologische bijbel, nl het 'rode boekje' 

Er waren ook nog twee groene boekjes: dat van de Nederlandse spelling, maar ook Khadaffi heeft er eentje geschreven. https://nl.wikipedia.org/wiki/Het_Groene_Boek :e015:

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Leuk interview inderdaad! In Nederland overigens niet tot nauwelijks bekend- de Kiekeboes..

Dat is ook wel eens andersom- o.a. Joop Klepzeiker sloeg volgens mij niet tot nauwelijks aan in Belgie (het is dan ook wel echt een hele ranzige strip :-D Echt typisch Nederlands ;-) Doet me denken aan de jaren '80 films van Nederlandse bodem- echt platheid troef met functioneel bloot in praktisch elke film, zelfs al voegde het aan de film zelf he-le-maal niets toe ('schatjes' o.a.).
Verder kent volgens mij een strip als "de familie Fortuin" (Peter de Wit) bijna niemand in Belgie (onwijs grappige strip overigens!)

 

Geen idee eigenlijk hoe dat zit met bijvoorbeeld Gilles de Geus, Douwe Dabbert, Franka, Dirk-Jan en Storm- worden die strips eigenlijk (veel) gelezen bij jullie in het zuiden?

Om het nog complexer te maken heb ik overigens het idee dat strips zoals Jommeke en de Kiekeboes met name (of alleen?) in het Vlaamse deel van Belgie gelezen worden. Klopt dat?

Link naar reactie
11 minuten geleden, sanderg zei:

Leuk interview inderdaad! In Nederland overigens niet tot nauwelijks bekend- de Kiekeboes..

Dat is ook wel eens andersom- o.a. Joop Klepzeiker sloeg volgens mij niet tot nauwelijks aan in Belgie (het is dan ook wel echt een hele ranzige strip :-D Echt typisch Nederlands ;-) Doet me denken aan de jaren '80 films van Nederlandse bodem- echt platheid troef met functioneel bloot in praktisch elke film, zelfs al voegde het aan de film zelf he-le-maal niets toe ('schatjes' o.a.).
Verder kent volgens mij een strip als "de familie Fortuin" (Peter de Wit) bijna niemand in Belgie (onwijs grappige strip overigens!)

 

Geen idee eigenlijk hoe dat zit met bijvoorbeeld Gilles de Geus, Douwe Dabbert, Franka, Dirk-Jan en Storm- worden die strips eigenlijk (veel) gelezen bij jullie in het zuiden?

Om het nog complexer te maken heb ik overigens het idee dat strips zoals Jommeke en de Kiekeboes met name (of alleen?) in het Vlaamse deel van Belgie gelezen worden. Klopt dat?

 

Dat laatste klopt helemaal. Ook van Suske en Wiske is de Franstalige oplage heel bescheiden terwijl het niet eens meer in Frankrijk wordt gedistribueerd (uit Franse commentaren heb ik begrepen dat ze ook niet goed zijn vertaald). In België is het eigenlijk voornamelijk eenrichtingsverkeer wat vertalingen van elkaars strips betreft.

 

Van de Nederlandse reeksen die jij opsomt, zullen Vlaamse stripliefhebbers daar wel meer mee vertrouwd zijn, maar in zijn algemeenheid zijn het geen onderscheidende bestsellers zoals bij jullie. Dirkjan is vooral bekender in studentensteden bij ons. Het stond ook eventjes in Humo. Ik weet het niet zeker door een gebrek aan concrete cijfers, maar ik vermoed dat Storm, Franka en niet te vergeten ook Jan, Jans en de Kinderen (hier bekend door de voorpublicatie in Libelle) en Claire (de populairste 'rubriek' in het vrouwenblad Flair) de beter verkopende Nederlandse reeksen zijn in Vlaanderen.

Link naar reactie
4 minutes ago, Kontiki said:

 

Dat laatste klopt helemaal. Ook van Suske en Wiske is de Franstalige oplage heel bescheiden terwijl het niet eens meer in Frankrijk wordt verkocht.

 

Van de Nederlandse reeksen die jij opsomt, zullen Vlaamse stripliefhebbers daar wel meer mee vertrouwd zijn, maar in zijn algemeenheid zijn het geen onderscheidende bestsellers zoals bij jullie. Dirkjan is vooral bekender in studentensteden bij ons. Het stond ook eventjes in Humo. Ik weet het niet zeker door een gebrek aan concrete cijfers, maar ik vermoed dat Storm, Franka en niet te vergeten ook Jan, Jans en de Kinderen (hier bekend door de voorpublicatie in Libelle) en Claire (de populairste 'rubriek' in het vrouwenblad Flair) de beter verkopende Nederlandse reeksen zijn in Vlaanderen.

Bedankt voor de respons Kontiki! Opvallend dat de verkoop van S&W helemaal gestopt is in Frankrijk! In mijn jeugd (jaja... ik klink als een oude sok ;-) las iedereen dat - ik las het als kind ook ontzettend graag..

 

Blijft toch bijzonder hoe de smaak zo kan verschillen tussen het lezerspubliek van verschillende landen. Des te knapper dat strips zoals Kuifje en Asterix (praktisch) wel overal aanslaan

Link naar reactie
22 minuten geleden, Kontiki zei:

 Ik weet het niet zeker door een gebrek aan concrete cijfers, maar ik vermoed dat Storm, Franka en niet te vergeten ook Jan, Jans en de Kinderen (hier bekend door de voorpublicatie in Libelle) en Claire (de populairste 'rubriek' in het vrouwenblad Flair) de beter verkopende Nederlandse reeksen zijn in Vlaanderen.

De Familie Doorzon en Sjef Van Oekel gaan daar ook nog bij gezeten hebben. Ze lagen indertijd in ieder geval altijd in de Standaard Boekhandels.

Stond J,J&dK effectief in de Vlaamse Libelle? Ik herinner me dat de familie Klepkes (Achterop in Nl) daar in stond.

Link naar reactie

January Jones gun ik ook een grotere bekendheid. Mocht die reeks in de jaren 1990 niet even/heel lang opgehouden zijn, terwijl er heel wat vertalingen in het buitenland begonnen te verschijnen, dan was Eric Heuvel nu wellicht een bekende tekenaar in stripminnend Europa.

Link naar reactie

Sjef van Oekel is inderdaad geniaal :-) Ook toch wel echt heel typisch Nederlands naar mijn idee

 

Eric Heuvel is ook een erg goede tekenaar - toen ik werkzaam was als geschiedenis docent werd zijn strip 'de ontdekking'  gratis uitgedeeld aan leerlingen. Erg goede, educatieve strip die ook buiten de grenzen eigenlijk gekend zou moeten zijn (vind ik)

Link naar reactie
5 minuten geleden, sanderg zei:

Eric Heuvel is ook een erg goede tekenaar - toen ik werkzaam was als geschiedenis docent werd zijn strip 'de ontdekking'  gratis uitgedeeld aan leerlingen. Erg goede, educatieve strip die ook buiten de grenzen eigenlijk gekend zou moeten zijn (vind ik)

 

Er is een integrale aangekondigd van zijn geschiedenisstrips: http://www.stripspeciaalzaak.be/StripFacts.php#Uitgeverij-L 

 

 

 

Oorlogsverhalen.jpg

Link naar reactie
2 uren geleden, Kontiki zei:

January Jones gun ik ook een grotere bekendheid. Mocht die reeks in de jaren 1990 niet even/heel lang opgehouden zijn, terwijl er heel wat vertalingen in het buitenland begonnen te verschijnen, dan was Eric Heuvel nu wellicht een bekende tekenaar in stripminnend Europa.

Het zou inderdaad een grotere bekendheid verdienen. 

 

Deel 1 tm 3 verschenen in het Frans bij Glenat, vanaf deel 4 verscheen het bij BD Must,  wat uitgaven zijn die slechts in beperkte oplage verspreid worden. Het was wellicht beter geweest om op een grotere Franse uitgever te wachten. Of is het toch: Beter een Mus(t) in de hand, dan te wachten op een grotere vogel?

 

  

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...