Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Gast Kontiki

Updates Stripspeciaalzaak.be

Recommended Posts

16 minuten geleden, shakeitupguy zei:

Ze zien er gewoon dubbel brood in. 

Eerst 4 delen uitbrengen en als dat het succes wordt komt er een integrale van (zoals met heel wat series). 

eigenlijk de TPB-idee van de comics.
Alleen zie je daar ook soms dat de losse delen een voorinvestering zijn en het echte geld pas met de bundeling wordt verdiend.
Of in het geval van Preacher en Watchmen dat het voor eeuwig gewoon door blijft bestaan in bundelingen :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Tja, theoretisch kan dat model altijd, maar ik zou er niet van uitgaan tenzij het een heel groot succes wordt en het op een gegeven moment interessanter wordt om te bundelen dan om afzonderlijke delen nog een keer te herdrukken. 

Lokaal wordt sinds Robbedoes Special en die van Hanco Kolk weer behoorlijk wat marketing in Robbedoes gestoken, zie ook de Rode Kruis-actie, maar dit lijkt me er toch meer eentje voor de liefhebbers dan voor het brede publiek.

Deel dit bericht

Link naar bericht
19 minuten geleden, boomvavavoom zei:

eigenlijk de TPB-idee van de comics.
Alleen zie je daar ook soms dat de losse delen een voorinvestering zijn en het echte geld pas met de bundeling wordt verdiend.
Of in het geval van Preacher en Watchmen dat het voor eeuwig gewoon door blijft bestaan in bundelingen :)

Alleen ga je dit gebundeld niet aan 15 à 20 euro in de winkels leggen, wat het toch weer een heel ander gegeven maakt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Bovendien zouden we misschien ook 3-4 jaar moeten wachten op dat dikke album terwijl het nu in die tijd in vier delen kan verschijnen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Altijd al gezegd dat dat niet één dik deel zou worden.

Uitgevers als Dupuis doen dat niet.

Deel dit bericht

Link naar bericht
22 minutes ago, Tom B said:

Altijd al gezegd dat dat niet één dik deel zou worden.

Uitgevers als Dupuis doen dat niet.

Soms wel. Ze hebben 'Een ster van zwart katoen' van Cuzor en Sente met zijn 169 pagina's toch ook in 1 deel uitgegeven. Hadden ze ook perfect in 3 delen kunnen uitbrengen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Robbedoes is voor een groter publiek bedoeld. Kan je niet vergelijken met een album in de collectie Vrije Vlucht.

Bravo's Robbedoes verkoopt ook nog in supermarkten en andere punten buiten stripwinkels. Het werd intussen al meermaals herdrukt, dan volg je met de nieuwe delen best die lijn. Anders komt er weer gezeur over uniformiteit en zo. Met een duurdere, extra dikke bundel mag je de meeste van die punten al doorstrepen en dan mist een uitgeverij een potentiële verkoop. Goed voor een uitgever maar ook voor een tekenaar, me dunkt.

Dat is allemaal bewezen logica, hoor. Op de koop toe betreft het een Franse beslissing voor een reeks die in het Frans een nog grotere verspreiding en verkoop kent. Hoe dikker/duurder je gaat voor zo'n reeks, hoe vager een extra 0 in de verkochte oplage het scheelt. Een beter verkopende Frans integrale haalt doorgaans een oplage van 5.000 exemplaren terwijl de laatste gewone Robbedoes uit 2016 rond de 70.000 gedrukte exemplaren zat.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op ‎18‎-‎4‎-‎2018 om 09:58, bouncer zei:

De Lester Cockney integrale zeer content mee, Christian Rossi twijfel ik over.

De Lester Cockney integrale leek me ook interessant maar als ik het goed heb gezien - en dat weet ik nooit zeker - is het uitsluitend de 9-delige reeks, zonder de "jeugd"-albums Irish Melody en Shamrock Song. Da's dan wel weer jammer.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Die info staat ook in ons bericht in de nieuwsrubriek.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Nou, dan moest ik maar 's beter kijken.....en inderdaad, natuurlijk staat dat er. Had ik kunnen weten, je updates en nieuws zijn gewoonlijk erg duidelijk en volledig!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Deze maand loopt de nieuwsrubriek wel over met dergelijke aankondigingen. Zaterdag staat er weer een hoop bij.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Om het nog maar eens te vragen.....waarom zijn die Kobijn boeken nu nog niet verschenen......en waarom wordt dit dan aangekondigd? 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Is recent gemeld dat af zijn uitgesteld naar mei door een groter dan verwachte productietijd voor Gung Hoven Prins Valiant. De bonusdingetjes waren bij het vorige bericht over Kobijn al gedrukt.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

En daarna in juni.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Kontiki

Hele wat leesvoer, ook voor nostalgische lezertjes met de start van een tachtigdelige updatereeks met reeksen uit het weekblad Robbedoes. Heel wat interne en externe medewerkers helpen hieraan mee.

Untitled-1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, Kontiki zei:

Hele wat leesvoer, ook voor nostalgische lezertjes met de start van een tachtigdelige updatereeks met reeksen uit het weekblad Robbedoes. Heel wat interne en externe medewerkers helpen hieraan mee.

Yes, een overzicht van Robbedoesreeksen is echt heel handig. Wat een verrassing zo op mijn verjaardag :) Ik ben blijkbaar net 59 jaar jonger dan onze Robbe.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Fijn om te lezen dat jullie recensent Wouter wederom genoten heeft van een Kerascoët album. En dat terwijl deel 1 van Satania min of meer de inleiding is en de schrijver en tekenaars in deel 2 helemaal alle remmen los gooien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Op 21-4-2018 om 20:24, eriktex zei:

Fijn om te lezen dat jullie recensent Wouter wederom genoten heeft van een Kerascoët album. En dat terwijl deel 1 van Satania min of meer de inleiding is en de schrijver en tekenaars in deel 2 helemaal alle remmen los gooien.

Ik vond die Satania de max. Ze hebben zo'n banaal, dwaas kinderstijltje maar toch zit er zoveel meer in. Geweldige tekenaars en Vehlmann voelt hen even geweldig aan, of omgekeerd :-) 

Ik zat tijdens het lezen plots met "L'enfer c'est les autres" in mijn hoofd. Toen ik dit wikigewijs opzocht, kwam ik terecht bij Sartres toneelstuk Huis Clos ( Opgesloten ) die nog eens het verhaal van Satania bevestigde en versterkte. Straffe gast, Vehlmann. Heel erg benieuwd naar het slotdeel. 

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.