Ga naar inhoud

Updates Stripspeciaalzaak.be


Gast Kontiki

Recommended Posts

Kontiki, ik zie dat Kaamelott 8 uit "Te verschijnen" werd gehaald bij Casterman.

Ik ken de problemen met de scenarist, maar vroeg me af of jullie het album zelf eruit hebben gehaald vanwege de onduidelijkheid mbt verschijningsdatum, of dat Casterman zelf er de stekker uit heeft getrokken?

"I wanna see the Frontier before it's gone" - John Dunbar - Dances with Wolves

 

DvDkes

Link naar reactie

Er staat een interview met Dupre in het nieuwe BM magazine met info over Kaamelott. Ik geloof dat Dupre er nog steeds mee bezig is, maar het niet echt opschiet. Weet niet meer alles, je moet maar eens lezen. De pdf staat ook op de site vd SSZ.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie

Vorige maand kreeg ik een overzicht van te verschijnen strips bij Casterman waar Kaamelott als "gesupprimeerd" stond aangeduid na eerdere, herhaaldelijke vermeldingen als "uitgesteld". Omdat de aankondiging ervan al vele keren was uitgesteld, heb ik de titel eraf gehaald. Maar als je de pdf van de nieuwste BM Mag eens opendoet en het interview met Steven Dupré leest, zal je te weten komen dat er toch nog goede hoop is. Zolang er echter geen nieuwe concrete aankondiging komt, hoef ik dat album niet te Vermelden. Bij andere uitgeverijen doen we af en toe ook eens grote kuis (bij Arboris zou ik beter enkel de integrales vermelden), nog andere uitgeverijen worden pertinent niet vermeld omdat er van hen nog nooit een album op tijd is verschenen, laat staan of ze zelfs verschijnen, bij Xtra bijvoorbeeld.

Link naar reactie

Vrij vertaald uit het interview: door het oubollig imago anno nu. De reeks heeft in Frankrijk nooit potten gebroken in tegenstelling tot Wallonië waar elk nieuw album nig steds in het Frans verschijnt. Als ik me niet vergis in een oplage van vijfduizend exemplaren. In Frankrijk zijn ze eigenlijk blijven steken bij de verhalen uit de blauwe reeks. Paquet stipt nog aan dat Vandersteens verhalen bizar kunnen overkomen bij een bepaald publiek, op het Franse dus bijvoorbeeld.

Link naar reactie

Vrij vertaald uit het interview: door het oubollig imago anno nu. De reeks heeft in Frankrijk nooit potten gebroken in tegenstelling tot Wallonië waar elk nieuw album nig steds in het Frans verschijnt. Als ik me niet vergis in een oplage van vijfduizend exemplaren. In Frankrijk zijn ze eigenlijk blijven steken bij de verhalen uit de blauwe reeks. Paquet stipt nog aan dat Vandersteens verhalen bizar kunnen overkomen bij een bepaald publiek, op het Franse dus bijvoorbeeld.

thnx voor de uitleg

Link naar reactie

Die Kaamelott reeks heb ik na drie strips gestopt. Ik ben allesbehalve een dedijager, maar kreeg wel twee keer het deksel op mijn neus. De eerste keer stond ik al een tijd aan te schuiven, tot een louche figuur van die uitgeverij mijzelf en een paar anderen duidelijk maakte dat we noppes gingen krijgen omdat het te lang duurde voor Steven. De andere keer mocht ik mijn album op een stapeltje leggen bij Steven, en er een paar uur later om komen. Toen ik terugkwam lag mijn exemplaar samen met de exemplaren van een paar anderen doodziel alleen op een verlaten tekentafel.

Nog nooit zo een onbeschofte behandeling tegengekomen in het stripwereldje. Die drie Kaamelott albums heb ik ergens op zolder gesmeten tot er papierschaarste voor wc papier komt.

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Die Kaamelott reeks heb ik na drie strips gestopt. Ik ben allesbehalve een dedijager, maar kreeg wel twee keer het deksel op mijn neus. De eerste keer stond ik al een tijd aan te schuiven, tot een louche figuur van die uitgeverij mijzelf en een paar anderen duidelijk maakte dat we noppes gingen krijgen omdat het te lang duurde voor Steven. De andere keer mocht ik mijn album op een stapeltje leggen bij Steven, en er een paar uur later om komen. Toen ik terugkwam lag mijn exemplaar samen met de exemplaren van een paar anderen doodziel alleen op een verlaten tekentafel.

Nog nooit zo een onbeschofte behandeling tegengekomen in het stripwereldje. Die drie Kaamelott albums heb ik ergens op zolder gesmeten tot er papierschaarste voor wc papier komt.

 

Hier herken ik Dupree toch niet in... Ik heb eens een schattige dedi van hem gekregen. Ok, het was zijn hobby niet echt, maar hij was wel vriendelijk.

Link naar reactie

Laat jij je werkelijk (mis)leiden door de houding van een tekenaar? Dat heeft toch niets te maken met hoe goed of slecht een strip van hem is?

 

Kan het me goed voorstellen. 

 

Er zijn meer dan genoeg goede tekenaars/strips. Als je slechte ervaringen hebt, kun je gerust een auteur met al z'n strips dumpen. 

Link naar reactie

Kan het me goed voorstellen.

 

Er zijn meer dan genoeg goede tekenaars/strips. Als je slechte ervaringen hebt, kun je gerust een auteur met al z'n strips dumpen.

Ik heb zo alles van Andreas verkocht nadat hij mij een volledige dag op de boekenbeurs heeft laten wachten en dan de laatste 5 ticketjes niet meer heeft gedaan.

Link naar reactie

Zo erg heb ik het nog niet geweten, maar door enkele negatieve ervaringen met signeersessies doe ik er eigenlijk nanoeg geen meer (twee uitzonderingen in pakweg een viertal jaar). Het is niet altijd de schuld van de tekenaars maar ook povere organisaties en vriendjespolitiek nemen nieuwkomers of gelegenheidsbezoekers de lust om een tekening te gaan vragen. Als ik de bovenstaande ervaringen lees begrijp ik volkomen dat ze geen zin hebben om nog iets te lezen van diegene die hen een teleurstelling heeft bezorgd. 

 

Jammer want dit is altijd een goeie gelegenheid om iets aan te schaffen dat je anders niet direct in een winkel oppikt.

Link naar reactie

Het lukte ons helaas weer niet om de wekelijkse nieuwsbrief te versturen. Als er deze week geen oplossing komt, moet ik alternatieven beginnen zoeken want dat verstoort onze inspanningen om dagelijks te updaten. Het dagelijks bezoek ging omhoog tijdens de week, maar in het weekend zijn we betere cijfers gewoon.

 

post-35-0-40303000-1454759504_thumb.jpg

Link naar reactie

We vatten een nieuwe stripweek aan. Het is ook mijn laatste week in loondienst. Vanaf volgende week heb ik in principe nog meer tijd voor de website, ook al is mijn orderboekje al aardig gevuld.

 

post-35-0-16642300-1454893042_thumb.jpg

Link naar reactie

Ja, toch wel. Samen met Storm en Claire (omdat dit in Flair staat) zal het zowat bij de best verkochte Nederlandse stripreeksen zitten. Maar ze moeten het niet overdreven van de verkoop via supermarkten hebben.

Link naar reactie

Franka is erg goed getekend, maar niet iedereen houdt van de stijl van Kuypers. Zelf heb ik het gevoel dat hij in het verleden al beter getekend heeft dan nu. Scenario's zijn vaak middelmatig. De opbouw zit niet altijd goed, erg ingewikkelde plots waar een en ander niet aan klopt. Als je eens wil proberen: het tweeluik rond de Noorderzon is wel goed en ook het tweeluik van de tanden van de draak.

Remember that the life of this world is but a sport and a passtime.

Link naar reactie

Franka is erg goed getekend, maar niet iedereen houdt van de stijl van Kuypers. Zelf heb ik het gevoel dat hij in het verleden al beter getekend heeft dan nu. Scenario's zijn vaak middelmatig. De opbouw zit niet altijd goed, erg ingewikkelde plots waar een en ander niet aan klopt. Als je eens wil proberen: het tweeluik rond de Noorderzon is wel goed en ook het tweeluik van de tanden van de draak.

 

Ik koop de Franka's alleen al voor de prachtige, gedetailleerde tekeningen, al moet ik zeggen dat ik meer sympathie heb voor de "oude" Franka's, tot pakweg nummer 14.

Link naar reactie

Als ik het goed begrijp heeft het in Nederland zowat de status en bekendheid van Kiekeboe in België of vergis ik mij?

 

Zal er eens eentje kopen, nog nooit gelezen :e008:

 

Ik geloof niet dat er Nederlandse strips zijn die qua populariteit ook maar in de buurt van Kiekeboe komen. 

 

Aan de andere kant: het is wel een van de beste Nederlandse strips en het verbaast me dat je er nog nooit een hebt gelezen. Dat is bij mij als dedi-jager iets anders; van ieder Nederlandse of Vlaamse strip heb ik er wel eens een uitgeprobeerd. 

Link naar reactie

Jan, Jans en de Kinderen?

 

Ook niet.

De Kiekeboes, dat is tegenwoordig 80-95.000 exemplaren per nieuw album (komende van enkele tienduizend meer). Enkel F.C. De Kampioenen, Jommeke en Suske en Wiske zijn van een gelijkaardige grootte. Volgens mij komt geen enkele Nederlandse serie in die buurt, al verkoopt Suske en Wiske wel aanzienlijk veel meer in Nederland dan in België (volgens cijfers uit 2013: 1/3 Vlaanderen, 2/3 buitenland van een verkochte (?) oplage van 1,2 miljoen exemplaren per jaar) waar De Kampioenen, Jommeke en De Kiekeboes dan weer zo goed als onbestaande verkopen kennen.

Link naar reactie

Ook niet.

De Kiekeboes, dat is tegenwoordig 80-95.000 exemplaren per nieuw album (komende van enkele tienduizend meer). Enkel (...) Suske en Wiske zijn van een gelijkaardige grootte.

 

... in Vlaanderen.

Met die verkoop in Nederland erbij is S&W duidelijk nog steeds de populairste van de hoop.

Link naar reactie

Franka is erg goed getekend, maar niet iedereen houdt van de stijl van Kuypers. Zelf heb ik het gevoel dat hij in het verleden al beter getekend heeft dan nu. Scenario's zijn vaak middelmatig. De opbouw zit niet altijd goed, erg ingewikkelde plots waar een en ander niet aan klopt. Als je eens wil proberen: het tweeluik rond de Noorderzon is wel goed en ook het tweeluik van de tanden van de draak.

Heb het Draak tweeluik besteld (Noorderzon is niet meer verkrijgbaar) en de recentste (Chroom) om eens te vergelijken.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.








×
×
  • Nieuwe aanmaken...