Ga naar inhoud

Daredevil


Lav

Recommended Posts

SHADOWLAND: MOON KNIGHT.

 

Toen ik de eerste keer MK ontmoette, vond ik het een beetje een flauwe Batman voor de Marvel U. Maar het personage bleek een gespleten persoonlijkheid te hebben en uitverkoren te zijn als avatar door een Egyptische god der wrake. Dat maakte het allemaal al interessanter. Waanzin en wraak kinda rock in my book. Dat was in de dagen dat Huston en later Benson het personage onder handen namen.

 

Dit boek kocht ik omdat ik ook nog andere MK boeken kocht en dacht: "Waaromdezeookniet?" Ook had het natuurlijk te maken met mijn recente DD revival. Dit getiept zijnde...

 

Heeft dit rechtstreeks iets te maken met Shadowland? Wel, ja en nee denk ik. Hier gaat MK op zoek naar een artefact om de donkere DD te verslaan. Maar dat is maar een excuus om een MK verhaal te vertellen. Eentje dat ik met plezier las. Ik lees graag Gregg Hurwitz (vraag me niet meer wat ik er ooit van las, te lang geleden) en Bong Dazo vind ik een verrassend goeie tekenaar (kende hem voorheen niet). Het verhaal geeft een dieper inzicht in de relatie tussen MK en Khonshu. Ook wordt hier voor mij duidelijker wie MK eigenlijk is en wie zijn supporting cast is. Iets wat ik bij Huston en Benson niet zo duidelijk vond naar ik mij herinner. Ik vind dit goed.

 

Als extra/opvulsel nog een oude MK comic door Moench en Sienkiewicz, toen DD en MK elkaar voor het eerst tegenkwamen. Het is minder homo-erotisch dan dat je het hier leest. :-)

 

Soundtrack:

-Shai Hulud: Reach Beyond The Sun

-Exhumed: Necrocracy

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

SHADOWLAND: BLOOD ON THE STREETS.

 

Dit is geen lectuur die je moet lezen om Shadowland te begrijpen. Het is een noir/superhero verhaal dat zich afspeelt tegen de achtergrond ervan. Silver Sable, Paladin, Misty Knight en the Shroud zijn hier de sterren van dienst.

 

Antony Johnston (de naam zegt me vaagweg iets)levert een degelijk verhaal af, niks om plat van achterover te vallen, maar het leest prettig weg. Het tekenwerk van Wellington Alves sluit daar goed op aan.

 

Als je graag aanvullingen leest op event toestanden (of ze nu echt nodig zijn of niet (de aanvullingen, niet de events zelf (dat vind ik nog een andere discussie))), dan denk ik dat je hiermee iets treffelijks in huis haalt.Op zijn minst vind ik dit een leuk moordmysterie, op zijn noirs/superheroisch, in de Marvel U.

 

Soundtrack:

-Oliva: Raise The Curtain

Antony Johnston zou je van Wasteland bij Oni moeten kennen, maar ook van heel wat alan moore adaptaties bij Avatar.

Grr. Argh.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Nu DD enkel online gaat verschijnen, weet er iemand of die verhalen toch nog in TPB gaan verschijnen? Ik was al aan het twijfelen, maar ik denk dat ik voorlopig zal afhaken met de lopende reeks.

This is Planetary: “These are the moments I live for. I put up with all the other crap just to get seconds like this. The moments when you know the world is a better place than advertised.”

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Zie het nu pas :e008:

 

Thanx makyousei

 

 

Zal in ieder geval de huidige serie lezen t/m nummer 36. Jammer dat ze verhuizen naar San Francisco. Daredevil zie ik graag in New York, in Hell's Kitchen om precies te zijn.

Die verhuis naar San Francisco is dus de reden waarom ze een nieuwe reeks opstarten?

Een beetje onnozel vind ik dat...Maar herbeginnen met reeksen is in de mode...

Link naar reactie

Slaan tegenwoordig inderdaad een beetje door met opnieuw beginnen van een reeks. Marvel Now was het vorig jaar en nu All New Marvel Now...

 

Amazing Spider-Man stopzetten vond ik wel pijnlijk, toch wel een beetje..

Link naar reactie

Bij de ene titel is't al verklaarbaarder dan de andere. Avengers Arena bijv. ben ik blij da't niet langer wordt gemolken dan het waard is. DD hoefde niet (wie raakt nog wijs uit 5 keer een #1 in evenveel jaar (als't niet minder jaren is)) maar gezien ik TOCH TP/HC koop, kan't me niet zo hard schelen.

Also, clearly #1 boosts sales.

Link naar reactie
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...

Eén van de DD klassiekers besproken.

Pipeline: Revisiting Miller & Romita Jr.'s "Man Without Fear"

http://www.comicbookresources.com/?page=article&id=51103

 

Als ge dat in een half uur kunt lezen, dan hebt ge alleen naar de prentjes gekeken ;) maar het zal wel cool staan in zo'n artikel, zeker ?

Wie ook maar een beetje interesse heeft in het personage, maar er nog niet mee begon : dit is DD's year one (jah, dit is een expliciete verwijzing naar die andere strip).

 

En het is ook gewoon een zéér goeie strip. :)

 

sin-city-roofs-9ef97.jpg

 

Nog meer platen bij het artikel.

 

ddmwof-2-pagesample-2-98d31.jpg

 

Ook nog iets over Schuiten, losstaand van DD, op 't eind.

Link naar reactie
  • 1 month later...

DAREDEVIL: DARK NIGHTS.

 

Drie soorten DD's in dit boek. Een serieuze DD door Lee Weeks. Een DD gone a bit Stray Bullets door David Lapham. Een avontuurlijk exotische DD door Jimmy Palmiotti. Na de DD onder jarenlange Bendis dictatuur, vind ik deze DD's een ganse verademing. Zowel op het gebied van schrijven als op het terrein van tekenen is dit alles solide gebracht. Als het dit niveau haalt mogen er van mij nog vele DD's bijkomen. Lang leve de DD's! ;)

DRAW THE MAP

FIRE FROM SPARK

Link naar reactie

DAREDEVIL: DARK NIGHTS.

 

Drie soorten DD's in dit boek. Een serieuze DD door Lee Weeks. Een DD gone a bit Stray Bullets door David Lapham. Een avontuurlijk exotische DD door Jimmy Palmiotti. Na de DD onder jarenlange Bendis dictatuur, vind ik deze DD's een ganse verademing. Zowel op het gebied van schrijven als op het terrein van tekenen is dit alles solide gebracht. Als het dit niveau haalt mogen er van mij nog vele DD's bijkomen. Lang leve de DD's! ;)

 

 

 

 

Bendis dictatuur ? Is Bendis' run nu plots niet goed meer ? ;)

't Is trouwens ook jaren geleden. Brubaker en Waid schrijven ondertussen ook al jaren DD's.

Ik vind de run van Bendis & Maleev nog steeds iets van het beste wat ik ooit las, op superhero gebied. Maar Bru en Waid moeten niet onder doen.

 

DD Dark Nights vond ik een mislukt experiment, met geen enkel interessant verhaal. Geef mij maar de ongoing. :)

 

Na het in verschillende zittingen te hebben gelezen, en geprobeerd het een tweede keer aan te vatten :

 

Daredevil Dark Nights is een leuk experiment, maar ik vind het niet geslaagd. Geef mij maar de ongoing.

En misschien nu en dan ook eens een bundel met een mini reeks, oud of nieuw, maar geen anthology meer voor mij. Er zit geen lijn in en ook niks interessants. Nu ja, dat vind ik. Maar anderen zijn hier wel fan van, dus... ;)

 

Daredevil The End of Days van Bendis, Mack, Janson, enz. vond ik trouwens ook niet goed. Dus het zal wel aan mij liggen ;) en ik heb mijn les geleerd : THE ONGOING en anders niks. :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...