Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Skinny

Mijn Verzameling

Recommended Posts

Dokter ben ik autistisch ?

Als verzamelaar/lezer/liefhebber maak ik mij schuldig aan de volgende punten:

Strips dienen het liefst in zeer goede ( en schone staat ) te zijn, geldt natuurlijk meer voor

de zogenaamde moeilijke boekjes ( mindere exemplaren worden vervangen door betere ),

nieuwe kunnen gewoon in winkel aangekocht worden

Tijdens het lezen kan ik afgeleid worden door een onvolkomenheid als een vlekje of iets wat

niet hoort zoals ribbeling in papier, of zichtbaar vochtig geweest  papier.

Een verzameling toch compleet willen hebben en houden, zelfs als het flink k.t begint te worden

zoals "de jonge jaren van Blueberry ".

Strips lees ik alleen " lekker " in afzondering zonder afleiding zoals bijvoorbeeld muziek, kakelende mensen op de

achtergrond, vooral bij de eerste leesbeurt concentratie vereist.

24/7 opsnuiven van informatie of dan wel meningen van gepassioneerde stripliefhebbers op o.a de getekende

reep en blijven zoeken naar dat ontbrekende nummer of vergeten parels uit de stripliteratuur.

Mocht dit zo zijn, is er nog redding in de vorm van therapie mogelijk?, mijn vrouw meent van wel.

Met vriendelijke groeten,

De Bouncer

Deel dit bericht

Link naar bericht
2 uren geleden, bouncer zei:

Strips dienen het liefst in zeer goede ( en schone staat ) te zijn, geldt natuurlijk meer voor

de zogenaamde moeilijke boekjes ( mindere exemplaren worden vervangen door betere ),

Tijdens het lezen kan ik afgeleid worden door een onvolkomenheid als een vlekje of iets wat

Een verzameling toch compleet willen hebben en houden, zelfs als het flink k.t begint te worden

Strips lees ik alleen " lekker " in afzondering zonder afleiding zoals bijvoorbeeld muziek, kakelende mensen op de

24/7 opsnuiven van informatie of dan wel meningen van gepassioneerde stripliefhebbers op o.a de getekende

reep en blijven zoeken naar dat ontbrekende nummer of vergeten parels uit de stripliteratuur.

Mocht dit zo zijn, is er nog redding in de vorm van therapie mogelijk?, mijn vrouw meent van wel.

De Bouncer

Ik begin een zekere vorm van redding te ervaren: plaatsgebrek.

Eerst noopt het je tot het stoppen van k.t reeksen zoals "de jonge jaren van Blueberry". Uiteindelijk stop je noodgedwongen met alles... :e001:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zo ver zou ik het niet willen doorvoeren.Alhoewel ik heb mijn aankopen flink teruggeschroefd en een aantal reeksen waaronder Rooie Oortjes, The Champions, alles van Joe Sacco, Cowboy Henk  Bosliefje en een groot aantal Vrije Vluchten de deur uitgebonjourd. Met als reden het hierboven aangehaalde plaatsgebrek. Maar echt stoppen? Nooit of van mijn leven daarvoor lees ik veel te graag strips. Het is als het ware een vorm van eten en drinken voor mij. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Het is licht ironisch bedoeld, de benoemde punten zijn echter wel serieus, ik vraag me alleen af

of er meer repers zijn die hier "last van hebben".

De buitenwacht en mensen die niets met strips hebben kijken hier soms wel eens raar tegenaan, alleen

als je ze vertelt over de waarde van sommige strips, beginnen de oogjes opeens te glimmen.

Ideaal om een vervelende oom op dat moment je overbodige strips te verkopen als zijnde een slimme

investering, dit geld kan weer gefaciliteerd worden in mijn striphobby.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, bouncer zei:

De Bouncer

Waarom zou je in therapie moeten omdat je fanatiek met strips bezig bent?

En al die voetbalfanaten dan?

Of pakweg iedereen die zijn hobby serieus neemt?

En de workaholics?

Ja, inderdaad; iedereen naar de psychiater! En zalig de armen van geest! :lol:

Deel dit bericht

Link naar bericht
5 hours ago, bouncer said:

De Bouncer

Zeer herkenbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, pudifar zei:

Zeer herkenbaar.

hier ook herkenbaar, behalve op het gebied van reeksen volledig willen houden. ALs het niet goed is, verkoop ik het.

Maar het stukje over onvolkomenheden in een strip of over de zoektocht naar dat ene boek dat al de rest vervangt: zeer herkenbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, bouncer zei:

De Bouncer

Allemaal zeer herkenbaar....  

Mijn vrouw lijkt echter alle hoop te hebben opgegeven (ze gelooft ook niet dat therapie zal helpen).

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hier ook heel herkenbaar. 

Enkel ben ik vrijwel nooit op zoek naar missende delen. Ik heb in al die jaren uiteraard wel strips overgeslagen, maar dat betreft dan hele series. Dus dat mis je dan ook niet. Je kan nou eenmaal niet alles hebben.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bwoh, ik ben alles behalve een psycholoog of psychiater, maar om nu direct de term "autistisch" te plakken...

Eerder secuur, passievol, gedreven of wat categoriek.

En ik herken mij in die omschrijving helemaal niet.

Ik koop enkel strips die ik in bad of op toilet kan lezen.

Behalve echt mooie uitgaves, het eerste wat ik doe is ze openplooien (daarom dat ik ook voorkeur geef aan nietjes)

Als het opzichzelf staande verhalen zijn, kan ik gerust jaren met hiaten in een reeks zitten. 

Ik lees doorgaans strips met muziek op de achtergrond (meestal soundtracks die bij de mood van de strip horen, ik kan dat ten zeerste aanraden. :) Bijvoorbeeld Blacksad met een Jazz/filmnoir compilatie op de achtergrond en deze site ook mee in the mix: http://rainymood.com/ )

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is iets wat ik niet kan, met muziek op de achtergrond.  Om te lezen, moet het voor mij muisstil zijn, anders kan ik mij daar niet op concentreren.  Maar bij al de rest had ik het net wél nodig om volledig in een soort van flow te zitten waarbij 't vooruit gaat.  Of ik nu in Photoshop zit te prutsen, mails aan 't typen ben, werk aan 't doen ben, ... altijd muziek.  En meestal dingen die erbij passen qua mood inderdaad. :) Rainymood kende ik niet, maar ik zie het mij wel eens opzetten binnenkort.

Deel dit bericht

Link naar bericht
12 uren geleden, Tom MDP zei:

Bwoh, ik ben alles behalve een psycholoog of psychiater, maar om nu direct de term "autistisch" te plakken...

Eerder secuur, passievol, gedreven of wat categoriek.

En ik herken mij in die omschrijving helemaal niet.

Ik koop enkel strips die ik in bad of op toilet kan lezen.

Behalve echt mooie uitgaves, het eerste wat ik doe is ze openplooien (daarom dat ik ook voorkeur geef aan nietjes)

Als het opzichzelf staande verhalen zijn, kan ik gerust jaren met hiaten in een reeks zitten. 

Ik lees doorgaans strips met muziek op de achtergrond (meestal soundtracks die bij de mood van de strip horen, ik kan dat ten zeerste aanraden. :) Bijvoorbeeld Blacksad met een Jazz/filmnoir compilatie op de achtergrond en deze site ook mee in the mix: http://rainymood.com/ )

IN BAD MET EEN STRIPBOEK!!!!!

Het enige boek ooit gelezen in bad was de bijbel, om een of andere reden ligt deze in diverse hotelkamers en

eerlijk is eerlijk het viel niet tegen!

Liever speel ik in bad met mijn eendjes Canardo,meneer Despentes en Howard.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 hours ago, bouncer said:

IN BAD MET EEN STRIPBOEK!!!!!

Het enige boek ooit gelezen in bad was de bijbel, om een of andere reden ligt deze in diverse hotelkamers en

eerlijk is eerlijk het viel niet tegen!

Liever speel ik in bad met mijn eendjes Canardo,meneer Despentes en Howard.

Op de WC lezen vind ik anders even erg hoor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Er zijn nochtans een hoop strips die een natuurlijke stoelgang vanzelf weten te bevorderen hoor. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Verhuizen naar het buitenland helpt ook wel om je verzameling in toom te houden. En autistisch ben ik niet meer sinds ik amper strips lees. :e005: Had nooit gedacht om (voorgoed) te gaan maar er zijn nu al flink wat series verkocht en er moeten er nog een aantal verkocht worden. Blijf wel Hermann en Thorgal kopen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Allé ... Hebben we als kind dan niet allemaal met S&W, Jommeke en Kiekeboe op 't WC gezeten?  En nemen we niet allemaal nog steeds een boekske mee?  Dat kan dan toch evengoed een strip zijn, denk ik dan.

Deel dit bericht

Link naar bericht

ik heb zelfs een paar gesigneerde strips en met dedi’s op het toilet liggen:) ze mogen wat mij betreft goed gezien worden en rustig gelezen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Je kan het beste lezen waar je het prettig vindt, of dat nou in bed, bad, wc of onderste boven hangend is.

Maar alles hierboven maakt je nog niet autistisch, je zou eens een tijd in een hoofd van een autist moeten doorbrengen. Dan wordt die term misschien niet zo makkelijk weer gebruikt.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen