Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

20 hours ago, Lamme Goedzak said:

Ik heb het omgekeerde voor. De strips verkopen, de comics niet.

 

20 hours ago, Ambreville said:

Ik heb nog redelijk wat comics die weg mogen. Bv. de originele uitgaves van Fables, Wonder Woman vanaf 1987, Jim Lee's punisher ... Daar moet ik dan nog een goed kanaal voor vinden. De comics-veilingen op Catawiki lijken het me ook niet op te brengen.

 

zeker ook hier op het forum (sub Te Koop) zetten?

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 7 months later...
Op 28/12/2021 om 19:50, Richard Boom-vavavoom zei:

Ik denk dat een van de coolste cadeaus die ik ooit heb gekregen deze handgemaakte, customized Vampirella en Mummy zijn. Mijn schoondochter Isa is... Geweldig

 

 

 

 

 

image.png

 

 

heb je ze inmiddels verkocht of staan ze in de kast ? :)

wel ontzettend leuk gedaan.

Link naar reactie
  • 5 months later...

Inderdaad. 

 

Kallax is een zeer handig formaat. Enkel buitensporige formaten passen er niet in. Op de koop toe kun je er ook veel combinaties mee maken. Goed in mijn geval, door de vorm van de kamer ('t is een zolder), zou ik veel ruimte verliezen moest ik bijvoorbeeld enkel met Billy's werken. 

 

Enkel m'n manga zit in een Billy. 

Link naar reactie
On 6/29/2021 at 12:59 PM, Richard Boom-vavavoom said:

image.thumb.png.4412b024a663685d955ff18e11323fc1.pngimage.thumb.png.0de1f0128ed89e96d9bb727164d4f5f5.pngimage.thumb.png.9604249071979a169ec4099e1c477ff4.png

 

On 6/29/2021 at 12:58 PM, Richard Boom-vavavoom said:

KALLAX rules!! Ik heb nu een nieuwe mancave en alles is Kallax :)

 

(do not mind the rotzooi... dit was de laatste kamer (25m2) om in te richten en met 15.000 comics ook het meeste werk :)

(daarnaast druk bezig met Sisterhood-pakketjes te maken, dus dat zijn ook nogal wat dozen her en der)

 

PANORAMA-foto (dus nogal distorted)

image.thumb.png.4582e7eaf9900c666d5eeb6ec823c313.png

image.thumb.png.e7dc8b0474c9756a58f6b33493f52d66.png

 

 

image.thumb.png.be1d4f05cef57af96e00fd25abbd0548.pngimage.thumb.png.7b163b01d3007601598f0a8f3eb275ee.png

 

 

 

 

  

13 hours ago, Roque Ja said:


Fenomenaal! Welke kasten zijn dat? Ik ga binnenkort verhuizen, vandaar de vraag. :) 

 

12 hours ago, lukoste said:

Ikea kallax. 

Toen ik ging verhuizen heb ik op Marktplaats gezocht (en gevonden) op zowel KALLAX als EXPEDIA. Magnifieke kasten!!

 

Ik heb hier

 

- 5*5

- 5*5

- 4*2

- 4*4

- 2*2

- 2*2

- 2*2

- 1*1

- 1*1

- 1*1


En dan ook nog een dichte Expedia-kast

 

En nog 2 showcase-achtige stellingen van hetzelfde. Leuk om zaken uit te stallen

Ik vind het echt ideaal. Wat ik veelal doe is de comic TPB's vooraan en de losse comics erachter. Zo gebruik je de volledige ruimte van die kasten.

 

 

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
Just now, Richard Boom-vavavoom said:

Toen ik ging verhuizen heb ik op Marktplaats gezocht (en gevonden) op zowel KALLAX als EXPEDIA. Magnifieke kasten!!

voordeel van 2e hands gaan, is dat er best veel te krijgen is voor kleinere prijsjes.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
5 uren geleden, Gilles zei:

Inderdaad. 

 

Kallax is een zeer handig formaat. Enkel buitensporige formaten passen er niet in. Op de koop toe kun je er ook veel combinaties mee maken. Goed in mijn geval, door de vorm van de kamer ('t is een zolder), zou ik veel ruimte verliezen moest ik bijvoorbeeld enkel met Billy's werken. 

 

Enkel m'n manga zit in een Billy. 

Ik heb ook talloze Kallax en de voorganger Expediet voor mijn albums.

Je kan wel degelijk buitensporige formaten kwijt.

Ik gebruik voor buitensporige afmetingen de Kallaxkasten met 4 vakken en laat tijdens de constructie 1 plankje weg. Je krijgt dan een vak met dubbele hoogte. In een vak met dubbele hoogte passen alle formaten.

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
11 uren geleden, Gilles zei:

Inderdaad. 

 

Kallax is een zeer handig formaat. Enkel buitensporige formaten passen er niet in. Op de koop toe kun je er ook veel combinaties mee maken. Goed in mijn geval, door de vorm van de kamer ('t is een zolder), zou ik veel ruimte verliezen moest ik bijvoorbeeld enkel met Billy's werken. 

 

Enkel m'n manga zit in een Billy. 

 

Dank! Ik heb al enkele Billy's, maar zit nu ook met een schuine muur en dan zijn die Kallax inderdaad interessanter om de resterende ruimte optimaal te benutten.

 

5 uren geleden, Rik zei:

Ik heb ook talloze Kallax en de voorganger Expediet voor mijn albums.

Je kan wel degelijk buitensporige formaten kwijt.

Ik gebruik voor buitensporige afmetingen de Kallaxkasten met 4 vakken en laat tijdens de constructie 1 plankje weg. Je krijgt dan een vak met dubbele hoogte. In een vak met dubbele hoogte passen alle formaten.


Dank voor de tip!

Volgens Ikea zijn de vakken 33x33cm? Dan zijn de laatste 6 delen van Arq een halve centimeter te groot. :) 

Iemand die ze ook gebruikt voor vinyl?

Link naar reactie
13 minuten geleden, Roque Ja zei:

 

Dank! Ik heb al enkele Billy's, maar zit nu ook met een schuine muur en dan zijn die Kallax inderdaad interessanter om de resterende ruimte optimaal te benutten.

 


Dank voor de tip!

Volgens Ikea zijn de vakken 33x33cm? Dan zijn de laatste 6 delen van Arq een halve centimeter te groot. :) 

 

Ik heb de laatste Arq's ook maar ik moet even kijken in welke kast die staan. Zo ziet een dubbel vak eruit.

20191106_175606.jpg

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
1 uur geleden, Roque Ja zei:


Volgens Ikea zijn de vakken 33x33cm? Dan zijn de laatste 6 delen van Arq een halve centimeter te groot. :) 

 

Klopt inderdaad dat de laatste ARQ delen niet in een gewoon Kallax vak passen. Na het verwijderen van het plankje krijg je een vak met een hoogte van 68 cm. Je kan dan 2 ARQ deeltjes op elkaar zetten als je dat wilt.🤣

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie
  • 2 months later...
15 uren geleden, knobbel zei:

Wegens kleiner te gaan wonen en al een paar jaar bijna niks meer gelezen heb ik wat nog overbleef van mijn verzameling verkocht.

Behalve Largo Winch, XIII, PP&BB, de Geuzen, de ongekleurde Baekelandts en wat goedkope krantenbijlagen. De eerste 50 Jommekes wss ook, de rest gaat in garageverkoop.

20230505_183455.jpg

Mijn god, wat een intens treurige aanblik zo'n lege boekenkast...

Link naar reactie
  • 2 months later...
14 uren geleden, Willem zei:

Ik vraag me iets af.

Als jullie geen ruimte meet hebben, wat doe je dan.....

Strips verkopen(lukt me nog steeds niet) of niks meer kopen(ook dat werkt bij mij niet) of strips inpakken en bv bij je ouders op zolder zetten want die hebben plek(in mijn geval dan).

Zeer benieuwd,

 

Volgens mij is af en toe verkopen toch echt de beste oplossing. Zoals Waldorf zegt, je hebt op een gegeven moment toch best veel strips die je ooit 1 x las en daarna nooit meer. Wat heeft het voor nut die te bewaren... 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Het probleem van de twee kanten aanvallen: verkopen en minder kopen. Je kunt ook spul cadeau doen. Weggooien lukt een stuk moeilijker, omdat ik eigenlijk niets heb dat in slechte staat is zodat het beter wordt weggegooid, en als het in slechte staat is, gaat het al veel te lang mee om nog weg te willen doen.

Link naar reactie

Ben zelf ook al tijd aan het herschikken van mijn verzameling. 
Reeksen die ik goed vind om nog eens te herlezen, behoud ik (Blueberry, Roodbaard, Schorpioen,…)  Reeksen die ik gelezen heb, maar weet dat ik ze niet ga herlezen wegens niet goed genoeg, doe ik weg. (Bruno Brazil, Ramirez,…). 
Anders heb je na verloop van tijd gewoon te veel. Ik heb liever kwaliteit dan kwantiteit in mijn verzameling. Maar dat moet ieder voor zich uitmaken. Vroeger kon ik niets missen. Daar is de laatste tijd wel verandering in gekomen gelukkig.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...