Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

In verband met het befaamde "verzakken" van wat binnenin zit bij dikke HC exemplaren? Daar kan ik in komen. Echter nog nooit last van gehad, eerlijk gezegd. Zeker bij gewone SC strips zie ik daar persoonlijk het nut niet van in. Bij het neerliggen is het ook zo dat ze allemaal wat buigen (SC), door de ruggen die op elkaar liggen, wat dan de dikkere kant is. Daar dan één van tussen halen en terug tussen stoppen is ook gewoon erg onhandig, vind ik. Neemt ook veel meer ruimte in. Tenzij je verschillende reeksen op elkaar gaat leggen natuurlijk.

 

Enfin, ieder moet natuurlijk doen waar hij of zij zich het best bij voelt. ;) Ik kan alleen maar vanuit mijn ervaring spreken. Het zou in de toekomst (ooit, als er eens een grote boekenkast komt) wel kunnen dat ik de HC exemplaren met een stofomslag neerleg, om die minder snel te beschadigen.

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
2 uren geleden, TDPB zei:

Ja. Gewoon van plank tot plank volproppen.


Ik dacht dat bovenstaande quote me al wat zenuwachtig maakte om het idee alleen al ...

... maar toen kwam onderstaande. 😅 Yikes!
 

1 uur terug, JPAR zei:

Ik leg de ruggen om en om. Dan blijft het mooi vlak. Voor sc is het inderdaad minder relevant. Mijn ssz (inmiddels gepensioneerd) gaf me die tip lang geleden.

 

STEUNACTIE 🍀 #SHARINGISCARING #DELENISLIEF

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Strips stonden te lang in tweede slaapkamer/berging...

tijd terug mooi gratis kastje van de sloop gered.

Alles naar de woonkamer gehaald, veel meer uitnodigend om af en toe een stripblad te pakken en te lezen of enkel door te bladeren...

die mappen zijn bijna allen Donald duck weekbladen

E0A085D6-EEBF-4CF3-A17F-E232C6EECB4A.jpeg

EEB6B385-EC36-47BE-8B59-074F68090ABE.jpeg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
Op 20/9/2023 om 09:35, Air zei:

Strips stonden te lang in tweede slaapkamer/berging...

tijd terug mooi gratis kastje van de sloop gered.

Alles naar de woonkamer gehaald, veel meer uitnodigend om af en toe een stripblad te pakken en te lezen of enkel door te bladeren...

die mappen zijn bijna allen Donald duck weekbladen

E0A085D6-EEBF-4CF3-A17F-E232C6EECB4A.jpeg

EEB6B385-EC36-47BE-8B59-074F68090ABE.jpeg

En het kabouter boek van Rien Poortvliet… toch wel een klassieker. 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie
23 minuten geleden, P3TJQ zei:

Wat mij opvalt is dat bij iedereen zijn strips in open kasten staan.

Op zich begrijp ik dit wel, want je wilt zien wat je hebt en het is een mooi uitzicht.

Is het niet handiger om in een gesloten kast je strips te bewaren?

Je kan ze niet beschadigen en ze zijn beschermd tegen stof en zonlicht.

 

 

Ik zelf ben geen “verzamelaar” die om eerste drukken etc geeft.

mijn strips zijn er om gelezen te worden, gebruikt als voorbeelden (platgedrukt in scanner, op de lichtbak dubbelgevouwen etc.)

tuurlijk zijn er wat albums waar ik wat zuiniger op ben maar dat zijn vaak al hardcovers...

die open kast staat trouwens in een hoek waar weinig zonlicht valt..

scheelt dan weer..👍😚

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
57 minuten geleden, De Hollander zei:

Wat een horror verhaal 😳😫🫣

 

"Het was in die toestand dat ik haar na lang zoeken terugvond: platgedrukt op de scanner, dubbelgeplooid over de lichtbak. Dagen ben ik nog aan haar zijde gebleven, terugdenkend aan een betere tijd. Maar op de zevende dag heb ik haar moeten afgeven. Haar tijd om te rusten was aangebroken. En ik... ik zou nooit meer de slaap kunnen vatten..."

 

a0132192708_65.thumb.jpg.9d58fe1005442a109c0c1473159641b1.jpg

Link naar reactie

Een kleurvolle beschrijving.

3 minuten geleden, cinco zei:

 

"Het was in die toestand dat ik haar na lang zoeken terugvond: platgedrukt op de scanner, dubbelgeplooid over de lichtbak. Dagen ben ik nog aan haar zijde gebleven, terugdenkend aan een betere tijd. Maar op de zevende dag heb ik haar moeten afgeven. Haar tijd om te rusten was aangebroken. En ik... ik zou nooit meer de slaap kunnen vatten..."

 

 

 

EB42154B-2B20-4EFD-AE05-B2FC925898DD.jpeg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

72BA5580-8F59-41B0-A28C-DB04D55EC608.thumb.jpeg.d8e402e1407791604fec238925535322.jpeg

Sommige albums dubbel. Veel tweede/derde hands spul.

weinig complete reeksen. (Meer horror 🙂)

namen van vorige eigenaren, hun kinderen die hun handen en stiftjes erop los laten. Nee mijn verzameling verdient geen schoonheidsprijs.

zal binnenkort eens in het ouderlijk huis de verzameling posten.

daar staat wat beter werk. Meer hardcovers en integralen etc.

deze komt al mijn kant op.

575DE087-9311-4616-B0D6-61FF94A76503.thumb.jpeg.029533c29fefbc97a67593dd97e451fc.jpeg

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie

Namen van vorige eigenaars vindt ik niet altijd een probleem. Bijvoorbeeld als het album gesigneerd is en/of een dedicase heeft.

Als ik zo'n album koop vraag ook altijd hoe ze eraan zijn gekomen. Soms krijg je de leukste verhalen. Een stripboek uit Afrika van een ambassade medewerker of de kinderen van de tekenaar waren oppas, en hebben deze kinderen weer strips gegeven. De verhalen erachter zijn vaak nog mooier dan de (hand)tekening.

Link naar reactie
22 uren geleden, WILCO zei:

Screenshot_20230921_201851_Gallery.jpg

Screenshot_20230921_201719_Gallery.jpg

Screenshot_20230921_201743_Gallery.jpg

Screenshot_20230921_201554_Gallery.jpg

Dat soort albums heb ik ook. Ik vind het ergens nog passen bij Jommeke bv dat er in gekribbeld is of dergelijke. Daar stoort het me niet aan. Het stoort me dan wel als ik bv. een naam zie staan in een reeks van De Schorpioen of Thorgal of... . Geen idee waarom. Best nog leuk ook om die tekeningen te zien en de schrijfsels.

Link naar reactie
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...