Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

Even wat opgeschreven, vast niet alles. Maar geeft wel een indruk.

lucky luke

suske &Wiske 

Douwe Dabbert

Asterix

Robbedoes & Kwabbernoot

marsupilami

kuifje

guust flater

guus slim

jonathan

Buck Danny

Dan Cooper

Tangy & Laverdure

Biggles

roodbaard

le Franc

thunderbirds

Corto 

Moeubius

Johan & Pierewiet

Baard & Kale

bleuberry 

vaillant

michel vaillant

reeks jeugdzonden

Urbanus.

joe Barr. 

Paling & Co

 

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
  • 1 month later...

Nog meer nutteloze mededelingen.

ik ga mijn verzameling niet langer alfabetisch organiseren, maar op thema, auteur, of uitgever. 
Dit lijkt (voor mijzelf) een betere optie.

dit zal mijn leesplezier en snelheid bevorderen, en hier op de reep hopelijk wat rust brengen.

Een schat aan ongelezen informatie nog hier en op dit forum

 

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
17 uren geleden, Air zei:

Nog meer nutteloze mededelingen.

ik ga mijn verzameling niet langer alfabetisch organiseren, maar op thema, auteur, of uitgever. 
Dit lijkt (voor mijzelf) een betere optie.

dit zal mijn leesplezier en snelheid bevorderen, en hier op de reep hopelijk wat rust brengen.

Een schat aan ongelezen informatie nog hier en op dit forum

 

Doe ik ook, thema’s, bepaalde makers, uitgeverijen.
Voor een derde zal de indeling niet altijd even logisch zijn, maar voor mij wel. En ik ben toch de enige gebruiker. 😀

 

Daarbinnen vind ik het bijzonder handig om afgeronde reeksen te scheiden van onafgeronde. Aan de kant van de onafgeronde hou ik wat vrije ruimte over voor aanvullingen. Dat maakt dat je minder hoeft te schuiven. 
 

veel succes!

Link naar reactie

hier wat foto's van mijn verzameling wel een kleine maar ik heb een excuus 😄

1 ik kan nog geen Frans en ik vertik het om Engels te lezen 

2 met 4 euro per week kom ik niet heel ver

3 in mijn omgeving niet heel veel zaken dus minstens een uur naar Leuven en Antwerpen

IMG_20231224_141000.thumb.jpg.5a7bd7f344d3f50b95564eb70ba55524.jpgIMG_20231224_140952.thumb.jpg.6bf78ca657ce81abe8a4847d7d216bdb.jpgIMG_20231224_140929.thumb.jpg.9b568bfec360c08885b689b8a9a58270.jpgIMG_20231224_140859.thumb.jpg.850e9f461633d1655be0d0ac7084b5d4.jpg

                                               rood want ik wil niet dood

                                               wit want ik geef geen sikkepit 

                                              blauw omdat ik van jou  houw

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
2 uren geleden, cinco zei:

 

Wat schrijf je in dat stripdagboek?

 

afbeelding.png.8edb5d981d17a883ad9c137a6bf7b316.png

Tot nu, ideetjes voor één tekening per dag. Ik moet er nog vier maken dus eigenlijk. 😂.

maar vooral ook wat ik lees, wil lezen en zou moeten lezen.

ik merk dat lijstjes maken helemaal geen verkeerd idee is. Maar dan moet je ze wel kunnen realiseren. Dus ook een beetje zoeken naar wat voor lijstjes.

Dus geen strikt regime aan mijzelf opleggen, maar wel een poging doen wat gestructureerder te werken.

Let’s get together and feel alright. 
de associale associator! 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
Op 4/1/2024 om 14:57, Jim Beta zei:

Mist Kiekeboe sinds ik daar foto's van aant nemen ben voor lastdodo. twee bananendozen tegen de zetel, verborgen, zitten vol Vlaamse Filmpjes, alle andere dozen vol strips die ik nog moet in beschermhoesje steken.

Verwacht nog 300 tal strips.

20240104_145451.jpg

 

 

Bijzonder, zo'n Ikea-kast voor strips.

Link naar reactie
28 minuten geleden, Peter Motte zei:

 

Bijzonder, zo'n Ikea-kat voor strips.

 Heb er zelfs nog de oude stoof gebruikt nu om drie dozen op te zetten, shame on me.

Ikea kast voor 2000 strips heb ik nog niet gevonden, ook de plaats niet. En de dozen zoals die van Mickey Mouse en Flintstones zijn de ideale maat, heb er niet meer en denk ook niet dat ik er meer ga kopen. Heb onderaan ook nog in elke doos bubbelplastiek gelegd zodat ik de strips rechtop erin kan zetten. Is me opgevallen in men bakken dat de voorste strip "wegglijd" langs een hoek, met de bubbelplastiek erin opgelost. Bakken kan je stapelen, kasten niet en heb pas 400 strips gekocht en nu even geen geld voor nieuwe bakken.
Volgende maand er terug 5 kopen, kost redelijk wat 85€ inclusief de verzending voor 5 bakken, zijn dan ook wel goei. Maar sommige zal ik in dozen blijven houden, zoals Mickey, Flintstones en waarschijnlijk ook al men comics. Simpelweg om geld uit te sparen.

Spreek mij dus niet van een ikea kast want ik koop liever stripverhalen en ze zitten mooi in een zakje op bubbelplastiek dus ik heb meer dan genoeg respect voor de albums. Als een album zelfs te groot is voor men zakjes steek ik het in bubbelplastiek.
Heb nu al men hardcovers in 1 lange doos gezet bij elkaar.

Link naar reactie

Ik lees vooral nog digitaal en koop enkel wat ik heel goed vond en dan liefst in hardcovers. hier mijn collectie van de laatste 15 jaren. (de oude klassiekers zitten in dozen op de zolder bij mijn ouders☺️)

 

Aangezien mijn vrouw de baas is in huis en ik qua inrichting niet veel te zeggen heb, zijn ze geordend op basis van coverkleuren en niet per se per auteurs. (gewone boeken zitten er ook tussen gemengd) maar ik vind het wel mooi zo. ik ben al blij dat ik ze in de woonkamer mag plaatsen 😅

 

IMG_0447.thumb.jpg.6d35673d7af8af5571661252cba26d8f.jpg

 

IMG_0448.thumb.jpg.c2e4fa306bdf8c9bc117c2346bb67c28.jpg

 

 

 

 

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...