Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

Ook een Percevan fan?

Ik ben ze van miserie uiteindelijk maar in het Frans gaan kopen...

 

Wulf Dorn, Harlan Coben, me like.

De rest kan ik niet lezen, maar het ziet er alleen al op het zicht om van te smullen uit!

Hallo,

 

Heu ik ben geen Percevan fan vrees ik, ik heb die strip eens gratis gekregen op een beurs en gebruik die om voor

een aantal boeken te zetten als bescherming tegen de zon p. (totaal geen fan dus)

 

Wulf Dorn is zeer goed ! Ik moet alleen de laatste nog lezen

Harlan Coben heb ik ook nog niet alles gelezen, de spin off Mickey B, volg ik ook.

Linwood  Barclay staat er ook tussen dat is een absolute must, hoewel zijn boek

van vorig jaar minder was.  Ik ben de nieuwe nu aan het lezen (net gearriveerd)

Op gebied van horror is, Stephen King de moeite.

Nicci French, Simone Van Der Vlugt en Saskia Noort volg ik ook. (en vele andere)

Wat betreft de plaats zijn een aantal boeken al naar zolder verbannen, de relatief goede

in een afgesloten kast, ik heb daar ook nog veel jeugdboeken staan.

 

Ik heb ook curver bakken gekocht miss moet ik hetzelfde doen met strips die wat

minder zijn en misschien is die dag niet zo ver meer af.

 

Ik zet boeken al soms in dubbele rijen in mijn rekken ...

Link naar reactie

Hoe diep ze zijn, weet ik niet. Maar ik heb de kast een stukje van de muur afstaan, zodat er langs die kant spillage is en dan is er langs voor ook spillage.

 

Dan krijg je toch een hoop stof op die stukken die uitsteken? Of neem je ze er elke week uit om af te stoffen  :e002: ?

Tomorrow  Saturday Sunday Today is my favorite day

Link naar reactie

Het is verschrikkelijk. Op m'n piano liggen nog'ns een 100-tal boeken en strips en tijdelijk ook een aantal op de grond. Ik weet niet wat me bezield heeft, maar het is plots erg geworden. Daarom even knippen. Ik heb al een half jaar aankoopstop achter de rug, maar die is om. Ze vergaren, jammer genoeg, erg veel stof en ik ben zeer allergisch.

 

ja kan ook zoals ik doen: blijven kopen en tegelijkertijd de dingen verkopen waar je bent uitgegroeid.

Link naar reactie

Dan kun je:

1 een paar kasten erbij kopen;

2 een deel van je verzameling verpatsen (wel eerst stofvrij maken);

3 de koopstop verlengen.

 

Als variant op optie 2 is er dan nog optie 4: je verzamelgebied verkleinen (eventueel in combinatie met optie 2 voor waar je mee op houdt). Dat is de optie waar ik voor heb gekozen. Ook door de financiën gedwongen.

Link naar reactie

Dan kun je:

1 een paar kasten erbij kopen;

2 een deel van je verzameling verpatsen (wel eerst stofvrij maken);

3 de koopstop verlengen.

 

 

Als variant op optie 2 is er dan nog optie 4: je verzamelgebied verkleinen (eventueel in combinatie met optie 2 voor waar je mee op houdt). Dat is de optie waar ik voor heb gekozen. Ook door de financiën gedwongen.

 

of optie 5: stoppen en een andere hobby kiezen. Wandelen, kaarten, ...

optie 6: alles lenen in de bibliotheek

 

(De aap vreest dat dit over enkele maanden een noodgedwongen oplossing is. Een huis + verbouwing aflossen, een baby op komst en mijn portefeuille het doelwit van de aangekondigde besparingen dus dat zal helaas ten koste gaan van mijn consumptie. Ik koop nu nog maar elke drie maanden strips waar ik dat een jaar geleden nog elke maand deed dus weldra zal die 3 maanden om de 6 maanden worden en nog later eens een keertje uitzonderlijk als er nog een stukje salaris overblijft)

Link naar reactie

of optie 5: stoppen en een andere hobby kiezen. Wandelen, kaarten, ...

optie 6: alles lenen in de bibliotheek

 

(De aap vreest dat dit over enkele maanden een noodgedwongen oplossing is. Een huis + verbouwing aflossen, een baby op komst en mijn portefeuille het doelwit van de aangekondigde besparingen dus dat zal helaas ten koste gaan van mijn consumptie. Ik koop nu nog maar elke drie maanden strips waar ik dat een jaar geleden nog elke maand deed dus weldra zal die 3 maanden om de 6 maanden worden en nog later eens een keertje uitzonderlijk als er nog een stukje salaris overblijft)

 

proficiat! (maar ik wist het al he)

 

gratis tip 1: doe zoveel mogelijk zelf aan verbouwing, als je wil, lukt er veel zelf en het kost een fractie van hetgeen je laat doen

gratis tip 2: doe het voor de baby, erna doe je niets meer. (behalve met de baby bezig zijn)

Link naar reactie

proficiat! (maar ik wist het al he)

 

gratis tip 1: doe zoveel mogelijk zelf aan verbouwing, als je wil, lukt er veel zelf en het kost een fractie van hetgeen je laat doen

gratis tip 2: doe het voor de baby, erna doe je niets meer. (behalve met de baby bezig zijn)

 

dat zijn goede tips die al in praktijk omgezet worden :) Ik heb geen andere keuze dan zoveel mogelijk zelf doen. Ik heb dat huis enkele jaren geleden gekocht en volgens mijn budget daar centrale verwarming geïnstalleerd, een badkamer geïnstalleerd (de betegeling laten doen want de ondergrond was een ramp), geïsoleerd, een nieuwe vloer gelegd (hout). Maar nu was het tijd om ook eens wat te laten doen. Het hele huis laten bezetten (afkappen wel zelf gedaan), een betonvloer laten gieten (de bestaande situatie is een ramp), een achtermuur uitbreken en schuifdeur zetten (laat ik liever doen want ik heb geen vrienden die me kunnen helpen), nieuwe ramen, ...

 

En zelf doen kost ook geld hoor, je kan niet alles in promotie bij de brico vinden of vertrouwen :) Gelukkig heb ik nu een voordeeltje voor de verf. Professionele verf aan de prijs van de levis verf (heeft een andere naam in Nederland) is toch mooi meegenomen.

 

En dat van dat zoveel mogelijk doen als de baby er is, dat is ook waar maar helaas niet mogelijk. Er is nog te veel te doen ;)

Link naar reactie

gratis tip 3 : laat zoveel mogelijk over aan het vrouwtje

 

Tja, die is helaas niet zo handig in die dingen. Een supervrouw op verschillende vlakken, maar helaas ligt daar haar talent niet. Maar ze helpt af en toe. Ze kijkt of de verf wel aan de muur blijft hangen als ik schilder bvb :D

Link naar reactie

Is toch oud nieuws aap?

 

is inderdaad oud nieuws (nu ja, een tweetal maanden oud zeker?), maar in de context van de eerste opmerking moest het wel vermeld worden en dan zijn er een paar mensen die het nog niet wisten.

 

 

@retep op FB gebeurt zo veel meer ;)

 

ach, begrijpelijk dat er voldoende mensen zijn die al die brij die ik op fb neerkwak aan zich voorbij willen laten gaan. Moest ik kunnen, ik zou mezelf ook defrienden ;)

Link naar reactie

dat zijn goede tips die al in praktijk omgezet worden :) Ik heb geen andere keuze dan zoveel mogelijk zelf doen. Ik heb dat huis enkele jaren geleden gekocht en volgens mijn budget daar centrale verwarming geïnstalleerd, een badkamer geïnstalleerd (de betegeling laten doen want de ondergrond was een ramp), geïsoleerd, een nieuwe vloer gelegd (hout). Maar nu was het tijd om ook eens wat te laten doen. Het hele huis laten bezetten (afkappen wel zelf gedaan), een betonvloer laten gieten (de bestaande situatie is een ramp), een achtermuur uitbreken en schuifdeur zetten (laat ik liever doen want ik heb geen vrienden die me kunnen helpen), nieuwe ramen, ...

 

En zelf doen kost ook geld hoor, je kan niet alles in promotie bij de brico vinden of vertrouwen  :) Gelukkig heb ik nu een voordeeltje voor de verf. Professionele verf aan de prijs van de levis verf (heeft een andere naam in Nederland) is toch mooi meegenomen.

 

En dat van dat zoveel mogelijk doen als de baby er is, dat is ook waar maar helaas niet mogelijk. Er is nog te veel te doen ;)

 

het scheelt natuurlijk van waar je moet beginnen, dat geef ik graag toe (heb ook al gevloerd op dals en op ongelijke ondergronden en da's niet leuk)

ik had het geluk te moeten beginnen van een nieuwe ruwbouw, al de rest, van betegeling tot keukten tot leidingen heb ik zelf gedaan met mijn vrouw. 9 maanden van ons leven, elk weekend, elke vakentie, elke avond, maar die tienduizenden euro's die dat bespaard hebben die tellen dubbel, want die moet ik geen 20 jaar afbetalen :)

 

En dan te zeggen dat ik daarvoor niet zo handig was, maar ik heb het me laten aanpraten, ben op weg gezet è voila.

Link naar reactie

is inderdaad oud nieuws (nu ja, een tweetal maanden oud zeker?), maar in de context van de eerste opmerking moest het wel vermeld worden en dan zijn er een paar mensen die het nog niet wisten.

 

 

 

ach, begrijpelijk dat er voldoende mensen zijn die al die brij die ik op fb neerkwak aan zich voorbij willen laten gaan. Moest ik kunnen, ik zou mezelf ook defrienden ;)

 

 

Nee hoor, het is veel leuker om keihard in discussie te gaan :e007:

Allemaal vriende met dezelfde mening is inteelt en erg saai :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...