Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Hebben jullie ook een systeem ofzo?

 

Alfabetisch of op miniserie ofzo?

 

Ik eigenlijk niet :) .

 

Ik heb een groot blok Spawn en een blok Vampirella. Daarnaast een stapel Daredevil.

Een andere plank met miniseries op alfabet maar daar zit het Ultimate Universe ook bij.

Een stapel Hack/Slash of Aspen Comics of Tarot die een en ander weer doorbreekt in de rijen, die netjes naast elkaar staan.

 

Bovenin de strips uit Nederland terwijl helemaal onderin stapels Rode Ridder te vinden zijn etc etc

 

post-130-0-10159000-1422180855_thumb.jpgpost-130-0-99843200-1422180826_thumb.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Mijn eerste goed werk van dit jaar zit erop , collectie eens opgekuist

Alles kan er niet meer in , staat al een deel in dozen op zolder maar allez ik heb mijn best gedaan.

Vraag mij niet naar een systeem of logica in het plaatsen , dat is voor binnenkort

 

(zie foto's van kasten)

Masters of the Universe action figures.... jeugdsentiment !  :e005:

Link naar reactie

Comics zijn niet echt stevig en daar wil een zakje wel bij helpen. Ik stop meestal ook miniseries (3-5 comics) bij elkaar voor extra stevigheid en bij losse comics stop ik er nog een kartonnetje bij het zakje.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 3 months later...

Aan diegenen die de billy kastjes van ikea gebruiken. Plooien de bankjes van de 80cm niet door op den duur?

Ik denk dat ik allemaal kastjes van 40cm breed ga aanschaffen om zo een stripwand te maken, maar aan de ene kant vrees ik zo wat voor de esthetiek met allemaal van die kleine kastjes naast elkaar..

Link naar reactie

Kleine kastjes van 40 cm breed zijn vaak praktischer om lange rijen strips te plaatsen.

Ik heb al zo'n 10 jaar ook een Billy kast van 80 cm breed en merk, gelukkig, nog niet dat de planken gaan doorbuigen..

 

Solide werk van die jongens uit Zweden :e002:

Omnia mutantur nihil interit

Link naar reactie

Kleine kastjes van 40 cm breed zijn vaak praktischer om lange rijen strips te plaatsen.

Ik heb al zo'n 10 jaar ook een Billy kast van 80 cm breed en merk, gelukkig, nog niet dat de planken gaan doorbuigen..

 

Solide werk van die jongens uit Zweden :e002:

 

Hoebedoel je dat de kleinere kastjes praktischer zijn?

 

Mij lijkt het net mooier om lange rijen strips te hebben ipv om de 40 cm een dikke wandscheiding te hebben. Net zoals je in bibliotheken dergelijke ziet :)

Langere reeksen zoals oa. Bessy/Suske & Wiske worden dan gesplitst terwijl die meestal op 1 legplank van 80 zou kunnen.

Link naar reactie

Aan diegenen die de billy kastjes van ikea gebruiken. Plooien de bankjes van de 80cm niet door op den duur?

Ik denk dat ik allemaal kastjes van 40cm breed ga aanschaffen om zo een stripwand te maken, maar aan de ene kant vrees ik zo wat voor de esthetiek met allemaal van die kleine kastjes naast elkaar..

 

Ik heb een flink aantal 40 cm billy's en ik ben er erg content mee. Ik zal, als ik overdag thuis ben, eens een foto maken zodat je kunt zien of het esthetisch jouw ding is ;)

 

edit: nog een oude gevonden in mijn iphoto.

 

2ijopa9.jpg

Link naar reactie
  • 2 months later...

Een uitdijende verzameling + een iPhone met breedbeeld-functie [test] =

 

 

19798724786_6e044bf114_c.jpg

 

Aan de linkerkant wat Franstalig spul en aan de rechterkant buitenlandse Tex Willer uitgaven (met name Franstalige omdat we die zelf kunnen vertalen). Om het op te vullen tussenin wat piraten-hardcovers en wat eigen uitgaven...

 

Erik

 

.....................................................

www.texwiller.nl - www.uitgeverijhum.nl

Link naar reactie

Verhuisd! Twee boekenkasten is voorlopig net genoeg.

 

Logisch gerangschikt? Niet echt maar ik vind er normaal gezien de weg wel in.

 

Onderste rij secundaire literatuur en Vlaamse krantenstrips.

Daarboven min of meer afgeronde korte reeksen en Amerikaanse strips.

Daarboven graphic novels en one shots van groot naar klein :-)

Daarboven weekblad Kuifje en aanverwanten.

Daarboven weekblad Robbedoes en aanverwanten.

Daarboven Sammy wegens plaatsgebrek bij Robbedoes :-D

post-625-0-88806700-1437379131_thumb.jpg

Link naar reactie

Mooie kast(en) met de juiste diepte (centimeter of 30-32 schat ik). Veel "moderne" kasten zijn veel dieper waardoor de albums er veel te diep in weg vallen.

 

Mijn vorige kast was 50 cm diep. Voordeel dat je er nog iets voor kunt zetten maar echt mooi is dat toch niet, als de strips worden afgedekt door fotokaders of tweede rijen strips...

Link naar reactie

Mijn vorige kast was 50 cm diep. Voordeel dat je er nog iets voor kunt zetten maar echt mooi is dat toch niet, als de strips worden afgedekt door fotokaders of tweede rijen strips...

In principe moet je de boeken niet tegen de achterwand van de kast duwen, maar moet je ze gelijkzetten met de voorste rand van de plank.

Ongeacht de grootte van de boeken staan dan alle ruggen gelijk.

Ik heb een tijdje in een bibliotheek gewerkt, en duwde de boeken tegen de achterkant, om te verhinderen dat boeken zouden verloren gaan doordat ze achter de boekenrij worden geduwd.

Maar dan werd het moeilijk om iets terug te vinden, doordat sommige kleine uitgaven worden weggedrukt tussen de omringende boeken.

Bij strips is het probleem kleiner, omdat er veel in reeksen van gelijke grootte wordt uitgegeven, maar tegenwoordig zet ik ook al mijn boeken gelijk met de voorrand van de planken. Het ziet er wat overzichtelijker en netter uit, en je vindt iets gemakkelijker terug.

 

Het probleem met 50 cm-kasten is dat je hoe dan ook 20 cm ruimte verliest als je boeken max. 30 cm zijn.

 

O ja: ik háát uitgaven in een uitzonderlijk formaat. :(

Link naar reactie

In principe moet je de boeken niet tegen de achterwand van de kast duwen, maar moet je ze gelijkzetten met de voorste rand van de plank.

Ongeacht de grootte van de boeken staan dan alle ruggen gelijk.

Ik heb een tijdje in een bibliotheek gewerkt, en duwde de boeken tegen de achterkant, om te verhinderen dat boeken zouden verloren gaan doordat ze achter de boekenrij worden geduwd.

Maar dan werd het moeilijk om iets terug te vinden, doordat sommige kleine uitgaven worden weggedrukt tussen de omringende boeken.

Bij strips is het probleem kleiner, omdat er veel in reeksen van gelijke grootte wordt uitgegeven, maar tegenwoordig zet ik ook al mijn boeken gelijk met de voorrand van de planken. Het ziet er wat overzichtelijker en netter uit, en je vindt iets gemakkelijker terug.

 

Het probleem met 50 cm-kasten is dat je hoe dan ook 20 cm ruimte verliest als je boeken max. 30 cm zijn.

 

O ja: ik háát uitgaven in een uitzonderlijk formaat. :(

 

dat naar voren zetten doe ik ook. mocht ik trouwens ooit plek tekort komen kan ik daarachter ook nog stapelen, geen hele series, maar bv een serie die 20 delen kent: 10 vooraan en 10 er net achter.

Link naar reactie

Ik ken iemand van wie de hele bib in dubbele rijen stond. En waarvan hij bijna niets had gelezen. :) Geen wonder, als je de helft van je boeken verstopt. ;)

 

Dat is zeker niet de bedoeling. Ik heb mezelf beperkt tot 50 lopende meter plaats. ik hang al jaren rond de 35 meter bezetting daarvan.

Er komen en er gaan boeken. Maar moest er ooit plaatsgebrek komen is dubbele rijen (zeker voor manga) een optie om wat vals te spelen. :)

Link naar reactie

Mijn vorige kast was 50 cm diep. Voordeel dat je er nog iets voor kunt zetten maar echt mooi is dat toch niet, als de strips worden afgedekt door fotokaders of tweede rijen strips...

Ik heb er van 26 cm en van 45 cm (ongeveer). Die van 45 zijn toch heel handig om boeken etc in dubbele rijen te zetten. Al de muren van mijn bureau staan al vol en ik wil geen stripkasten in mijn living.

Link naar reactie
  • 1 month later...
  • 4 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...