Ga naar inhoud

Mijn Verzameling


Skinny

Recommended Posts

HONORS:

*Sailor Twain is a New York Times Bestseller*

*Sailor Twain is a Graphic Novel Reporter Best Book of Fall 2012*

*Sailor Twain is a Publishers Weekly Top Ten Graphic Novels of Fall 2012*

* Salon.com 10 Great Graphic Novels of 2012 *

*Washington Post Top 10 Graphic Novels of 2012 *

*New York Times HOLIDAY GIFT GUIDE 2012*

*TIME* Seven Best Graphic Novels

 

voor zover je de meningen van dergelijke instanties wat aantrekt..maar het is zeer zeker een ontzettend goed boek (vind ik)

 

 

 

Interessant. Meteen besteld!

Bij Sint-Joris!

Link naar reactie

Wat ik altijd raar vind is dat verzamelen van beeldjes. Dat is iets waar ik helemaal niks aan vind. Ben ik de enige?

 

vast niet. Maar ik vind ze ook wel leuk hoor. Maar lang niet alles en ik heb geen budget (bewust) voor die dure beelden. Mijn max is 40-80 euro.

Ik vind het best leuk, maar ze horen - wat mij betreft - niet in een stripkast of boekenkast.

zo ben ik wel begonnen. Om ze op de 30 cm planken te zetten vóór de comics. Dan moet je denken aan Spawn, Vampirella, Kabuki.

 

Maar nu heb ik er wat meer dus die heb ik allemaal in een mooi (voorheen drankkabinet) kassie :)

post-130-0-58689100-1457704850_thumb.jpg

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Ik niet. Om verschillende redenen.

1] zeer moeilijk te stelen, want het is veel en zwaar. Je moet alles van de schappen, in dozen en die dozen moeten dan 2 trappen af, in een bus en dan moet men weer terug naar boven.

2] ik heb ook niet echt Marvel Fantasy #15 comics. Ik hou van comics maar de meeste zijn gewoon mij persoonlijk dierbaar maar zijn niet meer waar dan 1 of 2 euro :)

 

Daarnaast ben ik meer angstig voor brand, maar ook dan weet ik dat het belangrijkste is dat ik mijn vrouw en kids naar buiten krijg. Dat heeft mijn grootste prio.
 

En ik heb wel een massieve lijst gemaakt van comics en strips die ik heb, dus dan kan ik wel opgeven wat ik ben verloren.

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

En ik heb wel een massieve lijst gemaakt van comics en strips die ik heb, dus dan kan ik wel opgeven wat ik ben verloren.

Ik vraag me altijd af hoe zoiets werkt. Gaan ze dan uit van de eerlijkheid van de gedupeerde? Want je kan die Amazing Fantasy of Detective Comics 27 toch ook gewoon aan je lijst toevoegen?

Link naar reactie

Ik vraag me altijd af hoe zoiets werkt. Gaan ze dan uit van de eerlijkheid van de gedupeerde? Want je kan die Amazing Fantasy of Detective Comics 27 toch ook gewoon aan je lijst toevoegen?

Voor kunstcollecties heb je meestal een plafond, je verzekerd tot een bepaald bedrag omdat het anders onbetaalbaar wordt. Bij een brand is ook niet alles weg, vooral boeken in een kast blijken nogal traag en lang te branden, er is altijd nog wel iets van over.

Als je daar een Detective Comics 27 tussen steekt gaan ze wel eens komen kijken. :)

Link naar reactie

Ik vraag me altijd af hoe zoiets werkt. Gaan ze dan uit van de eerlijkheid van de gedupeerde? Want je kan die Amazing Fantasy of Detective Comics 27 toch ook gewoon aan je lijst toevoegen?

Geen idee. Ik laat het je wel weten als het me (nooit, aub!!) overkomt!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

Een verzekeringsmaatschappij vraagt een lijst van de boeken uit je collectie. Let op zonder een taxatie gaat het om de waarde dat een boek op het moment (van de brand) heeft. Uw collectie behoort tot de inboedel en heeft enkel sentimentele waarde.

 

Je zal de lijst uiteraard ergens anders moeten bewaren  :e007: .

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

Een verzekeringsmaatschappij vraagt een lijst van de boeken uit je collectie. Let op zonder een taxatie gaat het om de waarde dat een boek op het moment (van de brand) heeft. Uw collectie behoort tot de inboedel en heeft enkel sentimentele waarde.

 

Je zal de lijst uiteraard ergens anders moeten bewaren  :e007: .

Verzamelingen worden gecatalogeerd als kunstcollectie en zijn niet verzekerd door een gewone brandverzekering of tot een bepaald bedrag, bv 25.000 tot 75.000 euro. LP-collecties bv ook, daar heb ik al eens zaken van gehoord van klanten die een brand hadden. Informeer bij je verzekeraar hoe het juist in elkaar zit.

Link naar reactie

Ik heb mijn verzameling als aparte clausule binnen mijn inboedel verzekering laten opnemen. (al bijna 30 jaar geleden) Dat was aanzienlijk goedkoper dan een verzamelaars verzekering. Er zijn toen 2 "experts" geweest om mijn verzameling te bekijken en als lijdraad werd de Matla catalogus en de Overstreet price guide gehanteerd. Ik ben daardoor voor een x bedrag verzekerd en dat bedrag wordt elk jaar geindexeerd.

www.windmill-comics.com

Link naar reactie

Ik heb goede ervaringen met Hiscox (via tip van medeverzamelaar, geen lijsten, wel bezoek en wat ze 'mutual trust' noemen, de adviseur schat in of de verzekerde te vertrouwen is) hoewel ze de polis die ik heb niet meer bieden. Tegenwoordig zetten ze zwaar in op 'de vermogende particulier' maar op hun website hebben ze nog steeds de wervende tekst die ik destijds ook in de brochure aantrof:

 

"Een verzamelaar verloor door diefstal een zeldzaam, waardevol boek uit 1870. Schadevergoeding was zinloos. Hiscox zocht daarom een ander exemplaar van hetzelfde boek. Hetzelfde jaar, van dezelfde druk. Een lange zoektocht. Maar we vonden een exemplaar dat zelfs in betere conditie was dan het gestolen boek. Het prijkt nu in de kast van onze cliënt."

 

Ik heb altijd - nog steeds ook - het beeld gehouden van een verzekeringsagent die op jacht is naar Doris Dobbel   :e012:    

Link naar reactie

Verzamelingen worden gecatalogeerd als kunstcollectie en zijn niet verzekerd door een gewone brandverzekering of tot een bepaald bedrag, bv 25.000 tot 75.000 euro. LP-collecties bv ook, daar heb ik al eens zaken van gehoord van klanten die een brand hadden. Informeer bij je verzekeraar hoe het juist in elkaar zit.

 

Peter, ik ben verzekerd voor inboedel, inclusief stripalbums. Heb nog nooit een dag op mijn centen moeten wachten in noodgevallen. Er zit in principe geen limiet op (alleen moet je zelf beslissen waar je de lijn trekt), ik betaal ondertussen ook al 30 jaar voor dit 'extraatje'. Geen 'Matla-keuring' (die is trouwens heel erg subjectief), ik heb trouwens niks van 'grote waarde'. Een indexering is bovendien onvoldoende. Als de boel in de fik gaat (hopelijk nooit), dan wil ik een aantal dingen terug kopen. Dat is niet zo eenvoudig als 'Beursganger' laat uitschijnen.

 

Een kennis verloor ooit een herdruk van Nero (Volk-uitgaven), op het moment dat die pas verschenen waren, we hebben er met ons tweetjes (ik frequenteerde toen nog heel veel SSZen) 10 jaar over gedaan om het verloren exemplaar (niet eens duur) terug te vinden.

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie

vast niet. Maar ik vind ze ook wel leuk hoor. Maar lang niet alles en ik heb geen budget (bewust) voor die dure beelden. Mijn max is 40-80 euro.

zo ben ik wel begonnen. Om ze op de 30 cm planken te zetten vóór de comics. Dan moet je denken aan Spawn, Vampirella, Kabuki.

 

Maar nu heb ik er wat meer dus die heb ik allemaal in een mooi (voorheen drankkabinet) kassie :)

attachicon.gif12_2014showcase.jpg

Zojuist eens gekeken naar beeldjes van een comic die ik aan het lezen ben.

Deze vond ik wel leuk:

 

71aqo9fGB9L._SY355_.jpg

 

Maar seg 133 Euro :e010:

Link naar reactie

ppfff ja, de prijzen zijn pittig :(

 

Die beeldjes die ik heb zijn PVC en van Diamond's FEMME FATALES lijn, met daarin Darkchylde, Kabuki, Tarot & Raven.
Die zijn betaalbaar voor 40-60 euro en prachtig!!

 

Hier mis ik wel nog de Lady Death van maar ja, helaas :(

 

Als ze nu eens Vampirella deden, dan zou ik hemels gelukkig zijn!

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie

kwijl

 

ja, dat is wel een droom.

Die van Dynamite Entertainment is ook geweldig prachtig, maar ik heb daar gewoon het budget niet voor.
En aangezien ik dat nooit heb gehad zou ik het zelfs in de nabije toekomst niet doen als ik het budget WEL zou hebben.

 

Maar een Bishoujo PVC Statue zou van mij ook wel mogen!

 

https://www.archonia.com/mangashop/en/news/2016/2/24/

The Sisterhood: [CCO] comic book series (creator, writer) ComicsForSinners [EIC] comic news website Boom Art Department: [CEO] Art Agency, Editor

 

 

Link naar reactie
  • 4 months later...

Hey Pudifar,

 

Van alle boeken in mijn kast, lees ik die Donald Duck/Mickey boeken nog het meest eigenlijk.

wat je op de foto ziet staan is ook alles wat er tot op heden is uitgebracht in die reeksen.

Eind van het jaar verschijnen de nieuwe boxen van Don Rosa/Mickey Mouse, en het 11e deel van de Carl Barks Reeks.

Voor mij echt een favoriet in mijn verzameling.

Aangaande het lezen van mijn boeken in het algemeen: ja, ik lees wel alles wat ik heb.

Daar zitten dingen bij waar ik later weer in verder ga (de Donald Duck pocketreeks, de Lekturama's) maar alles komt aan bod.

 

Ik heb ook nog een paar van die Fantagraphics boeken gehad toen ze met de reeks starten. 

Magnifieke inkleuring en op dik papier. Maar de kaften zijn zeer kwetsbaar. 

Ik ben gestopt met de reeks te volgen en heb mijn boeken doorverkocht. 

Het heruitgavetempo ligt mij te laag. Tegen dat de reeks volledig is, ben ik met pensioen. Zoveel geduld heb ik niet  :e007:  :e007:  :e007:

Maar ik begrijp dat wel hoor, als de albums te snel verschijnen, verzadigen ze te snel te markt. 

 

Heb je nog niet de aankoop overwogen van de heruitgave van EC Comics door Fantagraphics?

Da's ook de moeite hoor. Ik ben een grote fan van de combinatie zwarte humor en de tekeningen van iemand als Jack Davis (RIP). 

Link naar reactie

ppfff ja, de prijzen zijn pittig :(

 

Die beeldjes die ik heb zijn PVC en van Diamond's FEMME FATALES lijn, met daarin Darkchylde, Kabuki, Tarot & Raven.

Die zijn betaalbaar voor 40-60 euro en prachtig!!

 

Hier mis ik wel nog de Lady Death van maar ja, helaas :(

 

Als ze nu eens Vampirella deden, dan zou ik hemels gelukkig zijn!

Op Catawiki:

 

http://veiling.catawiki.nl/kavels/7075129-vampirella-limited-premium-format-polystone-statue-by-sideshow-2011

 

 

202250c2-528e-11e6-8279-5487ab5c0ea3.jpg

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...