Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble

Donnie Darko

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer

Recommended Posts

Gisterenavond naar Dog Soldiers gekeken. Een zeer lowbudget (weerwolf) horror film. Maar ondanks het zeer lowbudget gehalte wel erg geslaagd vond ik zelf.

Van dezelfde regisseur zeker ook THE DESCENT bekijken.

DOOMSDAY, ook van hem, vond ik dan persoonlijk wat minder.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Imajica   

Van dezelfde regisseur zeker ook THE DESCENT bekijken.

DOOMSDAY, ook van hem, vond ik dan persoonlijk wat minder.

Beide films gezien, Doomsday is wat minder inderdaad. Ik zag op IMDB dat er een Dog Soldiers 2 aankomt. Niet van deze regisseur trouwens.

Centurion vond ik wel erg goed van Neil Marshall.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Doomsday vond ik nog te doen. Alhoewel ik dan een Children of man een lichte voorkeur geef als het gaat om post-apocalyptische situaties.

Zonet Cell 211/Celda 211 bekeken. Spaanse makelij. Gevangenisdrama.

Cipier verliest alles en wordt staatsvijand. Geen Ami-hollywoodtoestanden met uitgesproken goede en slechte karakters, maar mensen van vlees en bloed.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cell_211

Gisteren Killer Joe.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal   
Gast Bilal

End of watch. Realistische politiefilm met een uitmuntende Jake Gylenhaal. Regisseur van Street Kings en Harsh Times. Het is dus een harde politiefilm in de ghetto's van Los Angeles, met als verschil dat het hier vooral om de relatie tussen de twee agenten gaat. Nice movie!

Deel dit bericht

Link naar bericht
Diogenes   

Beide films gezien, Doomsday is wat minder inderdaad. Ik zag op IMDB dat er een Dog Soldiers 2 aankomt. Niet van deze regisseur trouwens.

Centurion vond ik wel erg goed van Neil Marshall.

Voor de tv-serie liefhebbers: hij heeft ook aflevering 9 van seizoen 2 van Game of Thrones geregisseerd

Deel dit bericht

Link naar bericht

End of watch. Realistische politiefilm met een uitmuntende Jake Gylenhaal. Regisseur van Street Kings en Harsh Times. Het is dus een harde politiefilm in de ghetto's van Los Angeles, met als verschil dat het hier vooral om de relatie tussen de twee agenten gaat. Nice movie!

Deze wil ik ook erg graag zien...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap   
Gast Natte aap

oh boy oh boy oh boy, Ran, in bluray, voor 9,90€ bij Saturn. Niet nodig er bij te vermelden dat ik dolgelukkig ben.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal   
Gast Bilal

oh boy oh boy oh boy, Ran, in bluray, voor 9,90€ bij Saturn. Niet nodig er bij te vermelden dat ik dolgelukkig ben.

Ran! jaja, als Akira Kurosawa liefhebber mag die niet ontbreken! Al vind ik zijn zwartwit films mooier. Ran is wel klassiek hoor, Shakespeare in een samoerai jasje :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Koen   

Ran was mijn eerste Kurosawa die ik zag. Prachtige film en ik had de smaak te pakken. Zoals Bilal hou ik nog meer van zijn ouder werk. Ondertussen (20 jaar later) heb ik een ferme collectie Aziatische films op dvd.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap   
Gast Natte aap

Ik heb indertijd nog getwijfeld om de hele kurosawa collectie te kopen op DVD. Maar ik denk dat ik zo stelselmatig mooie versies met extra's op bluray ga kopen.

rashomon, 7 samurai, the hidden fortress, (my) dreams, kagemusha, dodesukaden, ikiru, ... en nog meer dat ik me niet meer herinner.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb indertijd nog getwijfeld om de hele kurosawa collectie te kopen op DVD. Maar ik denk dat ik zo stelselmatig mooie versies met extra's op bluray ga kopen.

rashomon, 7 samurai, the hidden fortress, (my) dreams, kagemusha, dodesukaden, ikiru, ... en nog meer dat ik me niet meer herinner.

Dersu Uzala niet vergeten!

Ik heb me een aantal jaren geleden 3 boxsets gekocht met telkens 4 films. Kagemusha en Ran zaten daar niet in, maar die heb ik dan appart gekocht.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Koen   

Ik heb me een aantal jaren geleden 3 boxsets gekocht met telkens 4 films. Kagemusha en Ran zaten daar niet in, maar die heb ik dan appart gekocht.

Idem. ninja.png

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap   
Gast Natte aap

Dersu Uzala niet vergeten!

In bluray of DVD? Want als het bluray is wil ik die boxen wel eens aanschaffen.

Dersu Uzala is een van de weinige Kurosawa films die ik nog niet gezien heb. Damn, waar zijn mijn dop-days gebleven. Hele dagen lang de beste films bekijken terwijl mijn moeder de was deed. Werken sucks :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal   
Gast Bilal

High and Low is denk ik een minder bekende film van Kurosawa. Go and see it! Jongens, het is zo goed! Toen ik Kurosawa net leerde kennen (zijn films bedoel ik dan, ;) ) was ik alleen in de samoerai films geïnteresseerd. nadat ik Ikiru zag besefte ik wat voor genie Kurosawa eigenlijk was. 'Moderne' films van Kurosawa zijn ook van de hoogste orde. High and Low is in twee verschillende stukken te verdelen eigenlijk. De eerste helft over de ontvoering van een kind en tweede helft over de klopjacht op de vermoedelijke dader. Toshiro Mifune speelt ijzersterk als altijd, maar anders dat wat we van hem gewend zijn; ingetogen, subtiel, kil.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap   
Gast Natte aap

ik heb gisteren ook twee impulsaankopen gedaan. The fall van tarsem singh op bluray. Die gast maakt mooie films. Inhoudelijk bekoren ze me niet al te erg, maar vormelijk zijn ze schitterend. Ik vond The cell en Immortals niet echt geweldig qua verhaal, maar heel mooi gefilmd.

En eigenlijk ook dezelfde reden voor Tarrantino. Ik heb death proof bluray gekocht. Inglorious basterds was dan wel weer wat op niveau. Maar Tarrantino heeft toch een uiterst zwakke periode gehad. From dusk till dawn was dan niet zijn film, maar dat was toch (op de pussypussypussy scène na) een afgrijselijk slechte film. Rodriguez zou opgehangen moeten worden voor zo'n film. Jackie Brown vond ik nog wel ok, maar kill bill 1 was een draak van een film. Vreselijk slecht. De tweede film in heel mijn leven waar ik vroeger wou vertrekken uit de zaal. From dusk was de eerste :D

Kill Bill 2 heb ik dan ook jarenlang uitgesteld, maar die viel nog wel mee. Misschien was mijn verwachting zo laag dat het niet zo slecht als mijn verwachting kon zijn :D Daarom dat ik Death proof ook eigenlijk niet wou zien. Maar de lage prijs, inglorious basterds, de trailer van django en de commentaar dat het nog redelijk mee valt heeft me toch overstag doen gaan.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Xenophon   

Ran! jaja, als Akira Kurosawa liefhebber mag die niet ontbreken! Al vind ik zijn zwartwit films mooier. Ran is wel klassiek hoor, Shakespeare in een samoerai jasje :)

Vind je zijn zwart-wit films beter of echt mooier? Ikzelf vind Ran namelijk de mooiste film van Kurosawa.

Nu ik erover nadenk vind ik Ran eigenlijk ook gewoon de bese film van Kurosawa :P .

Deel dit bericht

Link naar bericht
Imajica   

Zo slecht is From dusk till dawn niet hoor vind ik. En Kill Bill ben ik steeds meer gaan waarderen over de jaren.

Enfin, vandaag Resident Evil: Retribution en Underworld: Awakening gezien, geen hoogvliegers maar amusant.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal   
Gast Bilal

Vind je zijn zwart-wit films beter of echt mooier? Ikzelf vind Ran namelijk de mooiste film van Kurosawa.

Nu ik erover nadenk vind ik Ran eigenlijk ook gewoon de bese film van Kurosawa :P .

Het is niet zozeer op techniek gebaseerd etc. Het is meer het gevoel dat ik bij zwart-wit films van Kurosawa heb. Ik vind ze dus mooier denk ik, en niet zozeer beter. Het is meer het totaalpakket; zwart-wit, de (trage) tempo, authenticiteit, de natuurelementen die aan bod komen (wind, kou, de bomen).

Wat niet wil zeggen dat ik Ran niet heel mooi vind! Vooral die drie legers met die felle kleuren (rood, geel en blauw). Prachtig. Het voelt helemaal niet goed te moeten kiezen uit verschillende films van Kurosawa! Veel van zijn films zijn prachtig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap   
Gast Natte aap

Zo slecht is From dusk till dawn niet hoor vind ik. En Kill Bill ben ik steeds meer gaan waarderen over de jaren.

Enfin, vandaag Resident Evil: Retribution en Underworld: Awakening gezien, geen hoogvliegers maar amusant.

nu ja, het is ook maar een mening hé, daarvan verschillen daarvan verschillen met een van je zelf is uiteraard toegestaan :)

En die vampieren zullen de film ook geen goed gedaan hebben. Van mij mogen ze iedereen die een film met vampieren of zombies uitbrengt ophangen. Alle horror eigenlijk. (Een uurke aan hun voeten bvb zou al genoeg zijn hoor.) :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal   
Gast Bilal

Ben ook geen liefhebber van horror, vampieren en zombies etc. Al wil ik de Walking Dead-serie een kans geven omdat de comics zo enorm goed zijn. Mijn broertje probeert mij voor Vampire Diaries te winnen, maar dat zie ik ook niet zitten..

From dusk till dawn vond ik best goed, tot het moment dat er in die cafe opeens allerlei ................ tevoorschijn komen. Ik heb geen problemen met pulpy, freaky shit, maar in dit geval heeft het mij totaal niet kunnen bekoren.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen