Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Donnie Darko

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer

Recommended Posts

Eerlijk is eerlijk, van de tweede en de derde heb ik alleen de actiescènes gezien. Visueel verbluffend maar weinig beklijvend.

"Norwegian Wood".

De boeken van Murakami vind ik steevast geweldig maar de verfilming van dit boek doet het niet voor mij. Alles is vakkundig gemaakt maar het gaat me te traag en de manier van acteren vind ik eerder "geconstipeerd" dan "ingetogen".
In het boek zou het allemaal perfect werken maar op pellicule, fuck, wat een snorefest!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gisteren IT gaan bekijken en dat is verdorie goed meegevallen, een eerder typische King horror die wel leuk was maar het is vooral een eighties fest tot en met, daar heb ik nog het meeste plezier aan gehad. :)

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 uren geleden, Chimi zei:

It gezien. Wat een snorefest. Morgen uitgebreider verslag.

Heb gelijkaardige reacties van kenissen gehoord.  

Spijtig : 2 slecht ontvangen King-verfilmingen in enkele weken. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

The Mist (serie) ondermaats, The Dark Tower die niet kon overtuigen, ... Nuja, de minder goede King-verfilmingen zijn altijd al in de meerderheid geweest.  Ik heb nog steeds veel vertrouwen in de nieuwe IT. :) We'll see.

Deel dit bericht

Link naar bericht

"Drunk Stoned Brilliant Dead: The Story of the National Lampoon"

Een best wel interessante documentaire over het legendarische satirische blad en haar makers.

Tevens min of meer juiste omschrijving van mijn betere weekends. *ahum*

Deel dit bericht

Link naar bericht

Zonet (eindelijk) LOGAN gezien.  Geen twijfel over het feit dat dit eindelijk dé film is die het personage al geruime tijd verdiende, in tegenstelling tot die eerdere stand-alone pogingen.  Maar het gebrek aan verrassing en het rechtlijnige verhaal, dat overviel me toch wat.  Dat afgekapte einde deed mijn wenkbrauwen fronsen.  Ik geef hem nog een herkansing. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

IT (2017)

Wel, ik heb enorm genoten van de film. Spannend, goed tempo erin, alles juist gedaan en de dialogen voelden eens echt aan zoals een vintage Stephen King-verfilming. Goeie cast ook, normaal gruwel ik van kindacteurs maar deze waren okay en hadden tenminste acteerlessen gevolgd. Ik vond het wel vreemd dat Beverly een pak ouder leek dan de rest.

Volgend jaar deel 2!

Deel dit bericht

Link naar bericht
11 uren geleden, IvoVWS zei:

IT (2017)

Wel, ik heb enorm genoten van de film. Spannend, goed tempo erin, alles juist gedaan en de dialogen voelden eens echt aan zoals een vintage Stephen King-verfilming. Goeie cast ook, normaal gruwel ik van kindacteurs maar deze waren okay en hadden tenminste acteerlessen gevolgd. Ik vond het wel vreemd dat Beverly een pak ouder leek dan de rest.

Volgend jaar deel 2!

Je zal nog een jaartje langer moeten wachten, het is 2019 dat deel 2 uitkomt.

Voor mij is IT de derde slechtste film van het jaar (na Transformers 5 en The Bad Batch).

Geforceerd is het woord dat in mij opkomt, saai, repetitief (vooral in zijn jump scares, die heel erg voorspelbaar waren) personages die karikaturen zijn. De film zag er wel goed uit.

Dit jaar zal het jaar worden waar ik compleet het tegenovergestelde denk van het grote publiek.

Ik vond IT kut en sta daar redelijk alleen in. Ik vond mother! geniaal en sta ook daar redelijk alleen blijkbaar...

Deel dit bericht

Link naar bericht
58 minuten geleden, Gojira zei:

Ik vond IT kut en sta daar redelijk alleen in. Ik vond mother! geniaal en sta ook daar redelijk alleen blijkbaar...

Wat die 2 films betreft ben ik het eigenlijk wel met jou eens. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 hours ago, Gojira said:

Je zal nog een jaartje langer moeten wachten, het is 2019 dat deel 2 uitkomt.

Voor mij is IT de derde slechtste film van het jaar (na Transformers 5 en The Bad Batch).

Geforceerd is het woord dat in mij opkomt, saai, repetitief (vooral in zijn jump scares, die heel erg voorspelbaar waren) personages die karikaturen zijn. De film zag er wel goed uit.

Dit jaar zal het jaar worden waar ik compleet het tegenovergestelde denk van het grote publiek.

Niets mis mee, zou ik zo denken. Ik snap nog altijd niet waarom iedereen "Shawshank Redemption" zo fantastisch vond en "The Assassin" mocht dan wel een paar magnifique shots bevatten, ik vond dat nu echt een snorefest.

Deel dit bericht

Link naar bericht

"Predators"

Amateuristische film met een groot budget. Niet slecht genoeg om grappig te zijn en te slecht om genietbaar te zijn.

"Nymphomaniac Pt I"

Of toch alleszins een klein stukje. Normaal heb ik het niet zo voor de films van Lars Von Trier en de eerste keer dat ik het zag, was ik zoals iedereen geconcentreerd op de ranzige passages. Nu viel me pas op dat hoe interessant de scenes met Charlotte "Miss Xanax" Gainsbourg en vooral Stellan Skarsgard als seksueel geconstipeerde man die de vrouwelijke seksualiteit niet snapt,  wel niet waren. Best wel een goeie film.

Tot Shia LeBeouf in beeld komt en de hele film verpest. LeBeouf is een megalomane oetlul die niet wil toegeven dat hij gewoon een middelmatige acteur is die met de Transformers-films onwaarschijnlijk veel geluk heeft gehad.
Trouwens, hoe zou het nog zijn met zijn "HE WILL NOT DIVIDE US"-project? :e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Blade Runner 2049 is een fenomenale film. Geweldige hard scifi, prachtig geschoten en gewoon de perfecte sequel. Villeneuve breidt immers verder uit op de thematiek en ideeën van het origineel, en valt niet in de vele valkuilen die vervolgen op klassiekers vaak tegenkomen.

Laat je trouwens niet afschrikken door de speelduur. De film duurt dan wel bijna 3 uur, ik heb films van 100 minuten gezien die langer leken te duren, ondanks dat dit toch best een trage film is (net zoals het origineel dus). Hij mocht voor mij zelfs veel langer duren, want het is heerlijk om te verdwalen in dit universum.

1 van de beste films van het jaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen