Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Donnie Darko

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer

Recommended Posts

"Star Wars: The Last Jedi"

Om heel eerlijk te zijn ben ik geen superfan van Star Wars. De goeie films kan ik smaken maar ik zou ze nooit spontaan voor mezelf opzetten of helemaal opgaan in het verhaal zoals sommige fans. Ze zijn leuk voor wat ze zijn, genietbare actiefilms in een scifi-omgeving. Meer niet.

Dit gezegd zijnde, de nieuwe was OK. Af en toe zondigde het keihard aan de Hollywood-clichés ("we zitten midden in een gevecht maar er is altijd tijd voor een melodramatisch moment"), er is "fanservice" en echt origineel is het natuurlijk niet meer. Dat neemt niet weg dat ik me wel geamuseerd heb.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ah ja de welbekende Melodramatisch momenten....ook wel Oscarmomenten genoemd....verschrikkelijk...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Men houdt tegenwoordig niet meer van melodrama. Het publiek is te cynisch geworden.

EDIT: dit is geen oordeel over of verwijt naar mensen die daar niet van houden. Zelf moet ik er ook niet altijd van weten. Maar tegenwoordige lijkt het totaal uit den boze, en dat is spijtig, want dat is toch ook een specifieke stijl van filmmaken.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Gisteren alvast mijn verjaardag gevierd met vrienden en films!

"Black Dynamite"

De live-action voorloper in lang formaat van de animatieserie! Komt traag op gang maar eenmaal op tempo laat de film niet meer los. 

"Poultrygeist: Night of the Chicken Dead"

Degoutant, wansmakelijk maar gelachen! Dit was een een gorefest dat iedereen een flinke stamp tegen de schenen verkocht: corporate America, linkse protestanten, moslims, rednecks, Native Americans... Geweldige film. :e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Niet weggeweest met Oud&Nieuw, nog te ziek, maar wel films!

"The Texas Chainsaw Massacre"

De originele natuurlijk! Klassieker voor een reden. Low budget maar met veel liefde en kunde gemaakt.

"Night of the Demons"

Een B-film met demonen en sletten. Dolle pret!

Deel dit bericht

Link naar bericht
4 uren geleden, IvoVWS zei:

Niet weggeweest met Oud&Nieuw, nog te ziek, maar wel films!

"The Texas Chainsaw Massacre"

De originele natuurlijk! Klassieker voor een reden. Low budget maar met veel liefde en kunde gemaakt.

"Night of the Demons"

Een B-film met demonen en sletten. Dolle pret!

And a happy Stigmata Martyr to you too!

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 hours ago, Gojira said:

And a happy Stigmata Martyr to you too!

En een gelukkige nieuwe cyclus rond een stervende ster voor u! :e005: 

Deel dit bericht

Link naar bericht

200 euro gewonnen met de lotto (geen grap :e002:). Ik dacht waaraan ga ik dat uitgeven?

Ik heb deze dan maar gekocht (stond al een tijd op de wish list maar vond het te duur):

Nog 120 euro over...

91BRdrijjiL._SX342_.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht

Cold Mountain.  US burgeroorloggedoe met Nicole Kidman.  Viel wel mee.

Rukajarven Tie/Ambush.  Finnen die de Sovjets een halt toeroepen.

And quiet flows the Don.  Prent over het leven van de Don-kozakken tijdens WO 1 en de daaropvolgende revolutie en burgeroorlog.

The Deluge. Zweedse inval in het Pools-Litouws Gemenebest tijdens de 17e eeuw.

Deel dit bericht

Link naar bericht

SciFi dingen.

Hardware/Mark 13.  Vroeger eens half en half gezien. Nu eens terug bekeken. Mwa, men had er feitelijk wel meer uit kunnen halen met een gelijkaardig Terminator-thema. Soit, niet slecht gefilmd, maar uiteindelijk is het enigszins enkel het nummer The Order of Death - Public Image Ltd - PiL dat een beetje overeind blijft...

Life ( 2013 )  Ruimtehorror.

Onbekende levensvorm komt terug in een ruimtesonde in het ISS. Daar onderzoekt men het en blijkt het een parasitoide levensvorm te zijn die op Mars huist.  Komt wat in de buurt van Alien, maar is het nog niet echt.

Ender's Game.  Meh. Eerder zonde van de tijd die ik eraan gespendeerd heb.

Blade Runner 2049.  Visueel niet slecht, maar qua verhaal komt het niet echt op dreef. Misschien was het beter om het te laten bij 1 Blade Runner-film.

Alien Covenant vond ik dan nog het beste wat er aan recente Ruimte/SciFi te zien is.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zag gisteren de trailer van Patser in de cinema, ik kreeg er spontaan ADHD van.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Net even bekeken.  Ai.  Dat was mijn reactie.  Wat een drukdoenerij.  Simoni zijn accent gaat echt alle kanten uit en verdwijnt even snel als het verschijnt.  En waarom speelt deze halve Italiaan een Marokkaan? Adil El Arbi weet wel wat over het hoe en waarom van film, het is ook een fijne mens.  Maar 'Image' vond ik een zwaar overroepen niemendalletje.  'Black' heb ik nog niet gezien.

Deel dit bericht

Link naar bericht
23 uren geleden, esteban² zei:

En waarom speelt deze halve Italiaan een Marokkaan?

"Van de makers van Black, nu Blackface" :ph34r:

Deel dit bericht

Link naar bericht
7 uren geleden, Dog Mengo zei:

Vrijdag zag ik op Canvas de film Whiplash. Is mijn nieuwe favoriete film geworden.

Ik dacht dat de film om 22u begon. Na vijftig minuten liep de aftiteling al.

Maar het had net zo goed gekund: wat een geweldig laatste deel.

Met auditie;auto-ongeval;falende performance plus exit;ontmoeting in jazzclub;concertje met enkele verrassingen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Bright op Netflix gezien. Wist eigenlijk niet goed wat het was, maar blijkt een peperdure direct to Netflix film te zijn.

Krijgt nogal wat negatief commentaar, maar ik vind het een goede actie sf/fantasy film.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Burnt by the sun.

Russische prent over een sovjet comdiv ( commandant van een divisie ) die in ongenade gevallen is bij Stalin, gedurende de grote zuivering van '36.

"The "sun" depicted in the film is intended to symbolize Stalin, and emphasized a point of the film is that totalitarian regimes "take on a life of their own, destroying not only those whom they were originally intended to destroy but their creators as well."

"Burnt by the sun of the revolution."

Deel dit bericht

Link naar bericht

Persoonlijk heb ik het altijd moeilijk met Iñarritu. "Amores Perros" vind ik geniaal, "Babel" en "21 Grams" flauwe doorslagjes van het eerste. "Birdman" was dan weer geweldig en "The Revenant" is dan weer te flauw, te traag, te weinig begeesterd, te goedkoop, die beer was afgrijselijk lelijk, om genietbaar te zijn op het kleine scherm. Plus, de grimassen van Dicaprio werkten eerder lachwekkend. Zulke bekken trek ik ook als ik geconstripeerd op de pot zit.

Deel dit bericht

Link naar bericht

"The Shape of Water"

De films van Guillermo Del Toro zijn pure eye candy; niemand anders kan films maken met zo'n innemende en visueel prachtige monsters. Met deze is dat niet anders. De meerman, tot nu dacht ik altijd dat het ging om Abe uit "Hellboy", ziet geweldig uit en tussen actrices Sally Hawkins en Octavia Spencer is er een geweldige chemie.
Dat het verhaal maar wat mager uitvalt en de meeste personages de diepgang van een pannenkoek hebben, moet je er maar bij nemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ah ik ben benieuwd, hij wou eerst een remake maken van Creature from the Black Lagoon wat helaas van Universal niet mocht. En toen is deze film er uit gerold, zo te zien een combi van Gill-man en Abe Sapien.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ahaaa, kijk eens aan, dat wist ik niet. De meerman lijkt qua design het meeste op Gill-Man dan op Abe Sapien.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen