Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Donnie Darko

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer

Recommended Posts

Ik ben een liefhebber van horror films. Ten minste, ik heb momenten dan kijk ik alleen maar horror films en dan weer maanden niet. Vampieren, weerwolven.. heerlijk, en dan die vage Japanse horror films. Behalve zombies, Walking Dead heb ik geprobeerd maar daar val ik bij in slaap. De comics heb ik gelezen, wat een troep. Maar ja, ook dat is maar een mening ;)

En een film van Tarantino die slecht is moet ik nog tegenkomen.

Ik heb een rothekel aan die actrice (ben haar naam al vergeten) die alleen maar mongolen geloofwaardig kan spelen en voor de rest een maffe doos is, maar toch vond ik het een goeie film.

Zij speelt inderdaad alleen maar vage dozen, volgens mij is ze dat ook :D Ze speelde ook in From Dusk till dawn.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal

Juliette Lewis? Ze heeft ook een band trouwens, Juliette and the Licks...

Inglourious Basterds vond ik erg grappig. Heb me goed vermaakt. Wat ook wel interessant is, de ontdekking van Christoph Waltz (de nazi in Inglourious Basterds). Tarantino vroeg hem voor een rol nadat hij hem in een Oostenrijkse soap zag acteren :lol: Ik verwacht trouwens dat Tarantino weer in top vorm is met Django Unchained.

Deel dit bericht

Link naar bericht

@Natte aap: die boxen waren DVD, het was nog het pre-BR tijdperk (2004).

Tarantino vind ik trouwens één van de belangrijkste regisseurs aller tijden omdat hij één van de weinigen is die zijn passionele liefde voor film, waaronder cult-films, kan kanaliseren in cinema die hulde brengt aan wat vooraf kwam, maar toch overduidelijk van hem (Tarantino dus) is.

Zoals het geval is voor Imajica moet ik nog een slechte Tarantino tegenkomen...

Natural Born Killers is een dijk van een film enneuh, Juliette Lewis vind ik fantastisch. Dat mens heeft een soort dierlijke oeruitstraling die ik niet kan negeren. Ik sta hier blijkbaar weer alleen in...

Wat de fuck is het probleem met From Dusk Till Dawn? Ongelooflijk amusante film die ik nog vaak herbekijk.

@Natte aap bis: jij hebt duidelijk nog niet veel horror gezien, want anders zou je weten dat horror (net als Sci-Fi en andere genres binnen de fantastische film) één van de meest veelzijdige genres is binnen het medium film. Geen enkel genre kan in zo veel subgenres opgedeeld worden. In geen enkel ander genre heb je zo'n weelde aan wegen die je kan bewandelen. Als je alleen maar kijkt naar wat in de zalen komt dan heb je een heel eng beeld van "horror". Je kan het genre vergelijken met het medium "strip", voor wie er niet in thuis is zijn strips enkel voor kinderen. Horrorfans worden op dezelfde manier gestigmatiseerd, zoals jij duidelijk maakt (je doet maar, hé).

Ik heb een erg uitgebreide horrorcollectie en de variatie (exploitation, gratuite gore, broekpishorror, maar ook erg subversieve, experimentele en satirische horror) die daarin schuilt, vind ik niet terug in de rest van mijn collectie. Het kan dus ook een vehikel zijn om iets anders te zeggen dan wat je eigenlijk op het scherm ziet, wordt het als een allegorie gebruikt (je hoeft maar naar de spaanstalige films van Del Toro te kijken om wat meer mainstream voorbeelden te geven). Als die uitspraak gekoppeld aan Sci-Fi dan geloven veel mensen dat, maar als het over horror gaat dan wil niemand dat blijkbaar geloven... Och ja, vooroordelen.

Over naar de orde van de dag, wat heb ik gezien:

Carnage van Roman Polanski

Waarom duurt deze film maar 79 minuten? Ik hou van dit soort films die het kleine in de mensen blootleggen.

Het had wel wat donkerder gemogen. Jodie Foster speelt haar rol fantastisch, want ik haatte haar personage (en hoe ze denkt) zo hard.

Om de één of andere reden doet deze film me denken aan Chasing Lanes (klik), nochtans hebben die niets gemeen. Behalve dan dat één klein dingetje genoeg is om het laagje beschaving, dat de mensheid pretendeert te hebben, weg te doen vallen.

Total Recall de remake dus.

Het "origineel" heeft een heel hoge nostalgiefactor, bevat enkele erg goede ideeën en is overduidelijk een Verhoevenfilm.

Ik moet eigenlijk bekennen dat ik deze leuker vind... De remake is een pure actiefilm, maar toch slaagt hij er beter in om de kijker te doen twijfelen aan wat hij ziet (zitten we in Quaid geimplanteerde herinnering of niet). Vooral de scéne waar de vriend van Quaid hem probeert te overtuigen dat alles rondom hem niet echt is (in het origineel was dat dus die dokter), werkt fantastisch goed.

BEGIN SPOILER!!!

Eerst vond ik het spijtig dat je op het einde het definitieve antwoord krijgt (het is een herinnering), maar het geeft wel een soort tragische ondertoon aan het personage van Farell. Hij is zo ontevreden met zijn leven dat hij liever in de fantasie leeft, een fantasie waar hij wel iets betekent. Hij laat er wel een vrouw (Kate Beckinsale) voor achter waar hij overduidelijk wel een goede relatie mee had.

EINDE SPOILER!!!

Er zijn heel wat knipogen naar het origineel, maar toch is het nog zijn eigen film. Vooral de wereld waarin het verhaal in afspeelt is fantastisch geconcipieerd (het doet soms aan de wereld van JUDGE DREDD denken, de Mega-Cities en de Cursed Earth rondom die steden). Wie kan nu niet onder de indruk zijn van het vervoersmiddel dat gebruikt wordt om tussen de twee enige "steden" te pendelen en waar dat vervoersmiddel symbool voor staat. Had de film nog wat meer en explicieter ingegaan op de politieke situatie dan was deze film bijna perfect geweest.

Ik verschiet er zelf van dat ik de film zo goed vind, gezien de regisseur. Ik vind de films die Len Wiseman tot nu toe gemaakt heeft erg genietbaar (behalve dan Die Hard 4.0, dat was een kutfilm), maar ook niet meer dan dat. Niet dat dit een art-house film is, maar toch.

Bovendien merk je ook duidelijk op het scherm dat Kate Beckinsale erg genoot van haar rol als überbitch.

Deel dit bericht

Link naar bericht

@natte aap: gewoon een vraag hoor, wat is er dan mis met vampieren en zombies? En bij uitbreiding 'horror'?

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

@natte aap: gewoon een vraag hoor, wat is er dan mis met vampieren en zombies? En bij uitbreiding 'horror'?

Het is een vreselijk hypocriete mening, maar ik vind horror gewoon puberaal en achterlijk. Maar ik ben dan wel liefhebber van sf, dus hoe hypocriet kan je zijn :D

Toegegeven horror uit de jaren '50 vind ik geniaal grappig. Maar dat heeft meer met de slechtheid van de effects te maken.

Maar ge kijkt waar ge naar wilt kijken hé. En donnie heeft wel een punt dat horror een breed gamma is, en dat er soms wel raakvlakken zijn met films die ik wel goed vindt. Maar ergens jaren '80-'90 ben ik opgehouden met naar horrorfilms te kijken. Als ik het woord horror hoor, dan voel ik een beetje hetzelfde als bij romcoms, de carré, astrid bryan, gothic, uitstapjes naar de rijn, rihanna, justin bieber, night of the proms ... Er zullen heus wel mensen zijn die dit goed vinden en er zich geweldig mee amuseren, maar ik ben daar niet een van.

Wat die zombies en vampieren betreft, dat heb ik op het vorige forum ook al uitgelegd, en ook dat is een vreselijk hypocriete mening, maar ik vind dat afgezaagd. Er zijn horrorfilms die een origineel standpunt hebben, maar van zodra er vampieren of zombies in mee doen heb ik het gevoel dat ze aan een dertienjarige gevraagd hebben om het script te schrijven. Net na zijn hersenoperatie terwijl hij nog in coma ligt. Maar als de aarde voor de zoveelste keer door een soort alien wordt overvallen, vind ik het wel goed, dus ik geef toe dat het een erg hypocriete mening is.

Misschien vind ik het shock effect ook wel wat goedkoop? Het is echt niet moeilijk om mensen te doen verschieten met 'grellige' dingen. Dat kan elke fooraap met een camera.

Ach, hou het er gewoon op dat het niets voor mij is, maar als jullie er van kunnen genieten, des te beter voor jullie hé. Ieder zijn eigen afgezaagde kouwe pap hé, jullie die van jullie, ik die van mij :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ach, ok. Dus het is gewoon een gevoel dat niet goed zit wanneer je horror gepresenteerd krijgt.

Eigenlijk kun je het argument dat zoiets puberaal is ook niet als een objectief en inhoudelijk argument beschouwen. Zo kun je racesportfanaten en racesporters zelf ook beschouwen als pubers die zich beter met iets zinnigers zouden bezighouden. Of muziek. Zo zijn er mensen die vinden dat eenmaal je een zekere leeftijd hebt je niet meer in een band moet zijn en zitten klooien met instrumenten.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ach, ok. Dus het is gewoon een gevoel dat niet goed zit wanneer je horror gepresenteerd krijgt.

Eigenlijk kun je het argument dat zoiets puberaal is ook niet als een objectief en inhoudelijk argument beschouwen. Zo kun je racesportfanaten en racesporters zelf ook beschouwen als pubers die zich beter met iets zinnigers zouden bezighouden. Of muziek. Zo zijn er mensen die vinden dat eenmaal je een zekere leeftijd hebt je niet meer in een band moet zijn en zitten klooien met instrumenten.

Natte aap heeft ook een heel eng beeld van horror als ik zijn uitleg lees, maar zoals hij zelf al zei: Live and let die.

:)

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

Natte aap heeft ook een heel eng beeld van horror als ik zijn uitleg lees, maar zoals hij zelf al zei: Live and let die.

:)

natte aap is héél gelukkig met zijn enge beeld van horror. Maar laat dat vooral jouw plezier niet stoppen hé.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Natte aap

zei ik toch, het is een hypocriete mening. Dat houdt inderdaad in dat je dat moeilijk objectief kunt noemen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal

Vorige week 'De helaasheid der dingen' gezien op tv. Rauw, lief, hard, smerig, sociaal, asociaal...Ik vond het een hele mooie film. De jonge Gunther acteert ook sterk.

Afgelopen zondag 'De marathon' in de bios. Wat mooi! Was op momenten als een gek aan het lachen maar op andere momenten stil vanwege een brok in mijn keel. En hartstikke leuk dat Rotterdam (de stad, cultuur, dialect) een grote rol speelt.

Binnen een paar dagen twee indrukwekkende Nederlandstalige films gezien. Ik juich dat heel erg toe. De kwaliteit van Nederlandstalige films wordt almaar beter en beter, is mijn ervaring.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Op Brainfreeze staat er een goede review over, ik ga grotendeels akkoord met wat de schrijver zegt. De intro was voor mij persoonlijk het beste van heel de film, wel jammer ik had namelijk meer verwacht maar al bij al is het niet slecht

Deel dit bericht

Link naar bericht

Vorige week 'De helaasheid der dingen' gezien op tv. Rauw, lief, hard, smerig, sociaal, asociaal...Ik vond het een hele mooie film. De jonge Gunther acteert ook sterk.

Ik vond 'de helaasheid der dingen' persoonlijk de minste film die Felix Van Groeningen, die ik voor de rest erg bewonder, tot nu toe gemaakt heeft.

Bij 'The Broken Circle Breakdown' vond ik dan weer dat hij terug zijn volle vorm had. Mijn favoriet blijft echter zijn eerste film (Steve + Sky), maar dat komt dan weer omdat ik uit Gent kom en er gaat niets boven dat sappige accent. :D

http://www.youtube.com/watch?v=AlYwyT2QDDg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Gast Bilal

Het was mijn eerste film van de man. Een regisseur om in de gaten te houden blijkbaar.

Deel dit bericht

Link naar bericht

AAARRRRRRRRRRRRRRGHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!!

Meestal geniet ik er echt van om naar de cinema te gaan, echt waar. Maar soms, soms haat ik het!! Ik keek er echt naar uit om Dredd te gaan zien. Deze kwam in België nog maar 2 weken geleden uit in de cinema. Toen ik vorige week de film wou gaan zien vertoonden ze hem enkel nog maar rond 5 uur dus ging mijn plan niet door (wat al enorm idioot was, de film is namelijk niet voor kinderen toegestaan en nog maar net uit). Voor deze week had ik er speciaal tijd voor vrij gemaakt maar wat blijkt, ze vertonen Dredd gewoonweg niet meer!!! :angry: :angry: :angry:

En dan verschieten dat de film geen commercieel succes is, in Amerika is de film in juli al uit, sommigen landen zoals België moeten tot eind november wachten, en dan laat je die maar 2 weken draaien?! aaarghhh!

Deel dit bericht

Link naar bericht

Idem hier. Ik reken films die 'written & directed by Tarantino' zijn tot zijn films. Dusk, Natural Born Killers en True Romance (wel heel goed!) zijn geschreven door Tarantino maar niet geregisseerd door hem.

Kill Bill vind ik goed. Zoals je zegt, Death Proof is minder dan de rest, but hey, It's a Tarantino...

Kill Bill zou vier of vijf delen zijn, als het van Tarantino afhangt. Hij wou eerst zijn Western en Oorlogsfilm maken (die oorlogsfilm vind ik zijn minste, samen met Death Proof, maar die vind ik nog beter). De Western zal ik wel eens huren.

Kill Bill I & II worden inderdaad altijd maar beter, zeker als je ze na elkaar bekijkt.

Zijn beste film is voor mij Jackie Brown, onder voorbehoud van Django Unchained, die ik dus nog niet zag, en ik ben een western fan. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik vind het ook wel ergerlijk dat Kinepolis de programmatie voor woensdag pas op dinsdag vrijgeeft en dat men dan zelfs durft enkele uren voordat de film begint het aanvangsuur te vervroegen (zelfs al hebben mensen hun online ticket al aangeschaft).

Ow, serieus? Maar bon, ik ga er sebiet langs en zal waarschijnlijk achteraf nog een mailtje sturen. Veel zal het misschien niet uithalen maar ik wil toch iets doen.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Dat is echt wel onaanvaardbaar :o

Staat er dan ergens in kleine lettertjes dat de uren last minute nog verandert kunnen worden? Want anders betaal je toch een ticket met de garantie dat je die film om dat uur kan zien, of is dat weer een naieve veronderstelling?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als ik het juffrouwtje aan de balie van de kinepolis mag geloven dan zou ik vrijdag nog Dredd moeten kunnen zien. Ze updaten de site namelijk donderdag namiddag dus de site is voor de rest van de week nog niet echt vertrouwbaar.

Also, The ABC of Death, hier ben ik eigenlijk toch ook wel benieuwd naar :D

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik zit maar te wachten op The Master. Maken ze in juni al reclame voor'n film van januari. Jongens toch. Dat kan alleen maar tegenvallen nu.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Als ik het juffrouwtje aan de balie van de kinepolis mag geloven dan zou ik vrijdag nog Dredd moeten kunnen zien. Ze updaten de site namelijk donderdag namiddag dus de site is voor de rest van de week nog niet echt vertrouwbaar.

Also, The ABC of Death, hier ben ik eigenlijk toch ook wel benieuwd naar :D

En deze (ook een anthology film), daar kijk ik ook erg naar uit:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Een kleine cinema op je school hebben heeft toch leuke voordelen, morgen Eraserhead (Lynch) en volgende week dinsdag Un Condamné à Mort s'est Echappé (Bresson) op groot scherm voor maar 3 euro :)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...