Ga naar inhoud

Film Thread: Hanzo The Celluloid Slicer


Recommended Posts

Ik moet trouwens opbiechten dat ik nooit de Harry Potter films heb gezien. Ik vraag me af of het nu echt zo'n groot gat in mijn cultuur is of misschien zijn ze echt gewoon overhyped door de fans, maar goed, ik denk dat ik sowieso toch eens een HP marathon ga houden om eens te zien waar al die heisa nu juist over ging

 

Ik heb een tijdje geleden de blu-ray box gekocht en ik moet zeggen dat ik daar nog altijd met plezier naar kijk. Hoer recenter hoe leuker, zoals Spock zegt.

Enerzijds omdat de drie hoofdacteurs beter worden, want in die eerste films is het nogal iffy...

Anderzijds omdat Emma Watson minder en minder jailbait wordt. :D

 

Nu is het wel zo dat de films nogal leiden onder het verfilmingssyndroom, het springt nogal van de hak op de tak. Vooral de eerste films zijn niet echt een geheel, maar een verzameling van markante scènes. Dat wordt echter beter naarmate je verder in de reeks zit.

 

Het zijn wel het soort films die ik eindeloos kan blijven bekijken, ze zijn gewoon fantastisch entertainment (meer hoeft dat soms niet te zijn).

 

A ja, gisteren LIVIDE gezien van Julien Maury en Alexandre Bustillo (oudgedienden van het franse filmblad Mad Movies). Fantastisch gefilmd en erg interessant verhaal met goede ideeën, alleen is de uitwerking minder. Ik was een beetje teleurgesteld als je de film vergelijkt met hun debuut A l'interieur (aka Inside).

 

Livid_Livide_2011_Movie_Poster_Film_Sponge.jpg

Grr. Argh.

Link naar reactie

Saaier ? tsk, dat zijn dan fanboys zonder kennis van zaken.

Ik vind ST II, III, IV en VI (en de Next Gen films) niet saaier dan de SW films.

Maar ST is SF, daar waar SW meer fantasy SF is, en dat is grootser natuurlijk.

 

Ik heb eigenlijk nooit begrepen waarom men ST en SW altijd vergelijkt, of tegen elkaar opzet. Ik vind bijde franchises zeer goed, maar iets totaal verschillends.

Of is het omdat het toevallig alletwee met Star begint ? ;)

Link naar reactie

Gisteren WHERE THE WILD THINGS ARE van Spike Jonze nog eens bekeken. Ik heb nog altijd het gevoel dat ik in de cinema had: die film is niet voor mij ondanks het feit dat er enkele prachtige scènes inzitten.

 

Als voorbereiding op Django Unchained vanavond ook nog eens naar DJANGO van Sergio Corbucci gekeken.

Leuk entertainment waar wel heeeeeeeeeel veeeeeeeeeeel mensen het loodje leggen (als het er geen 100 zijn dan zit het er toch niet ver van).

Grr. Argh.

Link naar reactie

Gisteren WHERE THE WILD THINGS ARE van Spike Jonze nog eens bekeken. Ik heb nog altijd het gevoel dat ik in de cinema had: die film is niet voor mij ondanks het feit dat er enkele prachtige scènes inzitten.

 

Ik had er destijds een beetje hetzelfde gevoel maar zou de film toch ook nog eens een tweede kansje moeten gunnen. Soms kwam de film me net iets te onvolwassen over, en dan bedoel ik vooral het publiek waarvoor ie leek gemaakt.

I was taught to dream this dream people call human life

 

I was thought to dream

Link naar reactie

Het was maar een kwestie van tijd voor ze een film van Steve Jobs zouden maken zeker?

jOBS, geregiseerd door Joshua Michael Stern (Swing Vote) en met Ashton Kutcher als Steve Jobs, werd gisteren op het Sundance Film festival getoond en zal later dit jaar in de cinemazalen komen.

 

http://www.youtube.com/watch?v=yURNUwmslGk

 

Ik ben in ieder geval nog niet overtuigd, in het clipje zie ik nog steeds Ashton Kutcher en geen Steve Jobs. Hopelijk probeert de film hem ook niet té hard te verafgoden

Link naar reactie

DJANGO UNCHAINED was waaaaaaanzinnig goed!!! Zoveel memorabele en vooral hilarische momenten, die drie uur vlogen voorbij alsof het niets was.

 

ZERO DARK THIRTY iets minder, maar ik denk dat die film gewoon niet voor mij is. Ik vond dit geen film gedurende de eerste 2 uur (alhoewel je het ook geen documentaire kan noemen). Als daarna de raid op het huis van Bin Laden begint wordt het wel weer interessant. Dan hebben we wel met een echte film te maken en ongelooflijk realistische "actie" (allez, zo komt het toch over, ik was er niet bij). Actie is trouwens niet het juiste woord in deze, net door dat realistische aspect.

Ik denk dat velen onder jullie deze film erg goed gaan vinden, ik denk dan om de een of andere reden aan fans van Syriana. Het is al een tijdje geleden dat ik die film zag, maar ik moet er spontaan aan denken bij Zero Dark Thirty. Syriana was ook niets voor mij, maar ik weet dat er hier mensen zijn die hoog oplopen met die film, zodus...

Toch hoop ik dat Zero Dark Thirty zoveel mogelijk oscars wegkaapt van LINCOLN, Spielberg verdient er namelijk geen enkele (ik haat Spielberg, om deze uitspraak een beetje te kaderen).

Grr. Argh.

Link naar reactie

Django Unchained weer gezien; en weer waanzinnig goed!

 

Donnie, hoezo haat je Spielberg? Hij heeft zeker ook missers gemaakt, maar een aantal films zijn toch fantastisch goed? Jurassic Park is trouwens DE film van mijn jeugd, een beetje zoals Star Wars voor de generaties voor mij en (ik denk) wat Avatar is voor de pubers van vandaag.

Link naar reactie

Ik denk dat velen onder jullie deze film erg goed gaan vinden, ik denk dan om de een of andere reden aan fans van Syriana. Het is al een tijdje geleden dat ik die film zag, maar ik moet er spontaan aan denken bij Zero Dark Thirty. Syriana was ook niets voor mij, maar ik weet dat er hier mensen zijn die hoog oplopen met die film, zodus...

 

Ik denk het niet. Syriana was een links politiek pamflet over hoe Amerika en de wereldeconomie een belangrijke rol speelt in het conflict in het midden oosten. (en ja ik ben groot fan van de film) Zero Dark Thirty lijkt me eerder simpelweg terroristje jagen en daar heb ik alvast een bloedhekel aan.

 

Toch hoop ik dat Zero Dark Thirty zoveel mogelijk oscars wegkaapt van LINCOLN, Spielberg verdient er namelijk geen enkele (ik haat Spielberg, om deze uitspraak een beetje te kaderen).

 

Hoezo dat nu? De man heeft toch een hoop goeie films gemaakt. En daarmee doel ik niet alleen op Jurassic Park en Indiana Jones. Schindler's List en Munich bijvoorbeeld vind ik toch geen oppervlakkige nonsens.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Jurassic Park en Indiana Jones: Love it! Films hoeven niet altijd 'intelligent' te zijn. Plezier, prachtige beelden, avontuur etc. vind ik ook geweldig. Spielberg kan inderdaad beide heel goed; Color Purple, Amistad, Saving Private Ryan vind ik zeer sterke films maar ook films als Catch me if you can en The Terminal.

Link naar reactie

@Diogenes: ik denk dat je Zero Dark Thirty dan wel volledig verkeerd inschat... Ik was geen fan van de film, maar het is wel heus wat meer dan terroristje jagen. Niet vergeten dat het Kathryn Bigelow is die achter de camera staat en niet Uwe Boll.

 

Wat Spielberg betreft: ik ben ook met zijn films opgegroeid (Jurassic Park, ET, Indiana Jones, ...), ik kan dat nu niet meer uitkijken zonder in slaap te vallen. Dat zijn films die zo verankerd zijn in hun tijd en verder niets bijdragen aan de filmgeschiedenis...

Zijn zogenaamde "auteursfilms" (Munich, Saving Private Ryan, Amistad, ...) zijn al even grote lege dozen, waar ik niet doorgeraak.

Spielberg is de grootste huichelaar aller tijden: de mensenlievende, linkse filantroop spelen, maar eigenlijk niets anders dan een meestermanipulator bij wie het al lang niet meer om de passie voor het medium film draait.

 

Het ziet diep... :D :D

Dan nu de meer diplomatische versie van bovenstaande rant: ik ben niet zo'n fan van de man... :D :D

Och ja, hij heeft 1 film gemaakt waar ik wel nog met plezier naar kijk: A.I. en die film is dan eigenlijk nog niet eens van hem. B)

 

Goed, wat heb ik vandaag gezien?

 

Lone Wolf and Cub 1: Sword of Vengeance

Oh, yeah, this is the good Samurai shit!!!!!

 

lone-wolf-and-cub-sword-of-vengeance.jpg?1313279520

 

Battle Girls vs Yakuza

Neen, dit was allesbehalve goed...

Grr. Argh.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 

Zijn zogenaamde "auteursfilms" (Munich, Saving Private Ryan, Amistad, ...) zijn al even grote lege dozen, waar ik niet doorgeraak.

 

 

Zou je dat even verder kunnen toelichten?

Link naar reactie

Zero Dark Thirty is voornamelijk een verhaal en niet zozeer een film. Wie min of meer geïnteresseerd is in het onderwerp zal het wel graag zien maar voor de filmervaring op zich moet je het niet persé doen. Ik vond het persoonlijk een beetje gelijkaardig aan Margin Call, best wel interessant om eens een visie te zien die dichter bij de feiten (nuja, hoe objectief is men bij zoiets?) staat zonder dat het daarom een documentaire moet zijn

Link naar reactie

@Diogenes: ik denk dat je Zero Dark Thirty dan wel volledig verkeerd inschat... Ik was geen fan van de film, maar het is wel heus wat meer dan terroristje jagen. Niet vergeten dat het Kathryn Bigelow is die achter de camera staat en niet Uwe Boll.

 

OK. Zal het eens een kans geven maar wordt wel op DVD.

 

Wat Spielberg betreft: ik ben ook met zijn films opgegroeid (Jurassic Park, ET, Indiana Jones, ...), ik kan dat nu niet meer uitkijken zonder in slaap te vallen. Dat zijn films die zo verankerd zijn in hun tijd en verder niets bijdragen aan de filmgeschiedenis...

 

De tijd zal het leren maar ik zag ET voor het eerst in 1997 en was er weg van. Indy zag ik voor het eerst in 2003 en ben nog steeds groot fan van "the man with the hat". Raiders en Last Crusade reken ik tot mijn favoriete films dus zo tijdsgebonden zijn ze nu ook weer niet.

 

Zijn zogenaamde "auteursfilms" (Munich, Saving Private Ryan, Amistad, ...) zijn al even grote lege dozen, waar ik niet doorgeraak.

 

Dat weet ik niet. Ik geraakte makkelijk genoeg door bovenstaande films. Munich vond ik zelfs ontzettend goed.

 

Zelf ben ik vandaag The Hypnotist (Hypnotisoren) gaan zien. Laat je niet misleiden door de slechte kritieken of de lage IMDB rating. Dit is een goeie film. Het is mischien niet de beste of de meest originele film van het jaar nog is het de meest intelligente maar het is een degelijke thriller die van begin tot eind blijft boeien. Goed acteerwerk van de hoofdrolspelers. Mikael Persbrandt, ik ben niet 's mans grootste fan maar ik vond hem in deze film echt heel goed. Lena Olin is zoals gewoonlijk weer fantastisch en Tobias Zilliacus had ik nog nooit van gehoord maar ga ik vanaf nu wel in de gaten houden. De regie is goed met een stel heel mooie shots ertussen hoewel het Zweedse landschap zich daar natuurlijk ook heel goed voor leent. De soundtrack was ook goed net als de procustion design. Kortom een solide film. Niet heel bijzonder maar ook zeker geen zonde van de tijd.

Denk ik om te bewijzen dat ik ben?

Link naar reactie

Lone wolf is the shit, en alle 6 films zijn fantastisch.

Ook eens de oude Zatoichi filmserie proberen, hoewel die tegenwoordig wat moeilijker te vinden zijn...en duur.

 

Kom kom Donnie, je gaat me nu toch niet vertellen dat je JAWS of DUEL of CLOSE ENCOUNTERS van Spielberg niet kan smaken...?

 

@An!manu: Van Zatoichi heb ik er een viertal (+dan nog de kitano), meer had A-Film indertijd niet uitgebracht, dacht ik. Ik mis er dus nog wel een paar (22 om exact te zijn).

 

Jaws heb ik nog niet gezien, ik ben al een tijd van plan om de BR te kopen, maar... Fucking Spielberg.

Duel: SNORE!!!

Close Encounters: diene film kon ik zelfs niet uitkijken toen ik jong was, SNORE!

 

@Diogenes: tja, voor mij hebben ze nu al de tand des tijds niet doorstaan, maar dat is uiteraard persoonlijk.

@Lord K: Spielberg heeft een Amerikaanse kijk op geschiedenis, erg politiek correct (in mijn ogen dan toch), gekleurd door absolute subjectiviteit, maar gebracht als de objectieve waarheid.

 

Ik overdrijf uiteraard in mijn "haat" (het is niet alsof de man even fascistische films gemaakt heeft als Pearl Harbor), maar ik moet de man en zijn films nu eenmaal niet. Doordat hij altijd met dezelfde mensen samenwerkt is het ook allemaal zo'n eenheidskoek...

Och ja, mensen die Spielberg haten, daarvan weten we wel voor welke partij ze stemmen... :D;)

 

@Koen: ik vind Tomisaburô Wakayama nochtans schitterend in die rol...

Grr. Argh.

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 

@Lord K: Spielberg heeft een Amerikaanse kijk op geschiedenis, erg politiek correct (in mijn ogen dan toch), gekleurd door absolute subjectiviteit, maar gebracht als de objectieve waarheid.

 

 

 

Vond je Band of Brothers dan ook in hetzelfde bedje ziek?

Link naar reactie

Ja, dat weet ik ook niet meer, hoor... :D

 

Jij was de enige die daar ging gaan kijken, ik wacht tot 's avonds om op mijn eigen computer te kijken... ;)

Dat kan jij uiteraard wel niet.

Als je toch trailertjes wil bekijken (van genrefilms dan): bloodydisgusting.com, die kan ik wel bekijken (daar onder andere de trailer voor Pacific Rim gezien).

Grr. Argh.

Link naar reactie

Die liggen al klaar om bekeken te worden, ik had die tegelijkertijd besteld. :D

En ja, Hanzo The Razor heb ik ook al. Ik luister naar u zenne.

 

Bewijs (vandaag gekocht):

 

100 feet had jij mij aangeraden

Monsters (let op de S)

Outpost

 

Ah dien 100 feet was inderdaad een aangename verrassing.

 

Als je into female prison movies bent ( and I know you are :) ) moet je deze Japanse trilogie ook zeker eens proberen : female convinct 701. "Artistieke" sleaze :) (huhu) Vooral de tweede is vrij psychedelisch...

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...