Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Kurt M.

Steve Van Bael : Figaro - De Figaro's

Recommended Posts

1 uur geleden, Tanuki zei:

Wat BV-strips betreft, ik dacht dat Willy de eerste was die er één maakte, met Urbanus. En dat voor de term BV eigenlijk bestond. Hij was wel de eerste die er een succesvolle reeks van maakte, en naast de Kampioenen ook de enige. Wat mij sterkt in de overtuiging dat de Baba Yega-strip snel weer zal verdwijnen.

Zeker niet de eerste BV-strip. Daarvoor had je onderandere al stripversies van/over Bobbejaan Schoepen en Gaston en Leo. Dat werden geen series, maar Pats was dan weer wél een serie gebaseerd op een bekende figuur (weliswaar een poppenkastpop). En als je het zo bekijkt is Kiekeboe ook een soortement BV strip.

Samson en Gert hield het 33 albums lang uit. En W817 26 albums. Dat is toch ook vrij succesvol.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Samson en Gert, hoe kon ik die vergeten :e005: W817 zegt me weinig, buiten dat het een Ketnetreeks is die door zijn naam al eens op een kwisvraag verschijnt. Wist niet dat er ook strips van waren, laat staan 26.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 uren geleden, Zwendel zei:

Ola, Baba Yega is dus een muziekgroep. Ik dacht dat het een strip was. 😮

Ik ben geen fan van al die talent-varianten op tv en zeker niet als er gedanst wordt, maar de kinderen wel en die beslissen tegenwoordig mee wat er op tv komt. Ik was dus ook maar half aan 't kijken toen ze aan hun auditie begonnen, maar ik was wel direct verkocht. Zeker hun eerste act vond ik echt knap gedaan. Maar daar stopt het ook voor mij. Alles wat erna kwam, het verhaal dat het ruimtemannetjes zijn, ... ik ben niet mee. Wel een héél knappe dansact en verdiende winnaars.

Deel dit bericht

Link naar bericht
24 minuten geleden, Tanuki zei:

Samson en Gert, hoe kon ik die vergeten :e005: 

Schande! :P  Dat is nu eens een stripreeks die ik, puur uit nostalgie, alsnog graag volledig in huis zou willen halen.  Ooit lag "Dat is toch geen plobreem" onder de Kerstboom en als Samson-fan van (letterlijk) het allereerste uur vond ik dat helemaal geweldig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
6 uren geleden, Tanuki zei:

Maar hoe lang, dat is de vraag.

Dat kan je van alles zeggen.

Disney werd uitgelachen en voor gek verklaard omdat hij dacht dat er volk geïnteresseerd zou zijn in een avondvullende cartoon. "Disney's folly" noemden ze het.

Dat was Sneeuwwitje en de 7 dwergen en die viert eind dit jaar haar 81ste verjaardag. 

Tegelijkertijd zijn er miljarden producten die niet blijven plakken. Maar het moet ergens beginnen.

Kijk naar FC De Kampioenen, kijken de jonge lezers die fan zijn van de stripreeks nog naar de talloze herhalingen? Of überhaupt nog klassieke tv? (of zijn dat de ouders en grootouders die er op afstemmen?)

Die strip, netzoals De Kiekeboes, is zijn basis volledig ontgroeid en is zijn eigen ding geworden.

Bij De Kampioenen is het zelfs zo dat de films eigenlijk dichter bij de strips staan dan bij de tv serie. :D

Deel dit bericht

Link naar bericht
1 uur geleden, Tom MDP zei:

Bij De Kampioenen is het zelfs zo dat de films eigenlijk dichter bij de strips staan dan bij de tv serie. :D

Dat heeft natuurlijk veel te maken met het feit dat Hec Leemans aan de eerste twee films meeschreef. Zeker de eerste film was verfilmd stripverhaal. Bij de derde film zijn ze op een punt gekomen dat er nog amper gelijkenissen met de stripreeks zijn. Je zou bijna een nevenstripreeks kunnen beginnen gebaseerd op de kampioenen van de film die compleet anders is dan de bestaande stripreeks.

Deel dit bericht

Link naar bericht
3 minuten geleden, Tom B zei:

Dat heeft natuurlijk veel te maken met het feit dat Hec Leemans aan de eerste twee films meeschreef. Zeker de eerste film was verfilmd stripverhaal. Bij de derde film zijn ze op een punt gekomen dat er nog amper gelijkenissen met de stripreeks zijn. Je zou bijna een nevenstripreeks kunnen beginnen gebaseerd op de kampioenen van de film die compleet anders is dan de bestaande stripreeks.

"Saint Tintin", kon ook niet anders dan van Hec komen. :D

Ik heb enkel de eerste gezien, over de rest kan ik mij niet uitspreken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
14 minuten geleden, Tom MDP zei:

Ik heb enkel de eerste gezien, over de rest kan ik mij niet uitspreken.

Geen enkel personage zit nog in hetzelfde decor als vroeger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
51 minuten geleden, Tom B zei:

Ik heb als Hollander met een bovenmatige interesse voor Vlaanderen ( Pallieter, de Leeuw van Vlaanderen en Uilenspiegel zijn mijn lievelingsboeken!) Fc de kampioenen altijd bijzonder graag gekeken. Dat wil zeggen... tot serie 8. Toen Jaques Vermeire de reeks verliet werd het wat minder. BTW was niet de gedroomde opvolger. Fernand daarentegen was wel een waardig vervanger, maar tegen dat hij in de reeks kwam was de stripserie al zò populair dat de absurdistische scenario’s en de uitvergrotingen van de karakters uit de strips de overhand namen. Daarmee werd de serie flauwer en voorspelbaarder in mijn ogen. Situaties waren zo “toevallig” en herhaalden zich zo vaak ( de idiotie van Markske die echt totaal overtrokken was)  waardoor het een pak kinderachtiger werd dan aan het begin van de reeks. Daardoor ben ik op een gegeven moment afgehaakt, ondanks de nog steeds erg sterke acteurs en het destijds al opgebouwde patrimonium.... ik kijk de eerste seizoen nog erg graag terug, vooral vanwege de amikale sfeer en het prachtige Vlaamse taalgebruik... De stripverhalen vind ik ook na het afhaken van de tv-serie  nog steeds kekkere luchtige tussendoortjes.  Als familiestrip dus prima, als tvserie te kinderlijk...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Man man man, wat hoop gezeik en gelul lees ik hier weer 😉

Weer enkele die denken dat de nulmeridiaan door hun gaat loopt, zonder

te essentie of te weten waarover het gaat...

Niet iedereen zal mijn Kameraad zijn, zo blijkt...

Gelukkig lig ik er niet wakker van 😉

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen