Ga naar inhoud
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Strawberry Orange Banana Lime Leaf Slate Sky Blueberry Grape Watermelon Chocolate Marble
Koen

Worlds' End Comics Gent

Recommended Posts

Ik was vandaag in Gent en ben in de nieuwe WEC binnengeweest. Prachtig pand en zeer goede ligging. Het was er heel druk. Het eerste wat opvalt is de ENORME ruimte en dan ... zetten ze alle comics terug in twee donkere en te kleine zijruimtes veel te dicht op elkaar. Echt heel jammer. Ik heb niet gevonden wat ik zocht en door de drukte aan de kassa terug naar buiten gegaan. Maar dat is normaal net na een verhuis en bij de opening. Binnenkort zeker nog eens teruggaan. Maar echt jammer van de opstelling van de comics vind ik. Zeker gezien de enorme mogelijkheden van het pand.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik was vandaag in Gent en ben in de nieuwe WEC binnengeweest. Prachtig pand en zeer goede ligging. Het was er heel druk. Het eerste wat opvalt is de ENORME ruimte en dan ... zetten ze alle comics terug in twee donkere en te kleine zijruimtes veel te dicht op elkaar. Echt heel jammer. Ik heb niet gevonden wat ik zocht en door de drukte aan de kassa terug naar buiten gegaan. Maar dat is normaal net na een verhuis en bij de opening. Binnenkort zeker nog eens teruggaan. Maar echt jammer van de opstelling van de comics vind ik. Zeker gezien de enorme mogelijkheden van het pand.

Ik vind die twee kleine ruimtes best wel meevallen. Het is daar trouwens absoluut niet donker, tenzij de lampen kapot waren toen jij er was...Ze staan daar net op dezelfde manier uitgestald als in het vorig pand. Trouwens, vooraan , in de grote ruimte, komen nog veel meer rekken met comics, dit is nog maar een voorlopige opstelling. Het is enorm groot. Er is zeer veel ruimte voor iets te drinken en voor games te spelen. Er zijn zeer veel mogelijkheden, zelfs een stripbeurs zou daar kunnen volgens mij.

De opening was bijzonder leuk. Veel mensen maar ook niet teveel. Echt een locatie waar ik uren zal kunnen blijven plakken...En ik zal Kuzuri EINDELIJK zijn beloofde pint kunnen geven als ik hem daar een keer zie...

Nu oogt het nog wel een beetje als een bar waar ze ook wat comics verkopen, dat is juist. De locatie vind ik het tere punt. Het is in een straatje waar geen hond passeert. Het zal echt wel van de reclame moeten komen...Toevallige passanten zullen ze niet hebben. Buiten was er ook nog niets te zien , maar dat gaat zeer binnenkort  veranderen...

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik dacht ook wel een beetje hetzelfde: 

- het is voorlopig geen stripwinkel waar je een koffie kan drinken, maar wel een café waar je ook toevallig een strip kan kopen. Maar er komen meer rekken en meer ruimte voor strips en comics.

- teveel aandacht en plaats voor games. Er zijn meer nerds dan alleen maar gamers ;)

- het is een kalme straat. Ik parkeerde me zoals gewoonlijk als ik naar De Poort of Epic of de Fnac ga, aan de Unief, en ging dan door de kleine straatjes naar Bagattenstraat, en zo verder naar Ketelvest, en ik dacht dat ik in het water ging lopen. Zeer kalm straatje. :)

- de ingang (de trap) van WE is levensgevaarlijk zonder licht ;) de ruimte is groot, maar de opstelling is nog in opbouw. Maar er moet meer aandacht zijn voor strips en comics. 

- aha! Willy gaat me hier een Omer kunnen trakteren :P

- goeie koffie! 

- schone toog. De bediening is zoals steeds top notch. En wordt nog beter, hoorde ik. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Peter zei me dat hij in de overpoort ook nooit echt 'verloren klanten' had en dat het daarom niet zo erg is dat het nu wat meer weggestoken zit. Hij zei me ook dat er in die buurt nog wat veranderingen gaan komen wat dan de passage zou moeten vergroten.

We zien wel hoe het gaat, ik hoop alleszins nog lang mijn comics te kunnen kopen in Gent.

Ik zei het al, als de comics wat minder hard gaan, kunnen ze na de uurtjes nog SM feestjes houden in de Fungeon.

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hang er bovendien een doek en je kan films vertonen of geeky quizzen enzovoort. Met zo'n ruimte moet je gewoon echt 3 of 4 events per jaar houden. Ik zie bv. Projecties van sleaze en exploitation of horror op Halloween, maar daar zal dan waarschijnlijk ik alleen aanwezig op zijn.

Deel dit bericht

Link naar bericht

De comics stonden inderdaad gelijkaardig opgesteld als vroeger. En dat bedoelde ik net. Als je binnenkomt heb je een enorm ruimtegevoel met veel natuurlijk licht. Dan is het toch spijtig dat je terug op elkaar staat in twee zijruimten? Tenzij ze natuurlijk veel evenementen plannen en met deze opstelling de boeken willen beschermen, dat kan ook.

Maar goed, blij om te horen dat het de bedoeling is dat opstelling nog uitgebreid zal worden. De mogelijkheden zijn enorm en de inrichting is met veel smaak gedaan. En terwijl ik bezig was kon de vrouw een biertje drinken en de zoon wat flipperen.

De ligging vind ik persoonlijk veel beter dan vroeger. Je pakt de winkel nu probleemloos mee als je in het centrum bent. Parking zuid is vlakbij.

Iets anders, ik ben ook even de fnac Binnengesprongen. Daar staat nu ook al een uitgebreide selectie comics. De vertaalde van rw en standaard, maar nu ook een halve kast Engelstalige: punisher, y last man, daredevil, vertigo selectie, zelfs wat image. Zou dat door het succes van de standaard vertalingen zijn?

Deel dit bericht

Link naar bericht

Hang er bovendien een doek en je kan films vertonen of geeky quizzen enzovoort. Met zo'n ruimte moet je gewoon echt 3 of 4 events per jaar houden. Ik zie bv. Projecties van sleaze en exploitation of horror op Halloween, maar daar zal dan waarschijnlijk ik alleen aanwezig op zijn.

Mocht ik niet zo ver van Gent wonen, ik zou er ook zijn. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Peter laat weten: 

Hey Kuzuri,

Als Getekende Reep ambassadeur van de WEC :) mag je volgende ook op een of andere manier doorgeven.

De reden dat alles nog niet op punt staat is vooral dat de verhuis en het terug uitzetten een titanen werk is/was.
Als we gewoon een nieuw pand moesten openen zonder verhuis zou dat een stuk makkelijker geweest zijn.

Veranderingen die er in de nabije  toekomst komen  :

- vooraan langs trap komen hangende rekken voor de nieuwe single issues
- het rek waar ze nu liggen zal gebruikt worden om de nieuwe tpb's nog langer te kunnen laten staan.
- langs de nieuwe manga's komen de nieuwe strips. momenteel zitten daar ook mangas in omdat we de nieuwigheden nog ergens in een doos hebben zitten.
- in de trappenhal komen kaders met posters/ original artwork/promotie van related zaken
- de vaults ( zijruimtes ), zijn de meest ideale plaats voor onze indeling om de backstock van comics en trades te zetten. In de oude winkel denk ik dat er minder plaats was, misschien meer buitenlicht, de laatste ruimte is nog niet af en daar komt de sales corner. Op termijn gaan die nog een likje verf krijgen en nog wat aangepast worden.
- de cellen zijn inderdaad meer gericht op games, maar aan de gewone speeltafels of de ronde in de main hall kan je evenzeer een boekje opendoen of gezellig zitten.
- de lounge wilde ik zeker hebben als een gezellige zitruimte voor alle klanten. De arcades zijn al bijzonder goed in de smaak gevallen.
- de inkom krijgt letters boven de deur, een wandschildering van iets Endless related en een lichtreclame ( bouwaanvraag moet goedgekeurd worden ) ook aan de achterzijde willen we een grote lichtreclame zodat de WEC zichtbaar is vanaf eender welke van de 2 bruggen over het water.
- gezelliger licht boven de bar en middelste deel wordt ook aan gewerkt.
- meer gaming rekken aan achterkant tegen de grote muur.
- bar krijgt een ruimer aanbod aan sterke drank voor speciality comic/manga/games related shots en mixen.
- van de rum, gin, vodka, whisky zal er telkens ook een deftige alternatief aanwezig zijn ( please advise voor de whiskey :) )

Events :

- exposities met recepties ( beginnende kunstenaars )
- signeersessies ( misschien in samenwerking met FACTS )
- demos en tornooien games
- ...

En over een jaar zou ik toch al graag een driemaster-piratenboot hebben die we daar aandokken voor zomerse rondvaarten :D

More questions : shoot

Vriendelijke Groeten / Best Regards

Peter

Deel dit bericht

Link naar bericht

Fabian liet daarvoor ook al weten: 

Hoi Kuzuri

[Die] (*) heb ik ook gelezen. Bedankt voor jou review! Je weet (hopelijk :D) dat de mening van jou en andere toffe mensen/klanten heel erg geapprecieerd wordt, dus we gaan deze zeker niet negeren. Comic gewijs gaan we morgen reeds wat veranderen door proberen voeren om de rekken vooraan op te hangen. Daarnaast gaan we zo snel mogelijk de sales corner uitbouwen. 

De games en gamers zijn en zullen ook prominent aanwezig blijven, daar we deze nodig hebben om te kunnen blijven bestaan. De Worlds' End is niet meer exclusief een comicstore, maar is een Hybride geworden. Geloof me als ik zeg dat comics voor mij het belangrijkste zullen blijven, maar dat wil niet zeggen dat de rest achter blijft ;)

Tot snel nog eens voor meer duvels (en hopelijk binnenkort ook degelijke whiskey)! :D

(*) nota van kuzuri: ik had een linkje doorgestuurd van de posts in 'gekocht - aangekondigd - interessant'.

cleardot.gif

Deel dit bericht

Link naar bericht

'k Ben d'r nog niet geraakt. Is dat nu trouwens dichter als je van Gent St. Pieters komt? 

Deel dit bericht

Link naar bericht

'k Ben d'r nog niet geraakt. Is dat nu trouwens dichter als je van Gent St. Pieters komt? 

Nee, verder. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Om het met de woorden van wijlen  Eddy Wally te zeggen: 'GEWALDIG!'

Willy! Whisky!   :e007:

Deel dit bericht

Link naar bericht

Wanneer komt gij af Koen?

Als Willy of Kuzuri of iemand anders me eens vraagt om af te komen... ;) Voor mij is het wel niet zo vanzelfsprekend om er te geraken maar wees maar zeker dat ik zéér gemotiveerd ben om de vernieuwde winkel te bekijken.  Peter (and his little helpers) is goed bezig.

Ik heb enkel wat vraagtekens bij de combinatie alcohol + strips.  Geef mij maar een barista à la Malkavian. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

1. zie mijn postje: goeie koffie. 

2. ik heb het u eens gevraagd via SMS, ge waart zelfs in Gent, maar ge hebt u niet laten zien.

3. punt 2 zal ik blijven herhalen  :e011:

Deel dit bericht

Link naar bericht

2. ik heb het u eens gevraagd via SMS, ge waart zelfs in Gent, maar ge hebt u niet laten zien.

Wanneer ga jij nu eigenlijk tegenwoordig? Ik ben u daar ook al in eeuwen niet meer tegengekomen. En Ghostdog?

(of je ontloopt mij, dat kan ook, ik kan dat begrijpen... snif)

Deel dit bericht

Link naar bericht

GD moet vaak werken in 't weekend, maar we zien elkaar het meest op zaterdag. 

Ik zal meestal de zaterdagmiddag gaan. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik kan mij niet blijven verdedigen.. ;)

Deel dit bericht

Link naar bericht

Ik heb enkel wat vraagtekens bij de combinatie alcohol + strips.  Geef mij maar een barista à la Malkavian. ;)

Barista's heersen! 'k Ben ook naar mijn mogelijkheden aan't kijken om mijn ding te doen in die branché. 

Zelf ga ik binnenkort ook een zaterdag tot in Gent gaan. M'n pull list zal alweer een belachelijk hoge stapel geworden zijn ondertussen. 

Deel dit bericht

Link naar bericht

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen

• Nieuwe aanmaken...