Ga naar inhoud

Ythaq Beurseditie Rijswijk


Recommended Posts

Dit was te verwachten:

 

zowat alle handelaars en "professionele" standhouders op de Stripdagen stonden voor opening van de beurs al aan te schuiven om er mee aan de haal te gaan.

Uiteraard is dat album dan meteen uitverkocht en staat de geduldige verzamelaar en/of liefhebber dan uren voor niks in de kou...

 

aangeboden op marktplaats aan maar liefst 120 euro!

 

http://www.marktplaats.nl/a/boeken/stripboeken/m1026456161-ythaq-13-luxe-beursuitgave-oplage-slechts-30-ex-met-prent.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr

 

heeft iemand van deze hardwerkende, sympathieke en goudeerlijke verkopers die dit lezen, de 'decency' om alsnog een exemplaar aan een faire en correcte prijs te verkopen?

Uw beloning bovenop de aankoopprijs is eeuwig respect en het besef dat u er een trouwe klant bij krijgt, en de verlossing van het schuldgevoel omdat u dan niet meer met uw collega-handelaars in hetzelfde selecte, maar vicieuze groepje zit die deze 'markt' beïnvloedt.

 

Ter info: ik was ook voor openingstijd binnen, en heb al die slimme beleggers zien staan aan de stand van Uitgeverij L, ik had op die manier ook nog makkelijk een exemplaar (of meer?) kunnen bemachtigen - niet dus, en dat was een bewuste keuze.

 

Stuur maar een PM met uw voorstel, ik kijk er met nieuwsgierigheid naar uit!

Link naar reactie

Er zit ook nog een dossier bij met schetsen e.d., 16 pagina's bonusmateriaal! Maar wie gaat dit lezen/bekijken? Het is net als met de extra's op een dvd.

 

Dat zit ook in de gewone harde kaft als ik het goed heb, dus dan gaat het enkel over een stofomslag en een prentje. Tja.

Link naar reactie

Volgens mij wel, echter de prijsopdrijving komt niet door de gesigneerde prent, maar door de te kleine oplage. Uitgeverij L zou in Haarlem gewoon nog eens 50 exact dezelfde albums moeten aanbieden, genummerd van 31 t/m 80. Dat kunnen de verzamelaars die afgelopen keer buiten de boot vielen alsnog blij worden gemaakt.

Link naar reactie
Gast Frans Meijer

Goed dat jullie dit aan de kaak stellen. Ik heb mijn ongenoegen hierover ook al op een ander forum (Stripster) geuit. Via via kon ik nog voor openingstijd van de beurs aansluiten in de rij bij L maar hoefde alleen maar de mensen te tellen om te zien dat dat zinloos was. Veel handelaren en standhouders, vaak overduidelijk met vrienden/familie zodat die dertig exemplaren slechts aan klein groepje verkocht zijn die nu cashen via Marktplaats (Stripsmagazijn) en waarschijnlijk via andere kanalen.

 

Er is nu ook nog deze aanbieder die TWEE exemplaren aanbiedt en het qua prijs helemaal bont maakt:

http://link.marktplaats.nl/m1028545154

 

:e010: :e010: :e010:

 

*****DELETED wegens te persoonlijke aanval, kritiek geven kan ook anders****

Link naar reactie

Volgens mij wel, echter de prijsopdrijving komt niet door de gesigneerde prent, maar door de te kleine oplage.

Uitgeverij L zou in Haarlem gewoon nog eens 50 exact dezelfde albums moeten aanbieden, genummerd van 31 t/m 80. Dat kunnen de verzamelaars die afgelopen keer buiten de boot vielen alsnog blij worden gemaakt.

 

Dat is nog veel te weinig. Maak er maar een paar honderd exemplaren bij.

Link naar reactie
Gast Frans Meijer

Voor de mensen die mij kennen, iemand misbruikt hier schaamteloos mijn naam.

Niet schaamteloos, blijkbaar delen we dezelfde naam :e005: En ik vond het al wat dat ik mijn naam deelde met de Heinekenontvoerder Frans Meijer. Ik zie trouwens het probleem niet als jij hier inlogt als Striphooligan.

Link naar reactie

Niet schaamteloos, blijkbaar delen we dezelfde naam :e005: En ik vond het al wat dat ik mijn naam deelde met de Heinekenontvoerder Frans Meijer. Ik zie trouwens het probleem niet als jij hier inlogt als Striphooligan.

Inderdaad de naam komt meer voor; maar men kent mij hier ook onder mijn 'eigen naam' als organisator.

Verder zijn nicknames gebruikelijk en nauwelijks eigen namen, maar oke ook dat kan gebeuren.

Wat het meeste stoort is de teneur van je berichtje, stripsmagazijn zijn correcte handelaren die gewoon het vraag en aanbod principe toepassen (al hoef je het daar niet mee eens te zijn, maar er ook niet op af te geven) en b.v. een gewaardeerde standhouder op mijn beurzen. Door zo te schrijven kan er negatieve verwarring ontstaan welke juist mij in een negatief daglicht plaatst.

Link naar reactie

Even duidelijk maken wat ik zonet gedaan heb

 

Deze frans Meijer heb ik gewoon gewist om verdere discussies te voorkomen, hij moet maar opnieuw registeren onder een andere naam. Slechts 3 berichten en al direct conflict opzoeken is al een goeie reden op zich, al vind ik wel dat stripwinkels ook eens kritiek moeten kunnen aanvaarden en uitpraten. 

Link naar reactie

Even duidelijk maken wat ik zonet gedaan heb

 

Deze frans Meijer heb ik gewoon gewist om verdere discussies te voorkomen, hij moet maar opnieuw registeren onder een andere naam. Slechts 3 berichten en al direct conflict opzoeken is al een goeie reden op zich, al vind ik wel dat stripwinkels ook eens kritiek moeten kunnen aanvaarden en uitpraten. 

 

Bedankt Bonte :e005:

Link naar reactie

Wat een flauwekul, Frans Meijer (niet de hooligan) uit kritiek, maar dat wordt verwijderd......lijkt hier wel Noord Korea....

Ik deel mening van TheOak, het is de uitgeverij die faalt en daar maakt stripsmagazijn gebruik van, wat je daar dan van mag vinden is aan iedereen. Persoonlijk geniet ik altijd van moeilijke boekjes, geeft nog beetje gevoel van leuke handel.

En het is vreemd dat catawiki bepaalde boeken verbiedt, neem ze dan niet op in je catalogus.

Link naar reactie

Wat een flauwekul, Frans Meijer (niet de hooligan) uit kritiek, maar dat wordt verwijderd......lijkt hier wel Noord Korea....

Ik deel mening van TheOak, het is de uitgeverij die faalt en daar maakt stripsmagazijn gebruik van, wat je daar dan van mag vinden is aan iedereen. Persoonlijk geniet ik altijd van moeilijke boekjes, geeft nog beetje gevoel van leuke handel.

En het is vreemd dat catawiki bepaalde boeken verbiedt, neem ze dan niet op in je catalogus.

De verkoop ervan zou geblokkeerd moeten zijn. Misschien zijn ze dat voor dat item vergeten.

 

Ze worden opgenomen voor de 'volledigheid' van de catalogus.

Link naar reactie

Dank je wel Lecram voor je support.

 

Blijkbaar wek ik de indruk dat ik 'direct conflict opzoek' - als dat zo is daarvoor mijn verontschuldigingen. Maar waar het mij omgaat (en wat ik o.a. schreef in mijn verwijderde post): als je als handelaar nog voor openingstijd de hand legt op een aantal exemplaren van een bijzondere beurseditie en die daarna voor heel veel meer geld doorverkoopt dan is dat natuurlijk je goed recht maar dan moet je niet zeuren dat er mensen zijn die daar kritiek op hebben. Dat is kinderachtig.

 

Als ik bovendien constateer dat de betreffende handelaar illegale edities van Undertaker in zijn Catawiki-winkel verkoopt die hij meteen verwijderd nadat ik daarnaar heb verwezen dan vindt ik hem als handelaar niet zo heel correct. 

 

Maar nogmaals, ik wil geen conflict hoor. Ik luchtte alleen even mijn hart.

 

Frans Meijer

Link naar reactie

Maar goed, we hebben er weer een moeilijk boekje bij, ik zou hem graag hebben, maar kon alleen nog maar Agent 327 beurseditie kopen, sta open voor ruil

Stripsmagazijn heeft geen vrienden gemaakt, Uitgeverij L toont steeds weer het beursamateurisme aan, maar at the end......Brand is erger, waar gaat het over.

En nu maar hopen dat de Heineken ontvoerder Frans Meijer zich niet wil registreren hier, want dat mag niet onder zijn eigen naam.....hahaha

Link naar reactie

Wissen van berichten is nooit de goede manier......heel kinderachtig.

Wel zou je kunnen overwegen alleen reacties te plaatsen van geregistreerde leden en niet van gasten als je geen anonieme kritiek zou willen.

 

Het was juist niet anoniem. Het was met een geregistreerde ID, zelfs met een die direct was afgeleid van z'n originele naam. 

 

Recapitulerend:

1) Ik kan er mee inkomen dat Bonte een gebruikersnaam niet accepteert die identiek is aan de naam van iemand anders aangezien het verwarring oproept wie wat gezegd heeft.

2) Het verwijderen van kritiek over het inkopen en met winst doorverkopen door een met name genoemde handelaar vind ik onterecht. Het is gewoon een weergave van de feiten.

3) En ook de kritiek op de verkoop van allerlei illegale edities vind ik terecht.

Link naar reactie

Hij moet maar registreren als Meijer2.....

Inderdaad was de reactie onder eigen naam, maar ik bedoel meer in algemene zin, ik zie vaak kritiek op andere topics en dan als gast, terwijl een ieder weet dat het waarschijnlijk gewoon een bekende is, dat vind ik laf.

Illegale boeken staan in catalogus en who cares dat er dan enkele exemplaren worden aangeboden, als catawiki dat niet wilt, moeten ze zelf ingrijpen.

Link naar reactie

Maar nogmaals, ik wil geen conflict hoor. Ik luchtte alleen even mijn hart.

 

Frans Meijer

 

Sorry voor de gang van zaken, met dat je nog maar 3 berichten had vond ik dit de beste oplossing. Ik wil kritiek zeker niet fnuiken maar het mocht wat minder bruut zijn en dan nog eens die naamsverwarring die uiteraard jou fout niet is.

 

Bij deze welkom op het forum en dat het uiteindelijk toch een positieve ervaring mag worden. :)

Link naar reactie

Hij moet maar registreren als Meijer2.....

Inderdaad was de reactie onder eigen naam, maar ik bedoel meer in algemene zin, ik zie vaak kritiek op andere topics en dan als gast, terwijl een ieder weet dat het waarschijnlijk gewoon een bekende is, dat vind ik laf.

Illegale boeken staan in catalogus en who cares dat er dan enkele exemplaren worden aangeboden, als catawiki dat niet wilt, moeten ze zelf ingrijpen.

 

Echte gast-berichten kunnen enkel in het beurs-onderdeel, de gast-berichten hier zijn van accounts die verwijderd zijn en dan automatisch veranderen naar "gast", meestal op vraag van de eigenaar zelf in de loop der tijd.

Link naar reactie

Maar goed, we hebben er weer een moeilijk boekje bij, ik zou hem graag hebben, maar kon alleen nog maar Agent 327 beurseditie kopen, sta open voor ruil

Stripsmagazijn heeft geen vrienden gemaakt, Uitgeverij L toont steeds weer het beursamateurisme aan, maar at the end......Brand is erger, waar gaat het over.

En nu maar hopen dat de Heineken ontvoerder Frans Meijer zich niet wil registreren hier, want dat mag niet onder zijn eigen naam.....hahaha

 

Mooi samengevat: een domme uitgevert, een niet fijne handelaar, een wegjorissende Bonte. Een reper die zijn eigen naam niet mag voeren, een tip voor fransie gewoon als Snarf Reijem aanmelden. 

Link naar reactie

Alle uitgegeven stripalbums hoor je wel gewoon in de catawiki catalogus op te kunnen nemen in de catalogus. Enkel strips die als een soort liefhebbersuitgave zijn gemaakt en niet officieel te koop zijn geweest worden volgens mij niet geaccepteerd. Als het gaat om de veilingen dan accepteren we geen illegale albums. Zeker van de uitgaven die enkel zijn gemaakt om verzamelaars geld uit de zak te kloppen, en die veelvuldig op marktplaats staan, ben ik geen fan.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...