Ga naar inhoud

Ythaq Beurseditie Rijswijk


Recommended Posts

Is dit dezelfde stripsmagazijn die kort geleden probeerde zijn gehele inventaris te verkopen? Ik snap wat er nu gebeurt maar het blijft een smerig handeltje. Zo zag ik vandaag ook agent 327 beurseditie voor 100 euro. Ik snap dat het zo werkt maar het is en blijft k****

Was er in Nederland geen vaste boekenprijs?

 

En dit is niet een boek verkopen met een beetje winst, 5 keer de prijs vindt ik woekerprijzen.

Zo iemand noem ik geen handelaar of stripverkoper maar een oplichter.

Link naar reactie

Was er in Nederland geen vaste boekenprijs?

 

En dit is niet een boek verkopen met een beetje winst, 5 keer de prijs vindt ik woekerprijzen.

Zo iemand noem ik geen handelaar of stripverkoper maar een oplichter.

 

De VBP geldt voor nieuwe boeken. Wanneer je eenmaal een boek hebt gekocht is dit boek tweedehands en kun je het voor elke prijs aan bieden. Dan wordt het wat de gek er voor geeft.

Link naar reactie

Is dat zo?

Een distribiteur/uitgever verkoopt boeken aan een stripwinkel. Deze moet verkopen aan particulieren tegen de VBP.

Waar ligt het verschil in bovengenoemde situatie?

Uitgeverij L verkoopt een beurseditie aan een stripwinkel. Deze verkoopt hem aan een particulier, het boekje is nooit in iemands verzameling geweest.

Waarom is dit nu wel een 2e hands boekje? Kanaal is hetzelfde en nu geen VBP ??

 

Ik zou het nog anders vinden wanneer iemand die werkt bij een stripwinkel het boekje kocht en op persoonlijke titel het boekje zou verpatsen.

Maar wanneer het boekje via het kanaal stripwinkel verkocht wordt heb ik hier toch mijn twijfels bij.  

Link naar reactie

Als niet-verzamelaar maar gewoon liefhebber is dit misschien een domme vraag, maar wie koopt er in godsnaam een strip van 150 EUR die maar een fractie van de prijs gekost heeft? Extreme fans? Speculanten? Kan je dan niet gewoon zeggen: een strip van 150 EUR dat is oplichterij en weggegooid geld en je er verder niet druk in maken?

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie

Als niet-verzamelaar maar gewoon liefhebber is dit misschien een domme vraag, maar wie koopt er in godsnaam een strip van 150 EUR die maar een fractie van de prijs gekost heeft? Extreme fans? Speculanten? Kan je dan niet gewoon zeggen: een strip van 150 EUR dat is oplichterij en weggegooid geld en je er verder niet druk in maken?

 

Je geeft zelf al het antwoord: verzamelaars.

Link naar reactie

Het is allemaal een scheet in een glas water. Iedereen doet dat.

Er zijn zo regelmatig van die gelimiteerde luxe-uitgaven. Winkels kunnen die gemakkelijk zelf aankopen ipv aan de originele prijs door te verkopen.

 

Klopt, ik heb er ook geen moeite mee, dat is gewoon vraag en aanbod.

Waar ik (en velen) wel moeite mee hebben dat je nooit de kans heb gehad deze uitgaven zelf aan te schaffen, omdat handelaren voor openingstijd alles opkopen, dat is zeer dubieus.

Niet zozeer te wijten aan de handelaren, waarom zouden zij dat niet doen (eigen keus), maar meer te wijten aan uitgeverij L, die totaal geen inleving heeft in het stripwereldje. Er werd letterlijk gezegd dat er toch normaal bijna geen Ythaqs verkocht worden en neem toch een Agent 327, dat is veel leuker.........?????    

Link naar reactie

Klopt, ik heb er ook geen moeite mee, dat is gewoon vraag en aanbod.

 

Ik vind het vooral iets zeggen over je professionaliteit en inkomsten als winkelier. Ga maar eens na:

- in de rij gaan staan voor een beurseditie

- advertentie aanmaken voor Marktplaats

- de hele afhandeling daarvan...

Dat kost voor een ondernemer allemaal tijd en moeite voor netto een te verwaarlozen bedrag en een deuk in je imago. Als je je zaakjes een beetje op orde hebt, heb je dat toch helemaal niet nodig?? Dan koop je zo’n album om een vaste klant er een plezier mee te doen. Dat heet klantenbinding en je straalt er vertrouwen mee uit.

 

Zelfde verhaal met die Frommeltje en Viola-integraal die plots 59,95 moest kosten. Dan denk ik toch: man, wat sneu dat je voor die lullige paar tientjes extra dit soort dingen in je winkel uithaalt. Verzin dan iets anders als je inkomsten te laag zijn: krasloten, nicotinepleisters en condooms bij de kassa of zo.     

Link naar reactie

Waarom bracht de uitgever initieel niet meer exemplaren op de markt?

Nu zijn het blijkbaar enkele handelaren die met het geld gaan lopen.

Ik gun iedereen zijn winst hoor.

winst wel maar 5 keer de prijs is niet normaal

en bovendien hebben ze het alleen gekocht om snel te verkopen tegen woekerprijzen

Link naar reactie

Als de normale hardcover ook het dossier-gedeelte heeft, dan is de meerwaarde van dit beschadigde exemplaar (drukoverschot) zonder de bijbehorende prent naar mijn mening niet al te hoog.

 

Toch even gecontroleerd en effectief, dat dossier zit ook in de gewone hardcover.

Link naar reactie

Toch even gecontroleerd en effectief, dat dossier zit ook in de gewone hardcover.

 

Effectief is er nu dus iemand die 75 euro biedt op een stofomslag... ik hoop toch nooit in die terminale fase van de verzamelaarsgekte verzeild te raken.

 

Mijn voorstel voor L: zorg voortaan voor een ruim drukoverschot, doe daar ook een prent bij, iedereen blij :e012: (of doe een beetje moeite om die drukoverschotten van de markt te houden)

Link naar reactie

Effectief is er nu dus iemand die 75 euro biedt op een stofomslag... ik hoop toch nooit in die terminale fase van de verzamelaarsgekte verzeild te raken.

 

Mijn voorstel voor L: zorg voortaan voor een ruim drukoverschot, doe daar ook een prent bij, iedereen blij :e012: (of doe een beetje moeite om die drukoverschotten van de markt te houden)

Bah neen, dank zij al die reclame hier is dit nu een écht collectors item geworden :e007:

Link naar reactie

Effectief is er nu dus iemand die 75 euro biedt op een stofomslag... ik hoop toch nooit in die terminale fase van de verzamelaarsgekte verzeild te raken.

 

Mijn voorstel voor L: zorg voortaan voor een ruim drukoverschot, doe daar ook een prent bij, iedereen blij :e012: (of doe een beetje moeite om die drukoverschotten van de markt te houden)

 

Welja, het argument voor de stofomslag is dat het van een album een alternatieve uitgave maakt, wat niet het geval is bij prentjes. Een andere cover zogezegd, dan klinkt het minder gek. Tot de uitgevers dit ontdekken en de markt overspoelen met alternatieve stofomslagen. :)

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...