Ga naar inhoud

Tussendoortjes (Opgepast: Mogelijk Bloot)


Cederzo

Recommended Posts

skarbek.thumb.jpg.b8c077c74ccbe7c79a5d0f04d4dbce96.jpg

 

Zag dit aan station Brussel-Noord onlangs en wilde er een kleurstudie van maken, bij deze.

 

Wat ik me afvraag hier, de illustratie op het raam van het meisje heb ik overgenomen omdat het net die uitdrukking was in combinatie met de persoon die ervoor stond dat mij aansprak. Weet er iemand of je dit mag doen in een schilderij of is dit in strijd met auteursrecht van de illustratrice? Ik weet dat het uiteraard niet mag om een illustratie klakkeloos te kopieren an sich, maar omdat het hier deel uitmaakt van iets groters is het misschien voldoende transformatief? I dunno, kan het ook gerust veranderen in iets anders, is nogal een onduidelijke materie voor me.

 

 

Link naar reactie

Heb er geen verdere plannen mee, het is in eerste instantie puur bedoeld als oefening, geen commercieel opzet.

Ik postte het hier omdat ik benieuwd was naar meningen over de mogelijke plagiaatskwestie. Persoonlijk ben ik geneigd te zeggen dat het in dit geval zou moeten kunnen omwille van een aantal redenen, maar kan begrijpen dat anderen het hier niet mee eens zijn. Bedankt voor je input in ieder geval!

Link naar reactie

Ik vond 't een interessante vraag en kwam bij het zoeken naar een antwoord voorbij dit artikel. In de commentaren wordt het maken van schilderijen ook aangehaald, en kreeg het dit antwoord:

 

Quote

Als foto’s of schilderijen op openbare plaatsen ‘hangen’, zoals bijvoorbeeld de beschilderde elektriciteitshuisjes in Den Haag, mag je die alleen maar fotograferen of natekenen of bewerken, zoals het zich daar bevindt. Daar gelden de regels dus ook voor.

 

Mij lijkt het dus dat je mag.

Link naar reactie

Persoonlijk vind ik dat ze er veel verouderd uitziet door de potloodschaduw aan de binnenkant van haar rechteroog. Het ziet er zo... rimpelig uit. Het haar is dan weer perfect gelukt.

 

EDIT: je moet eens afwisselend beide helften van haar gezicht afdekken. Haar linkerhelft (dus rechts voor ons) ziet er véél jonger uit dan de andere helft.

'If you can't be a good example, you'll just have to be a horrible warning' - Find me on Facebook

 

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...
  • 10 months later...
  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...