Ga naar inhoud

Tussendoortjes (Opgepast: Mogelijk Bloot)


Cederzo

Recommended Posts

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...

Mooi werk! - Vind je 'film stills' wel pakken beter dan de portretten/karikaturen - die missen wat sfeer...

 

Ooit geprobeerd om wat verder af te dwalen van de realiteit? Monochro(o)mer werken, elementen van het referentiemateriaal weglaten, ...)

 

Je gebruikt acryl veronderstel ik? Op welke ondergrond? Altijd 'groot' formaat?

 

Bij het werk met de wagen voel ik ook de 'fond' - die mag er nog iets meer doorkomen, het werk met de ontploffing is iets teveel 'dichtgeschilderd', maar de afdruipers rechts onder zijn picturaal gezien wel een interessant stuk... (mocht je het kwart rechtsonder apart afbakenen (en de rook weglaten), krijg je volgens mij een veel bevreemdender en interessanter/meer eigen beeld)  -  maar versta me niet verkeerd: je kan fantastisch schilderen!

 

cutout.jpg

 

Veel succes nog!

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Allemaal terechte opmerkingen, Safetyboy! Vind zelf ook dat het op plaatsen te dichtgeschilderd is. Een van de vele dingen om op te letten in de toekomst.

ik ben momenteel nog (te) afhankelijk van referentiemateriaal, 1 van mijn grote werkpunten is dan ook scènes leren opzetten vanuit de verbeelding.

 

Is inderdaad in acryl, olieverf is helaas zo een gesukkel om thuis mee bezig te zijn als je geen aparte schildersruimte hebt. Ondergrond is tot nog toe altijd een canvas, meestal tussen de 50 en 80cm qua lengte. Die met de ontploffing is met 1,5 m lengte het grootste dat ik al gedaan heb.

 

Bedankt voor de input!

Link naar reactie

Ben er nu zo'n 2 jaar geleden mee begonnen. Ik begin wel zo af en toe wat te verkopen, meestal zijn dat dan portretten of karikaturen op aanvraag. Onlangs was er ook iemand die een scène uit zijn lievelingsfilm geschilderd wilde hebben. Dat heeft me een idee gegeven om binnenkort mijn take op een aantal iconische filmscènes op doek te gaan zetten.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
Gast Kameraad Mauser

Zoals de onderlaag nu is, vind ik dit wel al een geslaagde kleurencombinatie. Ook de oker-oranje borstelstreken die een bepaalde structuur in haar gezicht doen vermoeden is interessant. Het lijkt een gephotoshopte illustratie, maar dan via het verfmedium.  Of een filmposter, WIP.

 

Mocht je dit zo verder uitwerken, dan vind ik het een knap schilderij.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...