Ga naar inhoud

Tussendoortjes (Opgepast: Mogelijk Bloot)


Cederzo

Recommended Posts

Gast Kameraad Mauser

Echt knap. Niet te onderscheiden van een oldschool acrylschilderij.

 

En inderdaad, de lijntekening: potloodschets is ook iets dat op zichzelf staat.

 

We hebben hier dus een reïncarnatie van J.C. Leyendecker. :e012:  ( alhoewel die met olie aan de slag ging, maar kom we gaan niet moeilijk doen hé )

Link naar reactie

Nee, niet allemaal hoor. Denk dat de verhouding 70-30 ligt in het voordeel van digitaal. Met olieverf maak ik tot nog toe voornamelijk studies naar model om het medium wat te leren beheersen. Het is wel zo dat je digitaal gewoon veel sneller aan het werk bent, dus voor een kleine kribbel kies ik vaker voor de wacom-pen.

Link naar reactie

Thx Cederzo!

 

lijkt me logisch om - net zoals met verf - met een 'fond' te werken. Kan je nog toelichten welke instellingen je voor je 'brushes' gebruikt? Allemaal met dezelfde? En hoe doe je die 'afdruiprek' (zoals die rode in het schilderij van Mulders)?

 

Trouwens knap werk weer!  ;)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie

Dat afdruipgedoe is met de standaard hard round brush op kleine grootte gedaan. Verder gebruik ik niet zo bijster veel speciale instellingen, het belangrijkste is dat je de 'shape dynamics' aanvinkt en de 'size jitter' op pen pressure zet. Dit zorgt ervoor dat je afhankelijk van hoe hard je op je pen drukt, je lijnen dikker of dunner zullen zijn.

 

Ook zet ik soms de 'opacity jitter' op pen pressure, hiermee gaat bovenop de dikte van je lijnen ook de transparantie bepaald worden door hoe hard je drukt op de pen.

 

Met deze twee instellingen kan je zoveel verschillende effecten bereiken dat ik de nood nog niet gehad heb om met de rest te experimenteren.

 

Ik wissel tijdens een werk wel wat af tussen brushes ja, maar daar heb ik niet echt een tactiek voor, is meer op gevoel. Met de basic hard round en soft round kan je in principe quasi alles ook doen.

 

Verder vermijd ik ook de airbrushes, al is dit gewoon persoonlijke voorkeur.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

sorry, dit stoort mij gigantisch ...

 

Dit heeft wel geen fluit meer te maken met strips, (dus moest het storen post ik dit soort dingen niet meer,) maar heb net mijn eerste muurschildering afgemaakt. Naar een soort van Jugendstil-poster van Champagne Pommery.

 

schouw2_zpse58173f4.jpg

 

schouw3_zpsdfdfa451.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...

Waarschijnlijk het laatste dat er uit de huidige wacompen gevloeid zal zijn. Halverwege deze schets besloot de tablet ermee op te houden.

 

riktorfsonaf_zpsb5ca1da0.jpg

Onaf dus.

 

Mijn vorige en eerste wacom heeft het 10 jaar uitgehouden, dus dat beestje kon ik niet verwijten dat het de geest gaf, maar dit ding is amper anderhalf jaar oud. Shiiiiiiiiit.

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Ik stoor mij aan de snelheid waarmee acryl droogt. In de zomer had ik het nog eens geprobeerd, moest om het half uur de verf van mijn bord krabben omdat ze al hard was. Olieverf heeft dan weer al de giftige rommel die erbij komt kijken.

 

Geef mij maar een wacom als ik mag kiezen!

 

wilmots_zps7e013207.jpg

 

"Herr Kampfschwein"

Link naar reactie

Je kan aan je Acryl ook 'medium' toevoegen, of - zoals ik zelf altijd doe - voldoende/tijdig water toevoegen (sprenkelen bvb.) - ik kan makkelijk 4 uur werken met een palet dat achteraf nog gewoon 'vloeibaar' is...

 

Het probleem van het drogen manifesteert zich vooral bij het schilderen zelf - dus maak ik mijn doeken ook goed nat voor ik start...

Minder dramatisch bij kleine(re) formaten...

 

PS: goed werk alweer - mocht ik m'n wacom ook zo goed beheersen, ik zou hem ook meer (dan m'n acryl) gebruiken (de onverkochte doeken nemen alvast minder ruimte in...)

(òÓ,)_\,,/

 

Schoonheid bestaat slechts bij de gratie van lelijkheid.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...