Ga naar inhoud

Tussendoortjes (Opgepast: Mogelijk Bloot)


Cederzo

Recommended Posts

Thx y'all! Die is digitaal gemaakt Safetyboy.

 

Enja, sfeer in de lucht klopt misschien wel Mauser. Ik wilde de lucht simpel houden om niet teveel aandacht van het wegdek te trekken. Volgende keer let ik wat meer op het design daarvan ook.

 

Dit is van vandaag:

 

selahsuewip_zpsc673c8f3.jpg

 

Misschien doe ik er nog kleur overheen..

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Ik wil dat eventueel wel eens doen in de toekomst, maar denk dat ik dan eerst een intrede ga moeten maken in de stripwereld voor ze mij daar dulden.

Hah...gewoon wat voorstudies en snelschetsen in potlood of inkt van de portretten die je maakt. :e012:  Je schilderwerk is al voldoende op zich.

Link naar reactie

Feli, ik werk met zowel gedownloade als een paar zelfgemaakte brushes. Kruipt spijtig genoeg wel wat tijd in om te maken en te tweaken, maar is ergens wel interessant om te doen.

 

Ik zal beginnen met binnenkort eens software te zoeken om op te nemen wat ik met de wacom teken  :)

 

In de tussentijd nog een schets van dezelfde madam:

 

selahsue2_zps3bba769a.jpg

 

Opdracht voor mezelf was om eens gewoon met 1 standaardbrush wat te maken.

Link naar reactie

Borremans, treffend.. Laat dat nu net mijn grote Belgische voorbeeld zijn!

 

Bedankt, ik ben inderdaad nog relatief jong en heb wel de bedoeling om hopelijk binnenkort te kunnen leven van tekenen of schilderen. Dat is het plan tenminste :)

 

je hebt nog iets liggen hé ;)

 

Feit! Maar daar heb ik voorlopig (nog) niet de motivatie en kennis voor om dat tot een goed einde te brengen. Als ik het doe, wil ik het goed doen. Wie weet, ooit.

 

 

Een work-in-progress van gisteren:

erikvanlooywip_zps7bb20667.jpg

Link naar reactie
  • 3 weeks later...

Goh.. Bij dit soort dingen, waarbij ik op voorhand weet dat het een schilderij zal worden, is het moeilijk te zeggen omdat het een doorlopend proces is. De grote lijnen teken ik dan wel uit op een 20-tal minuten, maar de precieze details en karaktertrekjes, die evolueren doorheen het schilderen. Ik ben tot op het eind bezig met corrigeren en kleine aanpassingen. Als ik alles 100% precies moet uittekenen voor ik er kleur over zet, voel ik me te belemmerd om de lijnen te 'beschadigen'.

Link naar reactie

Mja, ik werk eigenlijk voorlopig nog in potlood. Kwestie van ogen/neus/mond af te meten (daar moet alles toch kloppen voor een gelijkend portret) zit ik toch rap een uur bezig (anderhalf uur in de academie, want daar wordt er wat meer tussendoor gekletst). 

 

En ik werk ook meestal met een vierkante verhouding die ik zoek in het zicht, als referentie voor het plaatsen van de rest. Anders is mijn neus steevast te lang op mijn portretten...

Link naar reactie

Als het eindresultaat in potlood blijft, zit ik er ook wel wat langer aan hoor. Dan kom ik ook snel aan een anderhalf uur - 2 uur voor iets correct uitgetekend is. Een goed portret zit hem in de details, en details vragen nu eenmaal tijd om juist te krijgen.

 

Wat helpt om fouten in je verhouding snel op te pikken, is een klein spiegeltje meenemen. En dan kijk je af en toe eens naar de gespiegelde versie van je tekening, da's echt een lifesaver :) Een andere tip is focussen op 1 onderdeel (bv een oog), dat uitwerken tot je er zeker van bent dat het klopt, en dat gebruiken als maatstaf voor de verhoudingen van de rest van je werk.

Link naar reactie
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Gast Kameraad Mauser

Het mag zelfs nog meer bizar worden, mocht Cederzo dat willen... :e012:  Maar dan zonder de graad van realisme op gebied van techniciteit ( weergave van personen en omgeving ) te verliezen.

 

Het wegdek dat gedrenkt is in oranje lichtschijnsel lijkt wel een gladde gepolijste vloer uit en sporthal terwijl er toch elementen uit een straatomgeving in voorkomen. Zo'n zaken vind ik wel interessant. Ook die blauwe contrasterende zijstraat.

Link naar reactie

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...