Ga naar inhoud

Tussendoortjes (Opgepast: Mogelijk Bloot)


Cederzo

Recommended Posts

Ik ga er nog wat op verderwerken, thanks voor de input!

 

Lav, deze is heel toevallig tot stand gekomen.

Ben vertrokken van een foto die ik in Brussel gemaakt had een paar maanden geleden. Toen ik onlangs 's nachts op dezelfde locatie passeerde, vond ik het licht heel mooi maar had ik geen fototoestel mee. Heb dan maar een paar kleuren die ik toen zag proberen integreren met die dagfoto. Is wat uit de hand gelopen en iets anders geworden :) Heb in dit geval ook rechtstreeks de schets op het paneel gezet.

 

Hier is de foto in kwestie.

refanspach_zpsadecujc3.jpg

 

Heb ook een gifje gemaakt met wat foto's voor de evolutie ervan tot nu toe.

 

test_zpsf4afuxex.gif

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

Klopt. Alhoewel de aanzet zoals in de vorige panelen er wel is. Het gele functieloze element op de voorgrond is iets dat nog wat zou moeten uitgewerkt worden. Hoeft niet veel te zijn hoor. Ofwel weglaten. Nu is het betekenisloos en voegt het niks toe. De lucht mocht ook nog iets extra hebben. Vandaar dat de bizarre ( in positieve zin), het surreële wat ontbreekt.

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Van Sylvain Chomet gesproken, het is wel wat laat dat ik het ontdek, maar die man heeft dus de nieuwe clip van Stromae gemaakt in animatievorm. Hoort bij het beste dat ik al van hem heb gezien, echt knap gemaakt. Aanrader!

 

Gisteren ook voor het eerst op verplaatsing gaan schilderen. Was een hele uitdaging en na een dik uur moest ik er ook mee stoppen omdat het licht helemaal veranderd was, maar tof om te doen.

 

pleinair_zpsuohru6e7.jpg

Link naar reactie

Ik weet het niet goed.. Ik heb onlangs besloten om elke dag 1 klein schilderijtje naar waarneming te maken om beter te worden, en omdat het zo warm weer was heb ik me deze week af en toe in de tuin gezet. En toen viel mijn oog op de BBQ. Heb er geen speciale reden voor.

 

Vandaag een oude schoen:

 

pleinair_schoen_zpsydowuahu.jpg

 

Excuus voor al de slechte-kwaliteit-foto's, mijn gsm is niet zo geavanceerd.

Link naar reactie
  • 1 month later...
Gast Kameraad Mauser

Een mooie hoor, deze.

Misschien heb ik de vergelijking reeds gemaakt, maar je werk heeft wat weg qua lichtspel van Alvaro Castagnet. Wel een aquarelschilder.

 

 

Link naar reactie
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Pakken beter dan het paletmes van 19/6. Mooie kleuren, het betere strijk- en kraswerk. Goed evenwicht schaduw/zon. Ook een mooi evenwicht tussen dikke en dunne lagen verf, het maakt het ruwer en levendiger. Hoe een banaal stadszicht er plots interessant kan uitzien.

 

Hoe groot is het werk eigenlijk ?

It could be worse, it could be raining !

Link naar reactie
Gast Kameraad Mauser

 Dit werk is inderdaad stukken beter dan het vorig paletmeswerk. De gebouwen aan de rechterkant en het wegdek hebben een voelbare structuur. De diepte is aanwezig.

 

Het vrouwenportret is anders ook niet mis.


Nu nog een clair obscur werkje en het kan allemaal tussen de Rembrandts, Caravaggios en de Repins hangen.

Link naar reactie

Bedankt mannen.

 

Yan, het is 40 x 40 cm trouwens.

 

Hier is het volgende, een foto heel vroeg in het proces:

 

antwerpwip1_zpsdvqpqa12.jpg

 

 

En eentje iets verder in de schilderfases, waarop wat meer van mijn studio te zien is. Als het min of meer klaar is zal ik een betere foto plaatsen.

 

antwerpwip2_zpsnxtfq5pj.jpg

Link naar reactie
  • 5 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 months later...
  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Je hebt inhoud geplakt welke opmaak bevat.   Herstel opmaak

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Laden...








×
×
  • Nieuwe aanmaken...